Laat jij je altijd vaccineren?

Voor een reis is het altijd handig om even te kijken welke vaccinaties verplicht zijn, en welke vaccinaties aanbevolen worden. Er is een landelijk protocol op basis van je bestemming, reisduur, reisomstandigheden, leeftijd, gezondheidstoestand en medicijnen. Meer informatie is te vinden op de website van de GGD.

Nou was ik nieuwsgierig, laat jij je altijd vaccineren? En laat je dan alleen de verplichte vaccinaties inenten, of ook de aanbevolen vaccinaties?
Hierboven kan je even stemmen,hieronder kan je reageren over het onderwerp !

http://www.knack.be/medias/12698/6501681.jpg

Ik reis veel, soms ook onverwacht. Niet voor werk maar voor plezier met een incidentele persreis. Ik zorg eigenlijk dat ik standaard permanent voor alle gangbare zaken ben ingeënt. Inclusief hondsdolheid,

Zelf heb ik het nog nooit hoeven te doen, maar als ze het aanraden zou ik het wel doen.

Ik informeer me bij het ITG (Instituut voor Tropische Geneeskunde) en volg in de regel hun advies.

Ook ik laat me inenten volgens de adviezen van de GGD.

Yep. Wil geen risico lopen. Heb van heel dichtbij gezien wat er mis kan gaan. Vaak is valse zuinigheid. Goedkoop is het niet. Als je goed verzekerd bent valt het mee maar veel jongeren zijn relatief laag verzekerd en dan is goedkoop backpacken vaak het doel. En dan is het even slikken als de het zelf betalen moet.

Mijn laatste reis naar malaysia heb ik mijn huisarts gevraagd of ik een ingeënt moest worden. Hij had het dan opgezocht en zei van niet. Ik heb daar ter plaatse een nacht in een boomhut in de jungle verbracht, daar hoorde ik van andere gasten dat je wel moest ingeënt zijn.
Dus in de toekomst kan ik iedereen aanraden zelf je onderzoek te doen online en niet blind de huisarts vertrouwen.

Idem.

Met het buiktyfusvaccin ben ik inmiddels gestopt, ook al reis ik vaak door de risicogebieden. Ben wel ingeënt tegen dtp, hepatitis A / B en gele koorts. Dat lijkt me meer dan voldoende. Gezond leven en regelmatig bewegen, dat is de basis. Verder gezond verstand gebruiken en niet bang zijn.

Maar soms heb je gewoon dikke pech. Ken mensen die meningokokken en tbc hebben opgelopen. Tsja, moet je je daar dan ook tegen inenten? En tegen malaria en dengue bestaat zover ik weet helemaal geen vaccinatie. Of wat als de dood er op volgt na een vage infectie opgelopen via een snijwondje? Of je loopt als volwassene toch die ene kinderziekte op. Ik verzin ze allemaal niet, je zou bijna niet meer op reis durven gaan…

Ik ben nog niet vaak in risicogebieden geweest, maar heb me toch altijd laten vaccineren. Heb me inderdaad ook bij het ITG laten informeren! Goede tip!

Doen wij Nederlanders dat trouw inenten voor het buitenland?
Want een neef die in Nieuw-Zeeland woont gaat geregeld naar Thailand op vakantie en die doen nooit,inenten.
Ik heb ook het idee dat het ook veel geld in het laatje brengt.

Ik laat me zelden vaccineren of profilaxeren. Ook met DTP-vaccinatie blijft er risico, de kans wordt alleen ietsjepietsje kleiner, maar dat is meestal verwaarloosbaar. Hypatitis A vaccinatie heb ik 25 jaar geleden ooit eens gehad en die is nog steeds geldig.

En hoe zit het ondertussen met de covid-19 vaccinaties ?
Wat is jouw standpunt terzake ?