Weer momenteel in bali

Hoi We vertrekken volgende week naar sanur met onze kleine meid van 1 jaar. Op Internet zie ik alleen dat het heel slecht weer is. Klopt dit of kunnen we overdag gewoon zwemmen? Is het verstandig om voor savonds een vest mee te nemen? Nog een vraagje. Welke taxi kunnen we het best pakken op het vliegveld naar ons hotel? Pinnen kunnen we neem ik aan op het vliegveld.

Alvast bedankt

Groetjes
Nicole

Ik zit momenteel niet in Bali, maar ben er heel vaak geweest.

Ja, je kan altijd zwemmen op Bali. Af en toe regent het misschien, maar de temperatuur is rond de 30 graden.

Pinnen kan op het vliegveld. Zorg dat je pinpas op ‘wereldwijd’ staat. Je visum moet je cash betalen (US$ 35 pp), dus zorg voor wat contacten bij aankomst. Mag in euro’s.

Bij de ‘balie’ op het vliegveld kun je een coupon voor de taxi kopen. Gewoon de bordjes volgen, staat best goed aangegeven.

Een bloesje of vestje zou ik altijd meenemen, meestal heb je het niet nodig maar als je bv een excursie naar een berg/vulkaan maakt is het fijn.

Bedankt voor je snelle reactie Jenny. dan hoef ik me niet druk te maken om het weer en kan ik mooi onze zomer kleren inpakken. Handig om te weten dat we het visum ook in Euro kunnen betalen. Heb al helemaal zin in onze vakantie :slight_smile:

Ik zou zeker ook laagjes meenemen in het vliegtuig. De ene keer is het warmer dan de andere keer. Je krijgt altijd wel zo’n dekentje, maar comfortabele kleding maken de vlucht fijner.

Dat doen we zeker. Ben normaal niet zo van de joggingbroeken, maar aangezien ik zwanger ben ligt deze al klaar en voor ons meisje makkelijke kleding en een extra deken. We hebben gelukkig een nachtvlucht.

En vooral ook iets wat je makkelijk aan en uit kan doen. Dus een t-shirt onder je trui/vest en niet alleen een hemdje.

(Hemdje is vaak net te fris, plus de bekleding van de vliegtuigstoelen is vaak geen lekkere stof op je blote huid :))

Dag Nicole, Wij zitten momenteel wel op Bali. Het weer is beter als men op Internet aangeeft. De ene dag heel erg zonnig, 34 graden. De andere dag, bewolkt, met af en toe een zon (wel fijn) En regelmatig 's avonds of s’nachts een flinke regenbui. Zwemmen kun je altijd. Toen wij op het vliegveld aankwamen was er wel een en ander verandert.(nieuwe indeling) De Blue Bird taxis hebben voortaan een ander plek gekregen. Nu, bij buitenkomst aan de rechterzijde aan een grote tafel kun je de coupon voor de Blue Bird taxi kopen. Pas op: Bij de andere aanbieders (mannetjes) betaal je het 2 a 3 dubbele! De ATM om te pinnen hebben we alleen gezien voordat je de Visum koopt. Veel plezier.

1 like

Bedankt voor je reactie Bert. Dat klinkt heel erg aangenaam. Het is inderdaad fijn om af en toe wat bewolking te hebben. Kun je een beetje afkoelen. Bedankt voor de tip van de taxi. We zullen de Blue bird nemen. Krijg er steeds meer zin in. Ik weet niet als je voor vakantie daar bent, maar anders nog een hele fijne vakantie gewenst.

Misschien ook nog suggesties wat leuk is om met een kleine van 1 jaar (die loopt) te doen? We willen misschien wel richting lovina voor de dolfijnen, maar denk dat ze daar nog te klein is om met zo’n bootje de zee op te gaan. Is de schildpaddenopvang de moeite waard?

De schildpadden in Nusa Dua zijn niet leuk, maar in Kuta zijn ook schildpadden. Die worden om de paar dagen losgelaten en ‘racen’ dan naar zee. Voor kindjes van 2-3 geweldig, maar er zijn ook jongere kindjes die het leuk vinden.

Veel mensen met kleine kindjes gaan aapjes kijken. Ulu Watu zou ik niet doen met een uk (aapjes zijn wat agressief/handtastelijk) maar Ubud kan weer wel. Wel even knuffels en speentje enzo wegstoppen voor de apen er mee vandoor gaan.

Uiteraard is zwemmen leuk (kindje zo veel mogelijk uit de zon houden) en het maken van zandkastelen. Balinezen zijn dol op (kleine) kinderen!

In winkelcentra vind je heel soms speeltoestellen. Een echte speeltuin zien je niet vaak.

Er zijn mensen die het olifantenpark aanraden, maar daar ben ik niet zo dol op omdat ik tegen het uitbuiten van/rijden op olifanten ben.

O ja, je kan lekker wandelen en mooie bloemen en zaadjes enzo zoeken.

Bedankt Jenny. Dan gaan we zeker naar kuta. Dat zal ze prachtig vinden. Ze groeit hier op met 3 honden en als ze diertjes ziet word ze helemaal blij.

Gelukkig heeft ze geen speentjes en lievelings knuffel. Maakt het een stuk gemakkelijker. Mijn vriend was al bang voor bijtende aapjes. In ubud lopen ze toch ook gewoon los? Is dit eigenlijk een soort reservaat?

Olifanten park twijfel ik nog. Niet dat we op ze willen rijden, maar het aanraken van de slurf zou geluk brengen. Ik snap je mening over de olifanten wel.

Is er verder nog een stuk natuur waar je dieren in het wild kunt spotten? Las al dat je dolfijnen kunt zien ( als je natuurlijk geluk hebt ) in de buurt.

We hebben hier een paar schelpjes uit cuba waar ze helemaal weg van is, dus heb al beloofd dat we op het strand schelpen gaan zoeken. Heeft ze waterschoenen nodig?

Meestal gaat het prima zonder waterschoenen, maar waarom het risico lopen met een kleintje? Kun je evt daar voor een paar cent kopen. Ook gewoon omdat zand warm kan zijn.

Dolfijnen vanaf de boot is niks voor zo’n kleintje, je zit in een soort roeiboot zonder reddingvest.

In Ubud zitten de apen in een bos bij een tempel. Daar lopen ze los. Niet aan trekken dan doen ze niets. Er zijn mensen die ze gaan voeren met bananen, maar voor je het weet zit er eentje op je kind. Ik heb zelf geen kinderen en ben misschien te voorzichtig, maar ik zou dat eng vinden. Het blijven wilde beesten.

Bali heeft veel mooie beesten onderwater. Niks voor je kindje, maar wel leuk voor jullie als ouders :slight_smile:

Daar heb je gelijk in, maar ze zijn nu slecht te verkrijgen behalve online, maar dat word kort dag. Dan gaan we ze daar kopen.

Dat is inderdaad gevaarlijk dan. Dacht misschien is er een baai waar je ze kon zien. In Brazilië heb je dit bv ook.

Oww nee we zullen de aapjes niet aanraken. Snap sommige mensen niet die denken dat het een soort van huishonden zijn waar je alles mee kunt.

Misschien kunnen we wel gaan snorkelen, maar dan zouden we om de buurt moeten. Laat mijn kindje nl. Niet zomaar achter bij vreemde. Ach over een paar jaartjes kunnen de snorkels weer mee. Als ze iets ouder is!

We gaan er wat leuks van maken.
Dank je jenny