Bedje mee voor mannetje van 1,5 jaar?

Hai,

In april / mei gaan we drie weken richting Bali en Java en ons zoontje van 1,5 jaar gaat (uiteraard) mee. Ondertussen zijn we wat voorbereidingen aan het treffen en lopen we tegen de vraag aan: hebben hotels kinderbedjes of moeten we zelf wat meeslepen?

Ben benieuwd naar de reacties!

ik weet niet hoe het in indonesie zit maar in zuid oost azie in het algemeen zou ik een reisbedje meenemen en ik zou ook eens kijken bij bever sport naar een klamboe hiervoor daar hebben ze er ook in het model van een tentje (hoef je dus niet op te hangen) je moet het bedje wel altijd meenemen zo maar je kan bij de meeste guesthouses/hotels weinig of geen kinderbedjes vinden en zo heb je ook voldoende aan een gewone 2pers kamer

Wij hebben hetzelfde probleem (eveneens voor een jongetje van 1,5 jaar) en we denken misschien een Deryan Travel cot voor peuters te kopen. Lijkt me wel handig, weegt niet te zwaar en is niet alleen een bed, maar biedt ook bescherming tegen muggen (en biedt ook nog UV bescherming (volgens de reclame voor op het strand of zo maar of dat nuttig is weet ik niet)

er is maar 1 juist anwoord: sommige wel-anderen niet.
Als globaal richtlijn: hoe duurder/luxer/internationaler-hoe groter die kans.
overigens heten de goedkopere slaapplekken meesst anders: losmen of penginapan. Als een huis hotel heet probeert het meest aan min of meer international standd te voldoen.
de tip om zo’n ding met schermpje etc, te nemen lijkt me wel heel verstandig.

Indonesische kindjes slapen niet in kinderbedjes, ik zou er zeker niet op rekenen dat die er overal zijn.

Toeristen komen niet “overal”, die beperken zich tot enige plaatsen op Java en Bali. Juist daar, want daar heeft de mensheid poen, zijn leuke opvouwbare kinderbedjes verkrijgbaar compleet met klamboe.

Hmmm, ik heb blijkbaar geen vrienden met poen op Bali. Hun kindertjes slapen allemaal tussen papa en mama in, en later op een gewone matras (soms gedeeld met broertjes en zusjes).

Ik ben er van overtuigd dat veel van hen best een kinderbedje zouden kunnen betalen, maar die dingen zijn gewoon niet zo ingeburgerd als hier. Dure hotels met internationale standaard zullen best bedjes hebben, maar veel mensen zullen bedjes afdoen als ‘niet nodig’.

Pampers e.d. zijn in Indonesie op veel plaatsen te koop, maar desalnietemin heb ik maar weinig kindjes met pampers gezien. Na het plassen, kleertjes wassen :was:

En wat is nu de boodschap van dit bericht? Of is het gewoon kritiek op “toeristen met kinderen”? Als je niets zinnigs kan antwoorden op deze vraag, antwoord dan liever helemaal niet.

???

Ik vind de mededeling dat op Java en Bali, daar waar de welvaart hoger is, bedjes te koop zijn zeker nuttig!

Ik heb maanden op Bali gewoond, en ik wist dit niet. Kan me voorstellen dat meer mensen dit niet weten.

Het is niet mijn bedoeling om hier een hele discussie te starten. Het antwoord van serikambelo kwam nogal minachtend over. Zo van … “ach, jullie toeristen met kleine kinderen, gaan toch naar een luxe-resort, niet naar het echte Indonesië. Een échte toerist gaat met de rugzak, compleet onvoorbereid en slaapt waar hij zich neerlegt.”

Misschien was serikambelo’s antwoord helemaal niet zo bedoeld, misschien juist wel. Daar kan serikambelo alleen maar op antwoorden.

De antwoorden van Serikambelo en Jenny zijn juist om de vragen op een zo goed mogelijke manier te beantwoorden…:slapen: Wat doet een VIP Kiwikoala hier? Geef geen commentaar op bovenstaande leden maar geef zelf een goed antwoord. :chin:

Hi Jenny,

Het was even zoeken, maar hier is het kinderbedje van onze zoon, 7 jaar geleden gekocht in Yogya voor RP 120.000

Verder is mijn antwoord aan Juba het volgende, maak je eigen niet te druk wij hebben reizen met kinderen nooit als last ervaren, vanaf onze zoon kon lopen (plusminus 1 jaar) zijn we met hem op pad Indonesië door, hij eet wat de pot schaft en slaapt waar we terechtkomen, de ene keer tussen ons in, de andere keer op een matras op de grond en soms was er een kinderbedje. Reizen met de boot, vliegtuig, trein, bus, tussen ons in op de motor en auto heeft voor hem geen geheimen meer, dat alles heeft van hem een sterk en gezond ventje gemaakt.

Weer eens een beheerder van een vreemd forum die moeite met begrijpend lezen heeft, leesbrilletje misschien ? Ongeschikt die man :smiley:

Hier het bedje waar ik op doelde:

http://www.imagedump.nl/img408/1769/27kinderbedje.jpg

nou dit gaat dan ook wel gelijk heel erg ver, hij begrijpt je niet en zegt dan ook dat hij niet zeker is daarvan omdan gelijk te zeggen dat iemand ongeschikt is gaat mij toch echt te ver begrijpend lezen is namenlijk ook een begrip en ook ik heb daar hier op dit forum nogal eens problemen mee omdat het hier regelmatig lijkt dat er meer ruzie gemaakt wordt dan elkaar te helpen??

Communicatie op een forum is niet altijd even makkelijk, omdat soms niet kan lezen welk gevoel iemand in een bericht stopt, en sommige berichten voor velerij interpatatie vatbaar zijn.

Echter:

Kan maar op een manier opgevat worden, en dat is een beschuldigende vinger. Niet netjes om te doen als je niet zeker bent van je zaak!!!

Deze kwam ik tegen in de folder van Carrefour Bali.
Scheelt een hoop gesleep en na afloop van de vakantie kan je misschien een ander er nog een plezier mee doen.

http://www.wereldwijzer.nl/C:\Users\chris\Desktop\1-3-2010 10-52-36.jpg

hoi menskes,
Wij zijn grootouders (60) en 2 jaar geleden met 2 van onze kleinkinderen, 2,5 en 3,5 jaar rondgetrokken gedurende 4 maanden. Voor de kleintjes hadden we gewoon een soort reistent met gaas en tirette van adventureshop (?) met een zelfopblaasbaar matrasje, alles samen geen 2 kilo. Mijn man zette die 2 tentjes op in 10 min. Wij hebben er overal veilig mee geslapen. Heeeeel handig en achteraf bekeken eigentlijk goedkoop, want darachter betaal je, ook voor kinderbedjes en de kost was duis op die 4 maanden vlug terug gewonnen!
Veel reisgenot samen!

In Bali gebruikt de bevolking geen kinderbedjes. Kleintjes slapen gewoon bij de ouders. Hotels, zeker de goedkopere, hebben hier dan ook zelden voorzieningen als kinderbedjes. Hetzelfde geldt trouwens voor auto stoeltjes. Een campingbedje of een hangmatje is dan ook aan te bevelen. En ook een klamboe is geen overbodige luxe. Die zijn in Bali wel overal verkrijgbaar.

Dank voor alle reacties! Wij gaan maar eens zo’n Deryan-bedje aanschaffen!