Hallo
Ik ga eind april begin mei naar Bali, en wil de laatste paar dagen naar de Gili eilanden, dit met de boot.
Heeft iemand ervaring met dit? prijzen? ruwe zee? en hier of ginder boeken? Ik vind hier prijzen,
van rond de 190 euro met de ferry, retour voor twee?
Met dank
Noel
Hoi Noel,
Als je al van tevoren op Bali bent, kan je ter plekke nog wel tickets kopen. Dat is meestal goedkoper dan via internet, en zeker buiten het hoogseizoen zal het niet uitverkocht zijn. Ik zou meerdere dagen tevoren (bijvoorbeeld een week als je er dan al bent) tickets kopen. Dan kan bij allerlei reisbureautjes, bijvoorbeeld in Kuta, Sanur of Ubud. Vaak zit er bij in dat je opgepikt wordt vanaf je hotel (als dat in een van de toeristische plaatsen in Zuid-Bali is in elk geval).
190 euro is (vanaf Zuid-Bali) wel een redelijk gangbare prijs als je via internet boekt voor 2 personen retour. Vanaf Amed (Noordoost-Bali) is gewoonlijk wat goedkoper. En zoals gezegd is ter plekke boeken vaak nog iets goedkoper (en je kan eventueel wat afdingen).
Eind april is het regenseizoen wel voorbij en dan is de zee gewoonlijk niet zo ruw. Het zal geen ‘biljartlaken’ zijn maar rond die tijd is het normaal niet zo ruw dat er boten geannuleerd worden en dergelijke. Toch zou ik niet tot de allerlaatste dag van je reis op de Gili-eilanden blijven, want er is altijd een kans dat er iets mis gaat met de boot, en het zou zonde zijn om je vlucht te missen.
Het artikel ‘Reizen naar de Gili-eilanden’ op mijn website geeft nog meer informatie (ook over alternatieve reisopties via Lombok, als je daarin geïnteresseerd bent).
Groeten,
Erwin
Bedankt Erwin
Ik ga het mij bekijken, Heb ontdekt dat een vlucht naar Lombok ook best meevalt! Dus ook een optie.
mvg
Noel