inentingen/ vaccinatie : malaria enz =thailand en cambodja

hey
als jullie op vakantie gaan naar thailand en cambodja nemen jullie dan inentingen (vaccinatie)
zo ja de welke??
groetjes

Informeer bij GGD voor meest recente advies. Zelf heb ik de standaard prikken gehaald destijds, dat was volgens mij DTP en hepatitis A.

Stimi, wel of geen inentingen, dat is eigenlijk iets waarover je zelf kan beslissen. Aan de GGD vragen heeft naar mijn mening geen nut, omdat je feitelijk dan van te voren weet, dat je als antwoord krijgt, dat een aantal vaccinaties nodig is. Voor hen is dit inkomsten. Meestal wordt niet of weinig rekening gehouden of je naar gebieden reist, waar (extra) risico geldt voor het oplopen van bepaalde ziekten.
Vuistregel voor jezelf kan zijn, wanneer je naar merendeels stedelijke gebieden reist, dan is het risico om besmet/geinfecteerd te worden met bepaalde (tropische) ziekten minder groot, dan wanneer je merendeels verblijft in landelijke (natuur-)gebieden.
Maar als je je zekerder voelt wanneer je tegen een aantal ziekten gevaccineerd bent, dan jezelf gewoon lekker laten inenten om zonder zorgen op reis te kunnen gaan.

Hee Stimi,

Het enige punt waar trangerkuda gelijk in heeft, is dat je uiteindelijk zelf beslist over inentingen ja of nee.

Echter, de GGD’s beschikken over de laatste informatie, en ze adviseren je. Ja, de kans dat je een besmettelijke ziekte oploopt is niet zo groot.
Het kan echter wel zijn dat je de rest van je leven spijt hebt , indien je besluit het advies van de GGD niet op te volgen. Ik vind vakantie prachtig, maar dat heb ik er niet voor over…

Hans.

Algemeen. Het door de GGD gegeven ‘advies’ wordt primair bepaald door de GGD-portemonnee. Neem eens de proef op de som. Noem als bestemming een gebied in een willekeurig ‘Verweggistan’ en vraag de GGD-medewerker M/V waar dit precies ligt (zonder dat men een atlas of iets dergelijks hiervoor raadpleegt). De kans is zeer groot, dat betrokkene geen flauw idee heeft waar het ligt, ergo weet of het gaat om een ‘risicogebied’ of niet.
Wat mij betreft verder geen discussie. Zoals ik al eerder zei: indien je jezelf zekerder/veiliger voelt om op reis te gaan nadat je een aantal inentingen hebt gehaald, in dat geval moet je het gewoon doen.
Voor het overgrote deel van de doorsnee vakantiebestemmingen is het echter niet echt nodig.