Ik ben tweedejaars student Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. Na dit jaar wil ik voor 10 maanden naar Bali toe gaan voor mijn stage. Maar ik zit nog met bepaalde vragen waarvan ik denk dat jullie me wel kunnen helpen.
In Juli 2007 wil ik vertrekken en de reden dat ik er nu al over begin is omdat is alles graag goed geregeld wil hebben en omdat het geen vage wens is maar een serieus plan!
Zelf ben ik met mijn ouders 6 weken door indonesië getrokken en daarvan ben ik 2 weken op Bali geweest. Alleen was mijn verblijf in luxe 5 sterren hotels dus dat valt niet te vergelijken met een stage van 10 maanden.
Maar goed hier mijn vragen:
1) Wanneer ik naar het buitenland ga krijg ik een uitwonende studiefinanciering en ik krijg een vergoeding voor mijn OV-jaarkaart omdat ik die dan gedurende 10 maanden niet gebruik, dat komt neer op een bedrag van ongeveer 350 euro per maand. Mijn vraag is nu of ik het daarmee kan redden? Ik heb het niet over luxe leven maar gewoon een dak boven mijn hoofd en voedsel (openbaar vervoer/ gas-licht-water/ etc.)
2) Ik heb al vele site’s bekeken voor een vliegticket naar bali toe, de prijzen verschillen enorm dus ik weet niet wat ik kan verwachten. Waar moet ik ongeveer op rekenen? Ik hoef geen luxe vlucht maar ben echt op zoek naar het goedkoopste van het goedkoopste! Iemand een tip naar welke site ik dan moet gaan? En is het beter om een enkele reis te boeken en 10 maanden later weer een enkele reis naar nederland? of kan ik beter gelijk een retour kopen?
**3) **Ik wil daar graag maatschappelijk/welzijns werk doen. Nou heb ik al veel gesurfd op het internet maar ik kom nauwelijks iets tegen. Ik zou het liefste in een weeshuis willen werken, maar werken met verslaafden, daklozen, gevangenen of “ontspoorde” jongeren lijkt me ook interessant. Heeft iemand tips naar welke instelling ik zou kunnen zoeken? Of heeft iemand ervaring met dat werk op Bali? Connecties misschien op Bali zelf…?