Overtocht Bali - Gili Trawangan

Hallo,

Wij gaan eind augustus voor 17 dagen naar Bali en verblijven in Sanur. We willen heel graag een paar nachtjes naar Gili Trawangan. Het hotel op Gili wil ik eigenlijk wel gaan vastleggen. Nu is mijn vraag hoe het zit met de overtochten. Is het verstandig deze ook van te voren te reserveren? En heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde overtocht maatschappij? Wij willen in elk geval een fast boat.
Ik hoop dat iemand mij aan deze informatie kan helpen.

Alvast bedankt!

Groeten, Nathalie

Hallo,

Ben vorig jaar daar nog geweest. Ik heb het geregeld via mijn hotel. Dus je zou even contact op kunnen nemen met het hotel waar je verblijft in Sanur. Het zijn prima boten niet heel groot en soms kan het wat schommelen waardoor je zeeziek kan worden. Dus ik zou als je daar last van heb wel medicijnen innemen.

Hallo Nathalie,

Ik woon in Sanur.Als je in Sanur bent kan je de overtocht met een fast boat naar Gili Trawangan via je hotel boeken.Maar ook op straat in Sanur zijn er vrij veel kleine boekingkantoortjes waar je dit kan regelen. Informeer wel eerst bij een paar kantoortjes naar de prijs,want dit kan nog weleens verschillen voor dezelfde boottocht.

Eind augustus is een prima tijd om naar Bali te gaan.
Een fijne vakantie gewenst,ik weet zeker dat jullie zullen genieten.

Moira en Batujimbar,

Dank jullie wel voor jullie tip! We hebben er erg veel zin in om naar Bali te gaan. Ondanks het massatoerisme denk ik dat het een betoverend eiland is!

Groetjes, Nathalie

Het is niet heel moeilijk om toeristen te ontlopen op Bali. (Of waar ook ter wereld.)

Het simpelste op Sumatra…:nod::dag:

Ik denk dat Sumba wint :wink:

Maar wat is de gemiddelde prijs voor een ticket met de fastboat van bali naar gili t.

Grt, branko

Hoeveel is de overtocht van Bali naar Trawangan en is het an te raden om een hotel te boeken…we gaan in juni…

Even google gebruiken en je weet wat de overtocht kost: Gili Fast Boat - Book Tickets Online

In juni hoef je niet vantevoren te boeken.

**Wij zijn in 2008 met Mahi Mahi fast boat vanaf Serangan harbour direct naar gili Trawangan gevaren wat zo’n 3,5 uur in beslag nam. Wij betaalde 2.500.000 rupiah met zijn tweetjes (retour) wat natuurlijk prijzig is maar je bent wel op de snelste en makkelijkste manier op Trawangan. op het eiland verbleven we in goodheart bungalows direct aan het strand en voor het rif. 400.000 rupiah per nacht!

Dit was een eerdere post van mij.** De prijzen kunnen ten opzichte van 4 jaar
geleden natuurlijk afwijken.

groetjes.

http://gilifastboats.com/marina-srikandi-fast-boat-services-from-padang-baybenoa-to-gili-trawangan-lombok.html:chin:

Wij willen waarschijnlijk ook vanuit Bali naar Gili Trawangan.
We willen vanuit Padang Bai met de Giligili fastboat.

Maar ik zag nu dat er vanuit Amed een boot gaat; ong. een uur, Amed fast boat.

Heeft iemand ervaring met deze boot, maakt het b.v. veel uit qua reisziekte
( tegenwoordig helpen mij de reisbandjes van etos en evt primatour goed, maar als er veel verschil in zit, dan maar voor de beste optie gaan)? Het is vaak wel een voordeel als je ook de mogelijkheid hebt om buiten/ of op het dek ofzo kunt zitten in de frisse lucht.

Qua prijs verschilt het iets…
En het is natuurlijk afhankelijk vanaf waar we vertrekken, hier zijn we nog niet uit, misschien vanuit Ubud of Padang Bay, dan is Padang Bay handiger, of misschien vanuit Lovina ( Amed misschien handiger).
Qua afstand leek me Amed een stuk dichterbij, maar als ik op de site kijk zouden beide er ong. even lang over doen…
Van Amed is i.i.g. een kleinere boot.

Kleine boten zijn VAAK (niet altijd) minder stabiel dan grote boten.

Hoi Nathalie,

Wanneer je de allergoedkoopste ticket wilt met een fastboat, dan is het handig om te gaan shoppen in padangbay bij de diverse aanbieders.
Het gebeurt weleens dat je dan tegen prijzen aanloopt van +/- 25 euro voor een enkele reis!

Warme groet,

Marcello

Er zijn 15 fast boat companies die van Bali naar Gili Trawangan gaan en van deze 15 gaan er 12 naar Gili Air.

De meeste fast boats vertrekken van PB. Het transport van je hotel in Bali naar PB is in de prijs in begrepen, zolang het niet west bali is of the noorden. Maar de busjes gaan wel naar/van het vliegveld, nusa dua, ubud etc.

De kosten zijn IDR 300.000 voor een enkele reis. De reisduur is 2 uur, geloof niet de verhalen van 1 uur. In Augustus en Januari kan het zijn dat de boten niet varen met verband de hoge golven.

Er zijn ook boten die van Amed direct naar de Gilis gaan, cocunut is er 1 van.

De Scoot vaart van sanur via lembongan naar de Gilis.

Hallo sredneb,
Ben je nog bij het restaurant geweest waar Roy renegate speelt, wij zijn in november geweest en was erg gezellig, in april gaan we weer.
Gr Jan

Hallo Jan,

Dan moeten wij elkaar gezien hebben,wij waren er ook in november,en zijn bijna elke woensdag en zaterdag geweest.
wij gaan in maart weer,maar gaan 4 april weer naar huis.

[ame]- YouTube

Groetjes:chin:

Hallo,

Nou dat moet wel, wij waren er ook elke woensdag en zaterdag.
Wij gaan 21 april weer voor een maandje dus lekker gezellig naar Frans en zijn band.
Doe hem de groeten maar van Jan en olga uit Almelo.
Gr Jan

Hallo,

Nou dat moet wel, wij waren er ook elke woensdag en zaterdag.
Wij gaan 21 april weer voor een maandje dus lekker gezellig naar Frans en zijn band.
Doe hem de groeten maar van Jan en olga uit Almelo.
Gr Jan