Hallo! Ik vertrek 14 januari voor 6,5 maand naar Latijns-Amerika. Ik heb de DTP-, Hepatitis-, Gele koorts- en Buiktyfusvaccinaties al gehaald, maar twijfel nog over Rabies en TBC. Kan iemand mij hier advies over geven? Dat ik twijfel over Rabies komt vooral doordat de inentingen (3 stuks) enorm duur zijn en niet meer gedekt worden door mijn verzekering. Zijn deze vaccinaties echt noodzakelijk? En is het voldoende als ik me voor TBC na de reis laat testen of kan ik beter een inenting halen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groet, Danielle
Rabies heb ik destijds ook gedaan, achteraf zal ik het niet weer doen.
Tja er is altijd een kans dat je gebeten wordt door bijv. een hond…
maar al met al vind ik het een dure verzekering zeg maar. Noodzakelijk zijn ze in ieder geval niet.
TBC kost maar 25 euro, dus die zal ik gewoon doen.
succes.
hoi,
ik ga zelf 5,5 maand naar ghana en heb ook over rabies en TBC getwijfeld…
Nu besloten om me wel voor rabies te laten vaccineren, in het amc kun je de vaccinatie delen met 2 of 3 personen waardoor hij “nog maar” 26 euro per prik kost (gedeelt met 3 personen).
over tbc twijfel ik zelf ook nog, denk dat ik die wel ook ga halen… ga als verpleegkundige werken dus ik zal wel in aanraking komen met TBC besmette mensen…
en ik heb zoiets liever te goed beschermd dan tekort…
groetjes Marion
ik heb dezelfde plannen en zelfde vaccinaties en twijfel ook over rabies en tbc… mijn buurmeisje zei doe geeen tbc wat die kreeg een bult met pus en bloed en toen die kapot ging had ze n gaatje in deer arm en nou een vet litteken… dus dat schrok mij wel een beetje af :s en rabies vind ik ook ontzettend duur… denk niet dat ik die ga halen