Met kleine kinderen naar Bali

In april vertrekken wij (gezin met 2 kids van 2 en 4) naar Bali voor een maand. Wij zijn gewend met kinderen te reizen, en zijn ook al eerder geweest, toen met z’n tweeen.
Ons reisschema is bijna rond: 10 dg Lovina om bij te komen, 4 dg Ubud, 5 dg Padangbai, 6 dg Gili Air.

Nu zoeken we nog iets in Sanur (of zuid Bali) voor 4 dg, voordat we weer naar huis vliegen, geschikt voor een gezin.
Weet iemand nog een leuke bungalow, of hotel met familiekamer? Budget is tot 100 dollar per nacht.
Zwembad/strand/zee is een vereiste, evenals enige restaurantjes en winkeltjes op loopafstand.

En hebben jullie verder nog tips, leuke activiteiten of bezienswaardigheden?

Hallo,
Wij vertrekken met ons gezin (2kinderen van 5 en 7 jaar) in juli voor 3 weken. We zijn alvast benieuwd naar jullie ervaringen. We hebben in Sanur Peneeda View geboekt. dat krijgt vrij goede commentaren , heeft meer dan 1 zwembad en heeft toch nog iets authentiek als ik op de foto’s van internet mag verder gaan. verder zitten we in Ubud, Lovina, Candidasa, Lombok.

Leuk! Een aantal dezelfde plekken!
Onze accommodaties:
Prive villa bij Lovina
HoneymoonGuesthouse in Ubud
Villa Gading in Candidasa/Karamgasem
Sejuk Cottages in Gili Air

De laatste dagen willen we nog even lekker shoppen, relaxen en uit eten.
Beetje meer actie na een week gili air :wink:
Peneeda View ziet er prima uit, dank voor de tip.

Hallo ouders,

Wij wonen nu alweer 4 jaar op Bali, voor die tijd reisde we altijd 2 x per jaar naar Bali, met onze dochter die nu 9 jaar is.

Wat wij destijds geleerd hebben en wat wij ook nu aan onze gasten vertellen, probeer bij aankomst en vertrek zo dicht mogelijk bij het vliegveld te boeken om de kinderen zo snel mogelijk te laten acclimatiseren en niet te vermoeid het vliegtuig te laten instappen op de terugreis.

Bali is door de enorme belangstelling wereldwijd als vakantieland uit z’n voegen gegroeid betreffende de infrastructuur voor het verkeer, waardoor het vaak gebeurd dat voorheen, een paar jaar geleden, bijvoorbeeld een rit lovina maximaal 4 uur duurde, maar nu in deze tijd soms 6 uur duurt…
Hopenlijk is de nieuwe rondweg in juni 2013 klaar en zal het verkeersproblematiek minder zijn.

Voor kinderen is de lange vliegreis nu eenmaal een ware aanslag op hun gestel. Een andere optie is om het voor een kind aangenamer te maken een stopover te doen. Bijvoorbeeld als je met Cathay vliegt een stopover van 2 dagen in HongKong.

Alvast een fijne vakantie gewenst,

Warme groet,

Marcello

Bedankt Marcello voor je reactie!
Ik zie inderdaad op tegen de reis naar het noorden als we geland zijn… Ik hoopte dat we juist na zo’n lange reis in de auto nog wat konden slapen…
Op de terugweg hebben we 8 uur in KL, heb je misschien nog tips om te doen in de stad met z’n allen?

Voor tips voor KL kun je heel goed kijken op http://www.veelzijdigmaleisie.nl/faq-dagbesteding-kuala-lumpur.htm
Mocht je met de kinderen de tijd liever bij een zwembad doorbrengen (hebben wij gedaan in 2010) dan kun je terrecht in het Sama Sama Hotel (voormalig Pan Pacific zie http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g298314-d1158866-Reviews-Pan_Pacific_Kuala_Lumpur_International_Airport-Sepang_Sepang_District_Selangor.html )op de luchthaven. Je krijgt handdoeken en alles wat je nodig hebt en mag bovendien gebruik maken van hun fitnessruimte, sauna etc. Je kunt er ook lekker buiten eten, al is dat wel behoorlijk prijziger dan de straatstalletjes die wij gewend waren :slywink:

INdonesie met 2 kleine kinderen!
Sorry wil niet negatief doen maar in godsnaam wat hebben die kinderen eraan.
Ze zijn nog niet bewust van alles en vaak vinden ze het zeker niet leuk.
Heb laatste jaar diverse hotels gezien en restaurants waar kleine kinderen niet welkom waren.
Wil jullie natuurlijk niet ontmoedigen maar vind het een zware reis en dan ook nog naar gilli air.
En in kuala lumpur de stad in nog vermoeiender . Tip blijf beetje wat meer op een plaats hebben je kinderen ook een leuke vakantie.
En Peneeda view is echt geen top hotel heb er zelf gezeten kunst beter villa shanti, of sanur beach dat zijn echt leuke hotels.

Vr groeten Yolanda

Dit onderstreep ik ten volle
kinderen zijn welkom in RI ,ze zijn er gek op, maar wel op hun eigen kids.

Bedankt Nunu voor je waardevolle input! Daar heb ik wat aan.

Graag gedaan. Mijn zoon vindt het al van kleins af aan juist erg spannend om te reizen en hij vond het ook heerlijk op Bali. Wij zijn juist niet in de duurdere hotels en restaurants geweest, maar hebben voornamenlijk in homestays overnacht en in warungs gegeten. Daar waren we meer dan welkom.

Die ervaring heb ik ook met Thailand NuNu. Het ligt ook aan je eigen instelling: gedraag je je als verwende toerist, of sta je open voor andere culturen en gedraag je je belangstellend? De onbevangenheid van kinderen versterkt dat nog eens.
De tijd in KL overbruggen bij het SamaSama trekt me erg aan. Moet je dit nog reserveren? Of zijn hier verder nog kosten aan verbonden? Ik kan er niets over terugvinden op de site.

Bij Pan Pacific betaalde je een bepaald bedrag om gebruik te maken van het zwembad en je hoefde van te voren niet te reserveren. Het was niet heel erg goedkoop, maar daarvoor kreeg je dus ook handdoeken en je kunt lekker buiten op het terras zitten of liggen. op de site vind je wel foto’s van hoe het er uit ziet. Wij vonden het heerlijk om nog lekker te kunnen genieten tot het laatst toe en schoon en fris het vliegtuig in te gaan. Misschien dat je het SamaSama zou kunnen mailen om te vragen hoe het nu in z’n werk gaat…

wij gaan met twee kinderen naar bali in juli, en wij verblijven in het sri phala resort in sanur.
ik zou graag weten of er iemand er is geweest en wat ze er van vonden??

Wij zijn daar geweest een eenvoudig maar leuk hotel!

bedankt voor je reactie, ik vond er ook wel ook echt gezellig uitzien. wij verbljven in een garden villa met twee slaapkamers heb je daar ook toevallig ervaring mee?

en is het erg ver van het strand of wel goed te doen??

Nee niet ver van het strand dacht ongeveer 5 min lopen. Heb geen ervaring met de gardenvilla !
Wij verblijven met 2 volwassen dus is te groot. Maar echt knus hotel. Niet zo een mega als sanur beach en puri santrian.

daar houden wij wel van dat kleinschallige, wij hebben zelf in respati gezeten ook echt een super hotel, maar bij respati konden ze niet garanderen dat je een geschakelde kamer heb. en met twee kinderen is dat helemaal niks dan zit me man met de ene in die kamer en ik met de andere in een andere kamer. dus dit was een iedeaale oplossing in een mooie omgeving.

want ja een maal naar bali en je ben verliefd natuurlijk :slight_smile:

Dat laatste beaam ik ten zeerste !!! wij gaan elk jaar 6 weken en hoop in de toekomst daar een jaar of langer te blijven.
Erg mooi zijn ook de parigata villas weet niets van prijs maar hebben daar enkele jaren geleden gezeten.
En hotel palm garden kun je alleen via het hotel boeken hebben enkele kamers voor gezinnen en niet duur 2 min van het strand.
Nou hoop je te hebben geholpen en wij hebben al weer geboekt en vertrekken 26 juni heerlijk tel de dagen.

Ik heb de overheid hier op Bali al geinformeerd dat je komt Yolanda, de rode loper ligt al in de stomerij…

1 like

bedankt voor de tip!! ik ga gelijk eens kijken.
jullie een hele fijne vakantie maar dat gaat zeker lukken in het fantastische bali!!!
wij kijken er ook weer erg naar uit!!

1 like