Rabies vaccinatie delen

In mei vertrek ik voor 6 maanden naar Zuid-Amerika. Omdat hier veel dieren rondlopen die hondsdolheid kunnen hebben, wil ik me hiervoor inenten. Echter, deze inentingen zijn erg duur (67,50 euro per prik!). Daarom ben ik op zoek naar twee mensen die deze kosten met mij willen delen. De dosering is namelijk genoeg voor drie personen. Dan betaalt ieder 3 x 25 euro wat natuurlijk veel goekoper is.

Wie wil met mij deze prikken gaan halen? Ik ga het liefst naar het AMC in Amsterdam omdat ik daar reeds geweest ben en daar wordt je goed geholpen.

[EMAIL=“annecobben@hotmail.com”]annecobben@hotmail.com
06-55894947

Wat ga je doen in Zuid Amerika?
En krijg je ze niet vergoed van de verzekering?

Ik ben ook in Zuid Amerika geweest en ik heb ook die prikken gehad, maar achteraf zal ik deze prikken nooit weer nemen!

Sjaak

www.wereldrondreis.eu

Hoi Anne,

Ik neem aan dat je goed bent ingelicht m.b.t. deze inentingen, maar ik wil voor de zekerheid nog wel even wat toelichten: besef namelijk goed dat ook mét deze inentingen je nog steeds niet volledig beschermd bent tegen rabies. Deze inentingen zorgen er alleen voor dat je meer tijd hebt om zo gauw mogelijk naar een arts te kunnen. Ga je dus voor langere tijd de jungle in, dan is het zeker raadzaam.

Daarbij, het is niet altijd goed te zien of dieren rabies hebben. De welbekende schuimende bek, die we ons bij rabies voorstellen, onstaat pas in het derde stadium.

Ik ben ook in Zuid Amerika geweest en heb me er toen ook tegen laten inenten (overigens niet vergoed gekregen), maar ook ik zou deze inenting niet weer nemen.

Info over ziekte op reis: http://www.lcr.nl

Liefs,
Carolina