Inenten

HOi hoi

Vraagje voor 1,5 week bali is ineten eigenlijk wel nodig?

Ik ga op een maandag en ben de woensdag de week erna alweer terug.

Hoor graag van jullie :slight_smile: :dag:

Tsja, of je er nu 1 week of 1 maand bent. Het risico dat je wat oploopt is er. Maar voor professionele adviezen kun je beter bij de GG&GD informeren.

Stephen29,mijn dochter gaat ook maar voor 13 dagen,maar ze heeft toch alle inentingen genomen. De dktp is zo en zo voor 10 jaar geldig en de buiktyphus voor 3 jaar,hepatitus a,is ook 10 jaar geldig. Ik vind dat je in korte tijd vakantie net zoveel risico loopt als voor langere tijd. Maar dat is natuurlijk onze mening.:dag:

ik laat me niet inenten voor buiktyphus voor Bali (hoeft ook niet voor een korte periode), maar DTP en hepatitis zijn zeker aanraders! je bent inderdaad voor langere tijd beschermd, dus tijdens vervolgreizen heb je er ook nog wat aan. reizen is immers verslavend :wink:

de meeste zorgverzekeraars vergoeden (een deel van de) vaccinaties, zeker als je aanvullend verzekerd bent. even informeren dus!

[quote=“marrybelle, post:3, topic:77971”]

Stephen29,mijn dochter gaat ook maar voor 13 dagen,maar ze heeft toch alle inentingen genomen. De dktp is zo en zo voor 10 jaar geldig en de buiktyphus voor 3 jaar,hepatitus a,is ook 10 jaar geldig. Ik vind dat je in korte tijd vakantie net zoveel risico loopt als voor langere tijd. Maar dat is natuurlijk onze mening.:dag:[/QUOTEdktp moet dtp zijn

ik zou de inentingen maar halen, ook al ben je daar maar korte tijd,
je loopt net zoveel risico in 'n korte tijd als in een langere periode, en je moet het niet onderschatten.
gr/
emcee

Gewoon doen !! Voorkomen is beter dan genezen !!

Buiktyfus is bij mij verlopen, maar deze heb ik niet meer verlengd. GGD vertelde dat dit voornamelijk voorkwam door rauw en bedorven voedsel.