Stage in Bali

Hee allemaal,

Het volgende schooljaar zit ik (al het goed is) in het derde jaar van mijn studie Sociaal Pedagogisch Hulpverlening.
Dit jaar zal bestaan uit 10 maanden stage, en die 10 maanden breng in natuurlijk niet in Nederland door.
Nou ken ik Bali eigenlijk alleen maar van de verhalen van goede vrienden en familie die er zijn geweest, maar eigenlijk ben ik nu al verliefd op het eiland.
Alleen zijn er genoeg vragen te stellen, vandaar dat ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Als allereerst heb ik het probleem dat ik mijn rijbewijs niet heb, en dat ik het te duur vindt om hem voor die tijd te halen, aangezien ik me al uit de naad werk om alleen al de reis te betalen. Is het mogelijk door Ubud te gaan met de fiets?

Daarnaast las ik dat je maar een visum aan kan vragen voor max. 6 maanden, heeft iemand hier meer verstand van? Of eventueel ervaring mee?

En als allerlaatst is mijn stageplek natuurlijk erg belangrijk, alleen kan ik nergens op internet veel informatie vinden, en als ik iets vind, is het voor max. 6 maanden… Het lijkt me erg tof om een plek te kunnen vinden in de verslavingszorg, in een weeshuis of eventueel bij een project dat op dat moment in Bali, en het liefst Ubud, plaats vindt.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen!

Groetjes,
Amy

Hee Amy,

Ben je nogsteeds van plan om naar Bali te gaan? Ik ga er ook heen in febrauri 2016 voor een half jaar stage.

Hee Jade!

Ja dat ben ik zeker nog steeds van plan, haha.
Heb jij alles voor je reis al geregeld?

Goedzo! Haha
Ik heb een bedrijf gevonden. Vliegticket hoop ik deze week te regelen. Accommodatie heb ik ook gevonden maar ik weet nog niet zeker of ik daar ook heen ga. Het liefst zit ik gewoon in een villa met veel kamers met meer internationale studenten.
Visum laat ik waarschijnlijk regelen door internshipbali. Hoe ver ben jij ermee? Zoek je toevallig ook iets in Kuta?

heey, allen

ik lopen stage met een klasgenoot van 7 februari t/m 17 juni. ik kwam toevallig op deze forum toen ik opzoek was naar informatie over verblijf in Denpasar.
hebben jullie misschien tips voor mij? of weten jullie een leuk verblijf voor een leuke prijs

Mvg. Patrick M

Laten we elkaar anders even op facebook toevoegen. Dat is wat makkelijker praten want ik kijk hier heel weinig op. Mijn volledige naam: Jade Morssinkhof

Hallo allemaal!

Zelf heb ik een kamertje gevonden in het Oosten van Bali, maar nu heb ik dus een nieuwe stage adres wat in Kuta is…
Hebben jullie misschien tips of ideeën waar ik een appartementje, huisje of een villa kan delen met andere studenten?

Het gaat om een stage van 15 februari tot 11 juli 2016.

Mijn visum vraag ik zelf aan, na een telefoongesprek met de ambassade van Indonesië in Den Haag heb ik begrepen dat je als stagair een visum krijgt voor 2 maanden. Hierna kan je deze verlengen op Bali zelf.

Ik hoop vooral dat iemand iets heeft voor een huisje!

Als je me toevoegt op Facebook kan ik je in een groep gooien met meerdere nederlanders die ook in de buurt van Kuta wat zoeken!