Wij willen in september met ons zoontje van dan nog net geen 2jaar oud naar Bali gaan.
We willen dus niet te veel verschillende slaapplekken hebben voor hem.
We zitten er aan te denken om eerst 3 of 4 nachten naar Ubud te gaan en vanuit daar wat dingetjes in het binnenland te ondernemen en daarna willen we naar Gili Trawagnan voor het mooie strand en relaxen.
Maar een paar dingetjes waar ik niet helemaal uit kom…
Babybedjes in Indonesië zijn bijna nergens aanwezig, maar welke hotels in Ubud en Gili Trawagnan bieden dit aan en zijn verder aan te raden?
Kan op de boot naar Gili gewoon alles mee (koffers,buggy etc)?
Ik lees dat er op Gili Trawagnan veel koraal/stenen liggen waardoor spelen/zwemmen voor mijn zoontje op t strand niet echt makkelijk zal zijn?Waar moeten we zitten om dit niet te hebben?
Mochten er nog andere tips zijn,dan horen we het natuurlijk graag!!
Op Gili Trawagnan zijn wel degelijk stukken zandstrand, naast de met koraal bezaaide kust.
Dus dat zal wel loslopen.
En zaken als kinderbedjes, kinderstoelen en dergelijke: daar zul je denk ik van tevoren even bij hotels naar moeten informeren.
Vraag dan gelijk ook of ze er een klamboe bij hebben, dat scheelt narigheid met eventuele muggen.
Wellicht is een hotel ook wel genegen om dat te regelen; jullie zullen echt niet de eersten zijn die daarom vragen.
Er zijn overigens ook de nodige villa’s die dit soort zaken dat als service aanbieden.
Maar welk stuk van het eiland moeten we dan zijn?Zodat we zonder stenen/koraal het water in kunnen? Heb al bij verschillende hotels geïnformeerd voor een campingbedje maar zonder succes.Denk dat we het zelf maar gaan meenemen.
Onze jongste is 1,5 en we vertrekken volgende maand naar bali. We hebben ook niet overal babybedjes kunnen boeken, maar hier slaapt ze tussen ons in en de oudste van 3 in een eigen bed.
In de meeste hotels hebben ze wel kinderstoelen, maar vaak vrij grote of zonder riempjes, waar ze uit kunnen kruipen. Toen we 2 jaar terug in bali waren bond ik de oudste (toen 1) vast met de draagdoek of de sarong. Ging prima.
Daar zijn ze iets gemakkelijker dan wij. Zo rijden ze op de scooter met een kleintje achterop. Deze zit dan vast dmv een doek of lint
Precies we zullen een beetje creatief moeten zijn,dan komt het allemaal wel goed.
Tussen ons in slapen is alleen geen optie (voor ons alle drie niet haha) dus dan maar campingbedje mee sjouwen.
Waar zijn jullie allemaal geweest toen en waar gaan jullie nu heen?nog tips voor plaatsen/hotels icm kids?
We zijn 2 jaar terug in Sanur geweest en hebben vanuit daar dagtochten gemaakt.
Dit jaar gaan we:
3 nachten Ubud
3 nachten lembongan
3 nachten sidemen
15 nachten Sanur
Ik vond het een lastige keuze, maar na veel op het forum gelezen te hebben is dit eruit gekomen.
Je moet kijken naar wat jullie mooi vinden en willen zien en de kleine past zich toch wel aan. (We hebben wel een langer verblijf in Sanur, omdat mijn vriend graag uit wil rusten en dit hotel is ons super bevallen. Sanur prama beach resort.
Eind januari komen we terug en dan kan ik je meer over de andere hotels vertellen, maar de mensen daar zijn gek op kleine kinderen, dus deze komen niets te kort!
Hoe is Sanur?
Een vriendin van me raad dat ook aan met kids alleen we gaan maar 2 weken dus vandaar dat we dachten om een paar dagen Ubud te doen voor het binnenland en dan voor de strandvakantie naar Gili te gaan aangezien de stranden in Sanur niet zo bijzonder zijn toch?
En hoe is het vliegen met een kleintje jullie toen bevallen? Hebben jullie je kleintje op schoot gehad ook of een extra stoel geboekt?
Vlucht die we nu hebben gezien is met Emirates, zowel heen en terug nachtvlucht dus dat lijkt me wel fijn.
Wij zijn dit voorjaar met onze kids van toen 2,5 jaar en 9 maanden naar Bali geweest. Wij hebben in Sanur een villa gehuurd, dat was ideaal. Tussen de middag die kleintjes in bed en wij bij ons prive zwembad. Daar was een campingbedje gewoon geregeld. Babycot noemde ze het.
Vliegen met de kleinste op schoot ging op zich prima maar het is wel een hele zit. Zeker met die paar kilo extra op schoot.
Onze kleintjes hadden in begin wel wat last van de warmte en alle indrukken, dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn natuurlijk. Maar zorg dat je eventueel kunt schakelen. In Sanur zit Hardy’s een enorme supermarkt waar je eventueel alles nog halen wat je vergeten kunt zijn.
Ik vond sanur erg prettig. Niet super druk en de zee is wat rustiger. Het zijn geen bounty stranden. Wij gaan naar lembongan. Dit is ook een eiland wat erg mooi schijnt te zijn.
De vlucht is voor ieder kindje denk ik anders. We hadden ook een nachtvlucht en onze dame mocht bij mij op schoot. We zaten achter het toilet, dus ze kon gewoon niet slapen. Smorgens was ze zo uitgeput dat ze moest spugen en daarna viel ze als een blok in slaap. Gelukkig was het daar ook avond, dus konden gelijk het bed in en waren smorgens weer fit. Terugweg ging wel super.
Deze keer heeft de oudste een eigen stoel en de jongste op schoot. Ik neem kleine cadeautjes mee. Zo kan ik ze verrassen en bezig houden. (Kleur stiften, stickers, klein knuffeltje enz. )
Je moet het gewoon echt zelf ervaren en wat balletje al zegt ieder kind is anders. Die van ons had geen moeite met de zon en als we een dagtrip hadden sliep ze op schoot in de taxi. Autostoelen hebben ze geloof ik niet.
Kinderzitjes voor in auto’s zie je eigenlijk niet. Je zult verbaasd zijn hoe de Balinezen hun kroost vervoeren op de motorscooters
Kinderbedje, in het Engels cot, (babycot is dus dubbelop) zijn bij een beetje redelijk hotel wel te krijgen. Ik zou dit voor reserveren even navragen.