Hey!
Wij zoeken tips, raad, info voor het reizen met een baby (op dat moment 9 maanden) naar en het verblijf op Bali?
Hartelijk dank!
Ligt het aan mij? Ik begrijp niets van deze vraag, ik denk, misschien wel heel naief, niet vergeten mee te nemen dat kind. Verder doen wat je altijd met dat kind doet.
Ik bedoel hiermee :
Het is de eerste maal dat we zo ver reizen én met een baby, die toch wel specifieke noden heeft.
Bijv. is er iemand met ervaring of tips over het opstijgen en dalen, het 13 uur vliegen, …
Bijv. moeten we speciale aansluiting voorzien voor het electriciteitsnet ginds voor de flessenwarmer; kan je er in de natuur rondrijden met een stadsbuggy, wat is al dan niet toegankelijk met een buggy?
bijv. Hoe gaan de mensen ginds om in het verkeer als je een baby bij hebt : nog altijd om ter snelst? gordel?
bijv. wat als zij ziek is? wie heeft er ervaring met dokters, klinieken?
Moeten we specifieke geneesmiddelen meenemen?
bijv. heeft iemand ervaring regenperiode ginder : is dat ok of te warm?
We gaan van eind maart tot half april.
enz enz…
Misschien stel ik me te veel vragen of maak ik me te veel zorgen, maar het is wel altijd leuk om ervaringen van andere mensen te weten.
En ik weet, vind ook vrij veel info op 't net enzo, maar persoonlijke ervaringen zijn dikwijls wijzer…
Hi Dirk,
Nu is het duidelijk, zeker dat vader zich zorgen maakt. Ik ben allang uit de kinderen, maar wil toch wel even iets zeggen. Persoonlijk moet ik er niet aan denken om een kind zo een eind mee te nemen. Ik zelf word nogal kriegel van dat babygejengel in vliegtuigen, zeker als er een paar op de vlucht meegaan. Ik vind dat daar een aparte ruimte voor moet komen, want is zeer storend naar mijn ervaring. Ik heb daar altijd uit geconcludeerd dat heel kleine kinderen zo een vlucht een kwelling vinden, net als ik overigens.
Onze stekkers passen gewoon daar in de stopcontacten. Een buggy meenemen, niet doen, daar zijn de wegen en “trottoirs” totaal niet geschikt voor, krijg je spijt van. Zo een kind kan toch gedragen worden, heb je allerlei leuke dingen zonder wielen voor, anders koop je daar een slendang en doet net als de inlanders.
Als je op Bali een goede dochter nodig hebt dan zijn die daar, alle geneesmiddelen zijn ook gewoon verkrijgbaar. Te warm en zo is heel persoonlijk, de warmte is erg vochtig en kan als een zware klamme deken om je heen hangen.
Gordels werken in Indonesie niet altijd, en kinderstoeltjes heb ik in Indonesie nog nooit gezien. De meeste locals nemen de baby gewoon mee op de motor, die zien je probleem echt niet… Nu weet ik niet tot welke leeftijd een baby in zo’n maxi-cosy past, maar je zou kunnen overwgen zo’n ding mee te nemen als kinderstoel. Heb je nog iets van veiligheid…
Verder zou ik idd het kindje gewoon dragen. Als een local in een slendang, maar je kan ook zo’n extra grote en extra lange draagdoek meenemen uit Nederland.
Enneh, kindjes huilen altijd tijdens vluchten omdat ze last hebben van de druk op hun oortjes, dat kun je niet voorkomen!
Ik zie me al met een babi in een maxi-cosy op Bali rond stappen.
Ik denk dat jij je eigen te druk maakt, als ik zie wat sommige ouders allemaal meeslepen wanneer ze met kleine kinderen rondreizen, denk ik vaak dat ze beter thuis kunt blijven.
Tips van Butoijo:
Vergeet de flessenwarmer, maar vraag in je hotel/losmen een thermos met warm water, in de tutfles mengen met koud water tot de juiste temperatuur.
Ben je aan het rondreizen, gewoon (koud) water uit de fles goed mengen/schudden met de poedermelk, de kleine vind dat heerlijk ipv altijd die warme melk in de hete zon.
Vergeet de buggy dat is niet handig Indonesië.
De babyvoeding, onze zoon heeft nooit potjesbabyvoeding gegeten moest dat ook niet hebben. Hij at vaak baso of kip, spinazie en rijst fijn geprakt (blender), veel soep (vocht) waarin de groente heel gaar waren gekookt en veel vers fruit.
Laat de kleine zoveel mogelijk in zijn/haar blote kont of katoenen onderbroek rondkruipen of rondlopen, voorkomt uitslag van de luiers (zweet).
Voor medicamenten zou ik, voordat je naar Bali vertrekt, even langs de huisarts lopen die kan jou hierover het best informeren, ipv een stelletje onbekende creeps op het Internet.
En wat vliegen betreft; onze zoon vliegt al vanaf 6 maanden door heel Indonesië en geregeld heen en weer van Nederland naar Indonesië en wat dat betreft hebben wij een lot uit de loterij, hij slaapt altijd en zelfs nu hij 7 is slaapt hij vanaf het moment dat hij in het vliegtuig stapt tot een uur of 2 voordat we landen. Maar zoals Serikambelo al schreef, er zijn soms baby’s waar je het liefst een hoop vodden in hun mond stopt, maar dat weet je pas als je gaat vliegen.
Ik bedoel dat je dat ding in de auto laat liggen, rondstappen is niet te doen!
(Jij leest ook alleen wat je wilt lezen… :slywink:)
Maaf Yeni, ik weet niet eens wat een maxi-cosy is, maar ik vond als die i’tjes achter elkaar zo lekker klinken.:wacko:
Voor hen die net zo dom zijn als ik en niet eens weten wat een maxi cosy is:
http://daddytypes.com/archive/maxi-cosi_cabrio_orange_flash.jpg
Waar zijn de wieltjes? :retard:
autozitjes hebben toch geen wieltjes? of ben ik nu gek…
Laat ik nou eerst gedacht hebben dat een maxi cosy een draagbare dixi was…
Als het alleen om ‘vakantie’ gaat zou ik zeggen wacht nog effen tot het wat ouder is… Lijkt mij voor de ouders maar ook zeker voor het kind allemaal heel ongemakkelijk zo lange reis in een vliegtuig. Heb ik het nog niet over de medepassagiers…
dankjewel allemaal!
Voor het reizen in het vliegtuig: vraag van tevoren een bassinet aan en babymaaltijd. Dan krijg je een pakketje met potjes babyvoeding. Kan je in het vliegtuig geven of in de dagen erna.
Als je baby een eigen stoeltje heeft kun je een maxi cosi meenemen, maar die meot je vervolgens ook de hele vakantie meeslepen.
- een mini magisch tekenbord is heel handig voor in het vliegtuig, ook de boekjes in het vliegtuig met al die plaatjes.
- een klein plaatjesboekje waar je uit kunt vertellen vinden ze prachtig.
- trek voor onderweg een lekker pyama (warm) of joggingspakje aan, dat ligt lekker comfortabel.
- als je kindje wakker is laat dan lekker bij het toilet of ander ruimte in de gang je kindje even kruipen of wandel even door het vliegtuig terwijl je kindje in de draagzak zit?
Voor daar
- en deryan bedje is heel handig. Slapen snachts, met muggegaas, kun je meenemen naar het strand als je kindje overdag wilt slapen want uv werend materiaal en bovenal lichtgewicht en makkelijk in en uitelkaar te klappen
- draagzak. Weinig bagage maar zo makkelijk om je kindje in mee te nemen.
- als je vrouw nog borstvoeding geeft: blijven doen tot na de vakantie. Makkelijk is er niet wat eten betreft.
- potjes eten zou kunnen maar moet je wel meeslepen. Ook hier kregen ze gewoon verse groenten, fruit en rijst.
Gezondheid:
ORS Maar vinden de kinderen verschrikkelijk. Huis tuin en keuken ORS is veel handiger: cola (gewone cola, niet de light versie), prik eruit laten lopen en in kleine slokjes laten drinken, daarbij naturel chips en banaan voor de zouten en de kalium. Dit eten en drinken alle kinderen wel en zo kun je ze wel alle vocht en zouten binnen laten krijgen terwijl ze de ORS weer uitspugen.
- je zou kunnen overwegen om een dompelaar mee te nemen om water te kunnen koken op jullie kamer.
wij hebben veel informatie over reizen met kinderen gevonden op de website:
www.verrereizenmetkinderen.nl
en tips over vliegen met zon kleine staan op
www.vliegenmetkinderen.nl
hoi allemaal, wij gaan met onze dochter naar bali. ik heb al ene aantal hele handige tips op deze site gevonden. Mar ben benieuwd of andere mensen nog idieen/tips hebben.
ik hoor ze graag.
groeten branca smit
ooh god,denk dat ik onze dochter van 1 nu echt thuislaat ipv mee te nemen