Entingen voor Bali

We gaan voor drie weken naar Bali in januari. Welke inentingen hebben we dan nodig?

Ik ken je medische geschiedenis niet, je leeftijd niet, en ik weet niet wat je wilt gaan doen. Medisch advies kun je het beste krijgen door bij een arts langs te gaan. Sommige huisartsen kunnen je helpen, en de GG&GD kan dat ook.

(Om voor mezelf te spreken: hepatitis A en B en DTP. Malariapillen niet nodig.)

1 like

En weet welke bloedgroep je hebt, evt een allergie pasje. Kom je in aanmerking voor een griepprik doen.!

Fijne vakantie

Een bezoek aan de tandarts vooraf is geen overbodige luxe. Ieder arts-tandarts bezoek hier moet cash worden afgerekend. Veel medicijnen die in NL op recept te krijgen zijn kun je hier zo kopen.
Maar meestal generika.

1 like

Voor vorige reizen al aantal gehad, Hepatitus a en b, dtp en geelzucht. Zit nog te twijfelen voor buiktyfus. We zien wel wat er door de arts van Meditel wordt geadviseerd. Hoop wel dat Malariatabletten niet nodig zijn! Laatste reis naar Kenia malerone geslikt, geen bijwerkingen of zo, maar moesten er iedere dag aan denken om in te nemen.

als je op Bali blijft heb je geen malarone nodig.

Dat zou mooi zijn maar we gaan eerst 10 dagen naar Java en daar zijn de meningen over verdeeld wat malaria betreft:tssk:

1 like

Hier, in Duitsland, adviseerde de dokter entingen voor hepatitis A en buiktyphus. Die krijgen we maandag en daarmee wagen we het er maar op. Verblijven in luxe accommodatie, zijn niet van plan op het platteland te gaan overnachten of meerdaagse oerwoudtrips te gaan maken dus het zal wel lukken. Bedankt voor jullie reacties.

Kijk ook eens hier voor de algemene aanbeveligingen voor vaccinaties van het Landelijk Coordinatiecentrum Reizigersadvisering

advies van de huisarts in België

inentingen voor buiktyfus en hepatitis A&B

:vak01:

Ik ga voor 2.5 week naar bali alleen om te leren surfen. Heb ik genoeg aan hepatitis A?

Neen is niet voldoende, zie de reactie van Jenny.