Maatschappelijk werk stage Bali

Beste mensen,

Mijn naam is Coen en ik zit momenteel in het 2e jaar van de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening, op de hoge school in Nijmegen. Volgend jaar (september 2011), wil ik graag 10 maanden stage lopen in het buitenland. Het lijkt me echt fantastisch om dit in Bali te doen. Het probleem is alleen dat ik op internet heel weinig vind over stages in Indonesië. Ik ben opzoek naar een stage die met maatschappelijk werk te maken heeft. Bijvoorbeeld: werken met straatkinderen, met verslaafden, wezen enzovoort. Aangezien er veel armoede is in Bali denk ik dat er wel iets in de richting moet zijn. Heeft iemand al ervaring met zo’n stage of kennis van een organisatie die daarin bemiddeld? Alvast enorm bedankt!

Coen

Beste Koen, leuk dat je voornemens bent om in Indonesië stage te lopen. Ik zal de medewerkers van ons kantoor ( IndoNed in Indonesie ) vragen of dat zij iets weten. Ik kan je niets beloven maar wie weet. Overigens mis ik een jaar:zon02:
je schrijft dat je een stage plek voor volgend jaar maar ik denk dat je dit jaar bedoelt. :teeth:

hee!

Daarvoor zou ik je echt heel dankbaar zijn! Ja je hebt gelijk, ik bedoel dit jaar september/oktober:P Dankje!

O ik ben super benieuwd!
Ik zou ook in september dit jaar (dus volgend schooljaar) stage kunnen gaan lopen maar kan ook in februari beginnen en dan voor 5 maanden…
Ik ben al 2 keer in Bali geweest en zou het ook super gaaf vinden om er voor langere tijd te zitten!

Ook ik ben opzoek naar een stage plek voor februari 2012! ik studeer pedagogiek en heb 8 maanden op Bali gewoond… alles op alles zetten om daar een stage plek te vinden binnen het pedagogisch werkveld… dus als iemand tips of ideeen heeft… LET ME KNOW!

groetjes lindsey

Dag iedereen,

Ik ben Eva uit België en ook ik ben reeds enkele maanden intensief opzoek naar een stageplaats in Bali. Ik studeer Maatschappelijk Werk in Gent.
Ik ben 2 keer in Bali geweest en ik hou enorm van dat land.
Dat is dan ook de reden dat is super graag daar stage zou lopen.
Voor mij zou het in 2012 doorgaan, voor een goeie 3 maand.
Ik heb dezelfde interesses als Coen qua jobinhoud.
Heeft iemand een goede organisatie gevonden of een goeie tip? Die zijn zeker welkom!

Groetjes, Eva

hallo allemaal!

Ik ben nu ook al een tijd hard opzoek naar een leuke stageplek op Bali, maar makkelijk is het niet.
Er zijn een aantal organistaties zoals studentgoabroad.com, stageindonesie.nl…deze organisaties kunnen een stageplek voor je regelen, maar vragen hier wel een flink bedrag voor (rond de 500 euro). Verder zijn er vrij veel scholen op Bali(zowel lokaal als internationaal). de internationale zijn makkelijk te vinden via internet (kijk ook eens in de bali advertizer…is een internationale krant die wordt uitgegeven op bali en die je kunt zien op internet!). maar om daar aan een stageplek te komen is een ander verhaal. Het lijkt erop dat je bijna daar moet zijn, wil je iets kunnen regelen. verder zijn er veel weeshuizen, maar ook deze zijn moeilijk te vinden via internet en de begeleiding is vaak slecht. Verslavingszorg heb ik niets over kunnen vinden op internet.
Als jullie iets tegenkomen hoor ik het graag…succes!

groetjes lindsey

Hey Coen,

Als je iets gevonden hebt of mij tips kan geven mag je zeker mailen naar eva.123@hotmail.com

Groetjes Eva

Een topic gericht aan stageplekken, top!

Zelf was ik ook tegen de lamp gelopen, het is gewoon lastig om een instelling of organisatie te vinden aangezien het visitekaartje ervan gewoonweg onvindbaar is voor ons student.
Je hebt dan inderdaad alleen kans met een bemiddelingsbureau of lokale contacten ter plaatse. Maar ook dan blijft het een hele klus.

Eerst had ik Java voor ogen omdat dit voor mij het meest ideale was, maar er was niets te vinden. De prijzen van bemiddelingsbureau’s zijn inderdaad niet mis, maar houd er wel rekening mee dat hun het contact naar school-instelling vele malen makkelijker maken.
Voor mij gaat het in September starten in Lombok, hier ga ik met straatkinderen werken.
Let er met stage in deze landen op dat je wel daadwerkelijk iets kunt leren op de stageplaats. Soms wordt de blanke student ook wel eens gezien als iemand die ‘het even op gaat lossen’ OF juist dat je er bijna niets nieuws leert. Denk hieraan!
Ik heb gekozen om via een bemiddelingsbureau te werken omdat ik zo er zeker van was dat ik m’n competenties kan behalen. Ik heb wel aangegeven dat hun zich alleen met de stagebemiddeling bezig houden en dat ik voor de rest lekker zelfstandig wil kunnen doen wat ik wil.
PS. stageplekken in Lombok kun je vinden op destination-indonesia.com

Succes, Luuk