Hallo allemaal!
mij is aangeraden om voor mijn reis(thailand, laos, cambodja, vietnam, maleisie, indonesie) een rabies vaccin te halen.
nu zijn de vaccins(3 in totaal) erg duur, omdat er meerdere injecties in 1 flesje zitten. daarom zoek ik een partner of meerdere partners om samen met mij zo’n injecite te halen. wie is er geintereseerd?
groetjes melanie
Rabies is niet echt nodig!
Op het moment dat je door een aap of hond wordt gebeteb (lijkt me vrij knap) moet je sowieso naar een ziekenhuis. De landen die je noemt zijn nog wel aardig begaanbaar dus een kliniek is altijd wel in de buurt. Plaatselijk zijn de medische kosten veel lager en de medicijnen sterker.
Hallo,
Wat je zegt Annika klopt niet helemaal de rede waarom je wel rabies doet in NL is omdat als je gebeten word ze hier in Azie niet de goede stoffen hebben om je helpen. Als je wel ingeent bent voor Rabies in NL hebben ze in Azie wel de antistoffen die ze in kunnen brengen. Dus vandaar dat je wel je rabies prikken beter kunt gaan halen. Je kunt dit trouwens ook zeer goedkoop doen in het LUMC in Leiden dan betaal je ook gewoon voor de 3 prikken zo’n 28 euro per stuk.
Ik ga ervan uit dat mijn voorlichting in het ziekenhuis klopte…(voor india dan) En bij een verpleegkundige die zelf jaarlijks naar india gaat en zelf al met t bijltje heeft moeten hakken…
maar dat ben ik
de nl rabies prikken zijn sowieso geen garantie dat je het ook echt je lichaam preventeert
De informatie die ik heb is van het Leids Ziekenhuis die zelf ook onderzoek hier naar doet. Je hebt ook minder lang de tijd om de antistoffen die je nodig hebt te vinden namelijk als je prikken niet hebt maar 24 uur en anders 3 dagen. Kan dus ook een rede zijn om het wel te doen. Zoals bv in Vietnam zijn de ziekenhuizen en faciliteiten niet echt geweldig dan kost het je wel even om Thailand te komen.
Sluit me bij Moira aan en heb nog een adresje voor je (niet nodig om anderen erbij te zoeken, ze halen meerdere injecties uit 1 ampul, maar je hoeft de prik niet tegelijk met de andere mensen te halen…)
per injectie zo’n 32 euro (96 in totaal dus),
http://www.vaccinatiecentrum.nl/nieuw/index2.php?categorie=home
nu heb je als optie wageningen en nijmegen erbij!
ik zou nooit besparen op gezondheid en scheelt je een hoop stress mocht er iets gebeuren, fijne reis!