Met kleine kinderen naar Bali

Vergeet niet dat in juli dit jaar de Ramadan is!!!

ja dat heb ik indd gehoord, maar zijn er dan veel aanpassingen op bali of hoe werk dat daar?

Aan het eind van de ramadan is het superdruk overal en dan stijgen de prijzen. Darrnaast is er veel politie op de been om kleine criminaliteit tegen te gaan.

oke nou ben benieuwd in ieder geval bedankt voor de info!!
we zien wel hoe het gaat lopen ik heb geboekt dus kan niet meer terug :wink:

Hallo allemaal,

Toch maar een reactie plaatsen op alles wat ik hierboven gelezen heb over Bali met kleine kinderen.

Ik denk dat je inderdaad niet te veel met kleine kinderen moet gaan ‘sleuren’ van het ene naar het andere hotel.
Volgens mij zijn (kleine) kinderen alleen maar blij als ze plezier hebben in een lekker zwembad met lekker warm weer.
Als je echt behoorlijk wat wilt zien van Indonesie/Bali moet je niet met te jonge kinderen gaan denk ik, die kijken heel anders tegen dingen aan als volwassenen…(eigen ervaring)

Verder wil ik ook nog even de opmerking plaatsen dat er nog zoveel meer is dan alleen maar Bali, naar mijn mening is Bali lang niet meer zo authentiek dan pakweg 20 jaar terug toen ik er voor het eerst kwam, maar voornamelijk 1 grote verzameling toeristen en dan met name in het zuiden van het eiland natuurlijk.
Dit is jammer, maar het is niet anders helaas.
Ik persoonlijk doe Bali alleen aan voor een paar dagen om te acclimatiseren anuit Nederland, en dan lekker verder naar de rust in een ander deel van Indo.

Groeten, A.

Als topicstarter wil ik nog even laten weten hoe onze vakantie is geweest.
Het was in 1 woord geweldig! De vliegreis was peanuts, de reis naar het noorden lang, maar de kinderen sliepen op de achterbank. Het reizen tussen de verschillende verblijven was ook prima te doen. De kids voelden zich steeds al gelijk thuis en werden overal met open armen ontvangen. En ja, het reizen met kinderen is anders dan zonder. Maar dat weet je en daar houd je rekening mee als ouder, dus daar pas je je schema en tempo op aan.
De negatieve reacties hierboven zeggen dus niets; ik denk als je als ouder relaxed bent, je kinderen goed begeleidt en respect hebt voor het land waar je te gast bent, je een fantastische vakantie kunt hebben. Kinderen zijn nog zo flexibel, daar zou menig volwassene een voorbeeld aan kunnen nemen.
Of wij hebben natuurlijk gewoon geweldige kinderen :wink:

@vliegertje: Peneeda View is OK.
Ik vond het niet zo heel geweldig (beetje verouderd en veel nederlanders), maar het zwembad is prima en de ligging ook. Echt authentiek is het niet, maar dat is heel Sanur niet. Naast het hotel is een enorme bouwput, en het hotel zelf wordt opgeknapt, maar daar heb je niet zoveel last van.
Tip: huur fietsen met kinderzitjes bij de receptie en fiets de boulevard over op je gemakje. Beide kanten op is leuk.
Vlak na het Gazebo hotel is het 'savonds het gezelligst met leuke eettentjes.
Veel plezier, het is een geweldige ervaring om zo’n reis met je kids te maken. Wil je mijn verhaal lezen, kijk dan op

Nou en daar wil ik dan even op reageren tuurlijk hebben jullie het geweldig gehad!
Dat staat ook vast maar het idee wat volgens mij de meesten mensen bedoelen je doet jezelf er een plezier mee en waarschijnlijk de meeste kinderen niet!
Kinderen hebben het over het algemeen in deze maatschappij niet makkelijk worden geboren en na de kinderopvang gebracht.
Hou me ten goede is ieders eigen keuze, maar laat dan de vakantie een kindervakantie zijn.
Dit is wat ik ervan vind . Ook wij hebben kinderen gehad en zijn nu samen en kunnen nu die dingen die we graag wilden doen.
Wat is er mooier als een gelukkig kind. Zeg niet dat jullie kinderen dat niet zijn maar het moet allemaal zo!
Wij zitten laatst op een terras in bali en achter een gezin met 3 kindjes de moeder zegt volgend jaar gaan we lekker naar Afrika.
Waarop die kinderen in koor zeggen: waarom altijd zo ver weg wij willen ook weleens lekker spelen in een zwembad en niet steeds rond te reizen.
Nou dat vind ik dus ZIELIG!

Jammer dat je zo generaliseert en jammer dat je zo negatief reageert op positieve ervaringen van Crophone…

1 like

Als iemand een mening geeft is dat niet altijd negatief!
Dit is wat ik vind en jullie zien dit anders ieders goed recht toch

Het scheelt van kind tot kind. Ik heb zelf geen kinderen, maar ik ben absoluut gezinnen met kinderen tegengekomen in Thailand en Indonesie waarvan de kinderen het juist wél heel leuk vinden om te reizen! Zeker wanneer ze af en toe in het zwembad kunnen spelen.

1 like

@crophone: ik ga straks genieten van je reisverhalen. Ik heb al eens even snel gezien en het ziet er echt fantastisch uit! Ik ben echt aan het aftellen voor onze reis, en onze kinderen trouwens ook. We genieten er allemaal van om samen onderweg te zijn en nieuwe dingen te ontdekken. We vinden het nu eenmaal belangrijk om onze kinderen te laten zien hoe mooi en groot de wereld is. Een strand en zwembad horen er ook wel bij, maar er zo veel meer om te ontdekken.

1 like

Alles moeten wijken voor uw kind, want die heeft het niet gemakkelijk in deze maatschappij, lekker verwennen, altijd maar hun zin geven, wilt uw kind een kindervakantie, dan krijg uw kind een kindervakantie, 3 weken op een camping met zwembad in Zuid Frankrijk, daar gaan we voor, want stel je voor zeg, uw kind zal zich maar eens een momentje vervelen in Indonesië, nee dan kan echt niet, er moet animatie zijn, kinderdisco want wij zelf ,als ouders, kunnen onze kinderen niet (meer) bezighouden, want daar hebben we de kinderopvang voor, de na en voorschoolse opvang. Het is een schande dat er ouders zijn die hun kinderen overal mee naar toe slepen, echt ZIELIG.

Als ik Yolanda62 zo bezig hoor zou ik bijna een schuldgevoel krijgen, wij hebben onze zoon al half Indonesië doorgesleept, in een smal bootje de ruige zee over om op onbewoonde eilandjes te komen, achter op de motor door Lombok en in de drukke steden van Java, geslapen in hutjes zonder enige luxe aan het strand of bos, op een nachtelijk wandeltocht door het bos om schildpadden eitjes te zien leggen, een stel nationale parken bezocht, het ene vliegtuig in en andere vliegtuig uit. Hij is pas 10 hebben de eerste jaren van zijn leven in het Indonesië gewoond en wij blijven hier ieder jaar terugkomen. Hij heeft al meer gezien van Indonesië dan enig ander kind van zijn leeftijd, of volwassenen wat dat betreft, maar ik heb niet het gevoel dat hij ongelukkiger is dan de vriendjes uit zijn klas die wel naar die camping in Zuid Frankrijk gaan. Wij hebben plezier met zijn drieën en de vakantie is echt iets wat wij samen beleven.

Het mag duidelijk zijn dat ik het volstrekt niet eens ben met Yolanda62, ik ben er juist voor om de kinderen eens uit hun vertrouwde wereldje van computers, games en teevee te halen, laat ze maar eens kennismaken met andere mensen, andere cultuur voor wie een zwembad niet vanzelfsprekend eens, zij kunnen het hele jaar nog gaan zwemmen in het overdekte en verwarmde zwembad met hun vriendjes. Nee, kinderen hebben het niet makkelijk in deze maatschappij, maar dat ligt vaak ook aan de ouders, hun weghouden van elke toekomstige tegenslag en altijd maar de eenvoudigste weg kiezen (zoals de camping in Zuid Frankrijk) help daar zeker niet aan. En Yolanda62 ik zal je uit een droom halen niet alle ouders sturen hun kind naar kinderopvang, er zijn massa ouders die minder zijn gaan werken, of hun uren anders in hebben gedeeld zodat ze er altijd zijn van hun kinderen, wel kunnen bezighouden, naar de voetbalwedstrijden en judotoernooien gaan, samen gaan wandelen in de natuur ipv naar een of ander pretpark. Kinderen die tevreden zijn met wat ze hebben en wat ze krijgen, zoals hun vakantie naar Indonesië en zelfs vragen “gaan we volgend jaar weer”?

Mvg

Butoijo

Yogyakarta

Uitzonderingen bevestigen de regel!!
Zit er nu ook en zie de meeste kinderen zich doodvervelen!
En natuurlijk is het niet nodig animatie ons kind ging ook vaan back to basic!
Geen animatie wel zwembad en zee en wandelen fietsen enz!
Veel plezier met je volg reis naar Indonesië!
Het is jullie van harte gegund!!!
Vr Gr. Yolanda

Als ik naar jou postinggeschiedenis kijk, logeer jij alleen in de wat luxer hotels met zwembad, daar waar jij kinderen zo graag ziet, kindervakantie weet je wel hele dag in het zwembad. Als jij dan alweer schrijft dat die kinderen zich daar ook al vervelen, ligt het of aan de kinderen of aan jou en ik denk persoonlijk het laatste. Ik denk dat jij zo nodig jou reactie 28 aan het verdedigen bent dat je momenteel overal chagrijnige kinderen ziet en niets positiefs meer kan schrijven.

De enige uitzondering hier in het draadje ben jij want voor de rest zie ik, maar ook in eerdere posting op het Indonesieforum vooral positieve reacties en Yolanda62 jouw negatieve reactie is geen regel.

Waarheid is soms hard! Zit in home stays! Dus vooroordeel!
Bedankt gr

De waarheid is inderdaad hard. Butoijo heeft gewoon gelijk. :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

En nee, ik heb geen kinderen. Maar mocht ik ze krijgen dan neem ik ze mee naar Indonesië.

En dat doen wij dit jaar voor het eerst: naar Indonesië (Java en Bali) met 3 kinderen van 11, 9 en 2,5. Niet in luxe hotels (daar hebben we het geld niet eens voor, maar vinden we ook niet leuk), wel in kleine accommodaties en homestays met af en toe een klein zwembad of aan zee. We hebben met de kinderen o.a een actie opgezet op hun school en voetbalshirts en ook geld verzameld voor een school met kinderen met een beperking en een weeshuis. We hebben met de mensen van beide ‘projecten’ afgesproken samen iets met de kinderen te gaan doen: naar de markt, dansen, zingen, wat dan ook. Zodat wij niet als een soort sinterklaas binnenkomen maar gewoon iets samen kunnen doen. Op die manier zien de kinderen écht iets meer van de wereld. En of het allemaal blijft hangen, invloed zal hebben op hun gedachtegang… op een of andere manier zullen ze het ergens opslaan en komt het op momenten weer terug (daar zijn we dan ook niet al te idealistisch in). En kinderen die zich vervelen: een heel normaal verschijnsel Jolanda, dat mag ook best en dat gebeurt niet alleen tijdens een verre reis: ook thuis en op de camping in Zuid Frankrijk. Zelfs als je je kinderen niet 24/7 entertaint. Zolang ze anderen dan maar niet ‘vervelen’ :wink:
Onze kinderen verheugen zich ontzettend op deze reis (ok, de jongste heeft uiteraard geen idee), we hebben hen zo goed als mogelijk voorbereid, zelfs wat standaardzinnetjes Indonesisch geleerd en verder zal het één groot avontuur zijn.

Wat ik wil benadrukken op dit forum is dat het fijn zo zijn als iedereen eens stopt met alle vooroordelen. Laat iedereen op z’n eigen manier genieten van reizen. Of je nu een ervaren of onervaren reiziger bent, met of zonder kinderen, met ieder z’n eigen wensen en behoeftes. Focus je op je eigen ding, dat wat jij leuk vindt. We zijn nu eenmaal allemaal anders.

Zeg Yolanda62 wie houdt wie nu voor de gek?

In 1 maandje Bali voor de eerste keer schreef jij het volgende:

Ik ben ook in pemuteran geweest en heb daar in addi assri gezeten mooi hotel en niet duur.

Bij deze de link: http://www.adiassri.com/index.html

In Padangbai of Amed schreef jij het volgende:

Nu hebben we 2 nachten geboekt in Bayu cottage in Amed ziet er prachtig uit dus ben benieuwd

.
Bij deze de link: http://www.bayucottages.com/

In Wat is jou favoriete accomodatie in Indonesie schreef jij het volgende:

Mijn favoriet met kop en schouders boven alles is lombok het purimas resort in sengigi geweldig!!!.

Bij deze de link: http://www.purimas-lombok.com/

Volgens mij kan ik nog wel even doorgaan, maar je begrijpt het wel, ik zal maar niet te veel aandacht aan die schrijfsels van jou schenken.

Hè jenny dit klopt inderdaad ik ga al 10 jaar naar Bali en zit er nu ook!
Ga 3 dagen naar amed en 4 dagen lombok in deze hotels!
Addi Adri was al enkele jaren geleden ivm snorkelen!
Zitten nu in Bali bij mensen thuis super leuk !
Dus houd niemand voor de gek hoor!
Laten we met dit onderwerp stoppen hier ging het niet over!

Wat betreft mijn mening over kinderen heb ik gezegd en iedereen moet doen wat hij wil toch