Weekje Bali Kuta? Snorkelen en visum

hoi ik las nu aanbieding kuta (OAD)naar bali.
dit lijkt me wel wat maar ik houd van zwemmen met duikbril op kijken naar mooie vissen.
is dit daar mogelijk of kan ik beter een ander plaatje boeken.
kuta is toeristich begrijp ik dat is geen probleem.
ook wil ik uitstapjes maken naar vulkaan enz.is dit mogelijk en welke prijzen hanteren ze.
groet jck

Bij Kuta staan aardig wat golven, en er wordt veel gesurfd. ik zou daar niet gaan snorkelen! allereerst omdat er niet zoveel te zien is, maar uiteraard ook vanwege de veiligheid.

Als je mooi wilt snorkelen (of duiken), dan kan ik je aanraden om naar de oostkust van Bali te gaan, bv naar Padangbai (Blue Lagoon) Amed, of Tulamben. Op die laatste stek kun je naar een oud wrak kijken, en zwaaien naar de duikers onder je. Vanuit het zuiden van Bali kun je makkelijk een tourtje naar een van deze stekken boeken, of je huurt gewoon een auto voor een dag die je daar laat stoppen. Evt kun je een bezoek aan oost Bali combineren met een bezoek aan de vulkaan Gn Agung met de pura Besakih, de meest belangrijke tempel binnen het Balinees hunduisme.

Wanneer je dicht bij Kuta wilt snorkelen, kun je terecht in Sanur. Minder mooi dan het oosten, maar wel dichter bij.

Met een cruise naar Lebonam eiland (voor de zuid-oost kust van Bali) stopt ook bij leuke plekjes om te snorkelen. Deze trip heb ik zelf nooit gedaan (ik ben meer een duiker dan een snorkelaar), maar ik heb er wel positieve verhalen over gehoord.

De kosten van een tourtje varieren nog al, prijzen beginnen vanaf 150,000 - 200,000 rp per persoon. Het huren van een auto incl chauffeur kost 30 -35 euro per dag, afhankelijk van de precieze bestemming.

Kijk voor meer info ook eens op http://www.balihappytour.com. Of op mijn eigen site www.outofasia.nl

vanuit Kuta kun je heel goed tripjes maken en het eiland verkennen.
Duiken en snorkelen kun je heel goed bij de Giliair eilanden, met een bootje van Benoa of Padangbai. Lembongan eiland gaan dagelijks boten o.a. de grote catamaran “Aristocrat” of je daar goed kunt duiken weet ik niet wel snorkelen, je kunt op Lembongan eiland ook verschillende toertjes maken.
Als jeminder dan 31 dagen in Indonesië verblijft krijg je je visum on arival, 25 dollar, langer moet je via de ambassade hier in den Haag aanvragen.
Je kunt heel voordeliger een auto met chauffeur gids huren.
Wij hebben daar altijd een vaste chauffeur, als je wilt kun je z’n telf.no krijgen.
gr.
emcee

lijkt me niet verkeerd een chauffeur die me brengt en daar bekend is.
wat zijn de prijzen ongeveer.
ik wil in januari maar las ergens dat er wel heel veel regen valt is dit zo?
ik ben een zonlie:vak02:fhebber,

mussim hujan, regenseizoen begint in oktober tot eind april.
wij gaan altijd in oktober-nov. en in febr. mrt.
Af en toe vallen er flinke buien, dan komt het water ook echt met bakken uit de hemel, duurt meestal niet lang en meestal s’avonds.
Je kunt wel de pech hebben als je er maar zo kort ben, dat het een beetje bewolkt is.
Maar zoals hier in Nederland dat het dagen achter elkaar miezert hebben wij in al die jaren (sinds 1990 door heel Indonesië gereisd) nog nooit mee gemaakt. Verder is het heerlijk warm, alhoewel als het niet regent de luchtvochtigheid wel hoog kan zijn.
Onze Balinese vriend Gede rekent ong. 4 honderdduizend rp, per dag alles inclusief (ong. 30 euro) hij heeft een goed onderhouden goede auto voor 6 passagiers met airco,
gr. emcee

moet je je laten inenten?
ik heb er een hekel aan.
telefoonnummer mag je wel geven

voor bali heb je geen inentingen nodig, mocht je naar de Gili-air eilanden gaan dan moest je malaria tabletten slikken, ik zou als ik jou was even de GGD bellen, of misschien vindt het ook wel via internet. een weekje is trouwens best kort, je bent al twee dagen kwijt met reizen.
naam van onze Balinese vriend:
Gede Liastika
e-mail [EMAIL=“gede_liastika@yahoo.com”]gede_liastika@yahoo.com
telp.(0361)486319
mobile 6281 236 365 10
doe hem maar de groeten van Christine
gr.
christine

nog een keer, ik zie dat het e-mail adres onderstreept wordt, zo zie je het streepje tussen gede_liastika niet
gr.
christine

Slecht advies.

Je kan er voor kiezen om je niet in te laten enten, maar het algemeen geldende advies is om voor reizen naar andere bestemmingen dan Europa (excl Turkije!) en de VS om je in te laten enten tegen Hepatitis A en DTP. Omdat de Hepatits B vaccinatie maar een paar cent kost in coombinatie met Hepatitis A, zou ik me daarvoor meteen ook in laten enten.

Voor meer info kun je contact opnemen met de GG&GD of een Travel Clinic. Zie ook Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering: Landen - Indonesië

Vaccinaties worden vaak door de verzekering vergoed.

Hallo,

Voor Indonesie zijn zeker wel intentingen nodig namelijk Hepatitus A en B en DTP.

je hebt helemaal gelijk, ik ging er vanuit dat iedereen die veel reist, al deze inentingen al heeft en doelde in mijn antwoord op pillen tegen malaria.
gr.
emcee

ook jij hebt helemaal gelijk, zie onderstaand antwoord.
gr.
emcee

Ja Jack, je moet je laten inenten. Ik ga eind januari en heb al drie inentingen gehad. Begin januari krijg ik nog een tweede in een serie van drie. Kijk maar op de lcr site, daar zie je precies wat je nodig hebt.
Groeten, Johanna

hoi heb me net inenten laten tegen
dtp en hep A hoop dat dat genoeg is
jack:dag:

Nee, buiktyfus hoort er ook nog bij. Die is drie jaar geldig.

Hoi johanna
men vertelde typhus is niet nodig omdat ik niet langer dan twee week ga.
bij langer wel nodig.
wanneer ga jij naar bali?
ik de 22 ste klm
jck

Wat een gedoe allemaal. :nod: Kijk eens op deze site: http://www.travelclinic.com/234/indonesie.htm , dan weet je alles!

Sorry Sumbar (en anderen), maar goed advies qua vaccinaties is afgestemd op je persoonlijke levensstijl en reiswijze, en dat pluk je NIET van het internet! Zeker niet wanneer je (nog) niet veel reiservaring hebt, en niet weet wat je te wachten staat.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat het minimum wat je nodig hebt op die website is te vinden. Uiteraard is het nodig om persoonlijk advies bij een dokter in te winnen als je niet helemaal gezond bent of van plan bent extreme dingen te gaan ondernemen. Ik denk aan diabetes, hart- en vaatziekten enzovoorts. Als je gezond bent kun je volstaan met de bovengenoemde vaccinaties als je de normale toeristische paden gaat bewandelen.

Hi Jack,
Kennelijk heb je wel persoonlijk advies gehad. Ook over dengue (knokkelkoorts)? Ik ga drie weken en vertrek de 24e per KLM.
Groeten, Johanna