Stage Bali

In februari 2015 ga ik voor 5 maanden stage lopen bij een groot adventure bedrijf op Bali.
Eind juni is mijn stageperiode weer afgelopen, maar nu wou ik graag nog een paar weken blijven om rond te reizen en heb ik een aantal vragen.

• Ik blijf langer dan 3 maanden dus raadt de GGD vaccinaties tegen rabiës en TBC aan, is dit nodig?
  • Mijn stagebemiddelingsbureau kan een scooter voor 60 euro per maand voor mij regelen, nu heb ik alleen nogal wat horror verhalen over scooter rijden op Bali gehoord… Ervaringen?
  • Moet ik gelijk al een retourvlucht boeken? Aangezien ik nog geen idee heb wanneer ik ongeveer terug wil gaan…
  • Is het handig om hotels/hostels te reserveren?

Mijn accommodatie en stageplaats zitten in Denpasar, nog tips voor de omgeving?

Alvast bedankt!

Ja, inentingen tegen rabies-polio- tbc- knokkelkoorts is geloof ik hetzelfde als denque - is wel noodzakelijk, maar voor je eigen veiligheid ga even langs bij een Tropenarts. Scooterrijden is een ervaring vooral achterop, maar als je rustig met het verkeer meegaat en je niet van de wijs laat brengen is het een goed vervoermiddel.
Retourvlucht MOET je hebben, je moet kunnen aantonen ,dat je Indonesie ook weer gaat verlaten.
Hostels en hotels beter ter plaatse boeken , je ziet wat je boekt, en in de meeste gevallen is het gunstiger als je het zelf doet , en je kan wat afdingen als het nodig is, niet teveel als het particulier is. Denpasar is geen leuke stad, maar je hebt er Sanur, en als je van uitgan houdt
Kuta -Legian- Seminyak 24/7 party ,wat ik niet begrijp is dat je vraagt hoe of wat ivm accomodatie , maar je het al in Denpasar, kan je dat nog wijzigen Zo ja zoek iets leuks en niet te duur in Kuta. Kijk even op Jenny"s site ,staat boordevol met informatie ,en zij was kortgeleden nog in Kuta

Veel plezier met je stage en de reis
Paulana

Wat denk jezelf? Dat de GGD dit aanraadt voor de fun of om geld aan je te verdienen? Je gaat niet naar zuid-Frankrijk oid. Maar goed, je bent vrij om het advies van de GGD in de wind te slaan en hiermee een lieve duit uit te sparen. Immers je hebt naast bovenstaande ook nog HepA, HepB en DTKP vaccinaties nodig. HepB vaccinaties slaan niet altijd aan. Dus verstandig is om de titer vast te stellen. Als je dan te weinig antistoffen hebt aangemaakt zul je booster moeten doen. Hierbij worden in korte tijd nogmaals een serie van HepB vaccinaties gezet.
Voor dengue bestaan naar ik weet geen vaccinaties. Dus je zal ter plaatsen ook nog overdag(!) bescherming moeten nemen tegen muggensteken.
O,ja als je van plan bent om naar Lombok of Java te gaan zul je ook anti malaria middelen moeten nemen. Let dan weer op dat je niet elk middel kan gebruiken icm duiken, mocht je gaan duiken.

Ja en nee. Je moet bij aanvraag van een visum oa je tickets overleggen. Zowel in- als uitgaande tickets.

Ik zou accommodatie vooral niet vooraf boeken. Misschien wil je inderdaad in een hostel zitten, maar ik kan me ook voorstellen dat je op een gegeven moment met een paar lui een appartement huurt. (Kwestie van de briefjes op muren en lantaarnpalen in de gaten houden ;))

Balinese scooters zijn voor Nederlandse begrippen lichte motoren, om legaal rond te rijden heb je dus een motorrijbewijs nodig. Heb je dat? (Er zijn zat mensen die zonder rijbewijs onverzekerd rondrijden, dat is een keus.

Zoals Paulana al zei, op m’n website staat veel informatie. Zie mijn handtekening onder dit bericht.

Inderdaad. Ik vind onverzekerd rondrijden echt not-done en geen keus. Je zal maar iemand per ongeluk invalide rijden. Hoe ga je die kosten dan betalen?
Met de ervaringen die ik heb met het hectische verkeer met haar eigen verkeer’regels’, de “kwaliteit” van de wegen en de relatief zeer goedkope vormen van je laten rijden, zou ik dat risico niet nemen. En dat heeft niets met horror verhalen te maken maar gewoon een objectieve afweging gebaseerd op feiten.