Ik heb allerlei prijzen voorbij zien gaan voor de overtocht naar Gili air. USD 90, USD 134 voor een retourtje. Op de sites van hotelletjes zie ik echter prijzen van 500.000 Rp voor een retourticket. Op welke prijs moeten we rekenen als we in augustus naar Gili Air willen gaan? Ook over vooraf reserveren van de tickets en de accomodatie op Gili Air zijn de meningen verdeeld. Er zijn toch ook bungalows die geen website hebben, zoals Youpy bungalows. Hoe zouden we die van te voren kunnen boeken?
Vanuit Bali kom je met de fastboat niet voor 500.000 rp op de Gili’s. Tickets mogen namelijk niet geadverteerd en verkocht worden onder een bepaald minimumbedrag, en die 500.000 rp zit daar (ver) onder. US$ 90 is een reële prijs, de link heb ik al eens geplaatst hier: http://www.giliboat.com/main.php.
Ga je vanuit Padangbai met de ferrie naar Lembar, dan met de bemo naar Bangsal en dan met een klein bootje naar Gili A dan komt de prijs rond de 500.000 rp als je goed kan afdingen. Je bent dan wel 6-8 uur onderweg in plaats van 1,5-2 uur.
Hutjes boeken, tja, niet alles zit online en je kán er op gokken. Als je pech hebt zit je een nacht in een dure/slechte kamer, en dan moet je de volgende ochtend verkassen. Als je online kan boeken of telefonisch iets vast kan leggen zou daar in juli/augustus mijn voorkeur naar uit gaan. Ik heb dit vorig jaar op Gili T niet gedaan, en ik heb ruim een half uur moeten zoeken.
Hoi Caral,
Probeer maar een contact met volgende hotel op te nemen:
- Sejuk Cottage, Mr. Bernard: +6281339535387,
- Sunrise Resort: +62370642370,
- Susan Bungalow: +6281917166671,
- The Beach Club: +62370639637,
- Villa Bulan Madu: +6281907330444,
- Ssallywags: +62370639434,
- Juliantos by The Sea (13 Hotel): +62370622179,
- Manta Dive Resort Gili Air: +6281337789047,
- Omah Gili Air: +628161455080.
I.v.m hoog-season, raad ik jullie aan om de accomodatie vantevoren te reserveren.
Voor de snelle-boot naar Gili Air, kunnen Jullie contact opnemen met Mr Jan in HiTS Bali via e-mail: hitsbali_infoactivities@yahoo.com, zeker heeft ie een goede offers voor de Nederlander.
Groetjtes
Tussen de IDR 350,000,- en 690,000,-, m.n. afhankelijk van welk traject u vaart. Simpel: langer = duurder, luxer = duurder, kleiner / minder passagiers per boot = duurder. Er zijn soms echte “last-minute” tickets ( vandaag kopen, morgen varen) te koop onder de IDR 250,000,- voor een enkele overtocht maar ik zou daar niet op rekenen gezien uw reis in het hoog-seizoen. Boten naar de Gili’s zitten dan echt propvol.Een aanbieder van goedkope(re) overtochten Bali (Padang Bai) - Gili’s is Marina Srikandi, voor een enkeltje betaalt men daar IDR 350,000,-. http://www.marinasrikandi.com/destination-marinasrikandi.html
-
-
- Updated - - -
-
Tussen de IDR 350,000,- en 690,000,-, m.n. afhankelijk van welk traject u vaart. Simpel: langer = duurder, luxer = duurder, kleiner / minder passagiers per boot = duurder. Er zijn soms echte “last-minute” tickets ( vandaag kopen, morgen varen) te koop onder de IDR 250,000,- voor een enkele overtocht maar ik zou daar niet op rekenen gezien uw reis in het hoog-seizoen. Boten naar de Gili’s zitten dan echt propvol.Een aanbieder van goedkope(re) overtochten Bali (Padang Bai) - Gili’s is Marina Srikandi, voor een enkeltje betaalt men daar IDR 350,000,-. http://www.marinasrikandi.com/destination-marinasrikandi.html
MP, er wordt elders op dit forum beweerd dat er geen boten meer vanuit Amed gaan. Jij komt daar vaker dan ik: klopt die informatie???
Het gaat om dit draadje: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=137792&p=962976#post962976.
Nee, die info is onjuist. Er zijn momenteel (Juli 2013) nog minstens 3 aanbieders in Amed voor de dagelijkse overtochten met een snelle boot naar de Gili’s.
Bedankt!
Zelf hebben we de fastboat genomen twee weken geleden van Amed naar Gili T. Onze tickets hebben we geboekt in Lovina, busje en boot was 450.000 INR per persoon. Moet wel zeggen dat boot zelf verschrikkelijke tocht was, amper 1u30 maar zoveel mensen die misselijk werden, niet normaal. Wij zijn teruggekeerd vanuit Gili via Lombok met de Slowboat, 200.000 INR! Je bent wel langer onderweg maar wij hadden tijd dus als j op budget let is dit wel oplossing maar je bent wel 10u onderweg. Een voordeel voor ons was dat we toch klein stukje van Lombok hebben gezien met dat we die hebben moeten overslaan!