Vanuit het vliegtuig naar de Gili eilanden

Wij willen in januari naar Bali gaan en denken er over om dat direct te combineren met een bezoek aan de Gili eilanden. Maar het liefst zouden we direct na de landing rond 14 uur 's middags doorgaan naar 1 van de Gili eilanden met de boot. Kan iemand van jullie inschatten of dat handig te doen is, ik las ergens dat veel boten alleen 's ochtends vertrekken…
Alvast bedankt voor jullie tips. Overige tips voor welk eiland en hotel zijn ook zeker welkom.

Als je (pas) om 14:00 uur landt op Bali, dan kun je die dag geen boot naar de Gili’s meer te pakken krijgen. Eerste gelegenheid is de volgende ochtend.

1 like

Hey bedankt voor je reactie, ik zag op een Engelstalige site nog wel een andere mogelijkheid en dat was om 16 uur doorvliegen met lion air naar Mataram en vanaf daar met een taxi naar de haven en dan met de boot. En hoe zit het bij bijvoorbeeld met 20 kilo bagage?

Is dat een goede mogelijkheid of zou je die afraden? En gaan de boten vanaf daar rond een uur of 18 nog wel? Daar is het volgens mij nog maar een klein stukje.

Die mogelijkheid van doorvliegen van Bali naar Lombok wilde ik je ook al voorstellen.

Een (one-way) vliegticket Bali - Lombok kost je ca. IDR 165,000.- p.p. Afhankelijk van welke maatschappij je vliegt mag je 15 of 20 kilo bagage meenemen.

De taxi / wagen van de airport op Lombok naar Bangsal of zo kost je ca. IDR. 300,000,-.

Er zijn wet wat boten in Bangsal of een van de andere baaitjes bij de Gili eilanden die varen tot 's avonds (laat), maar niet zoveel als overdag. Wachttijd kan lang zijn, ze varen nml. als er voldoende passagiers zijn of wanneer de boot door iemand afgehuurd wordt. Kans is groot dat je een boot moet charteren om jullie naar de Gili van jullie keuze te varen. Richtprijzen voor de huur van een boot staan o.m. hier : http://www.lombok-network.com/gili_islands/boat_schedule.htm

als jullie om 14h landen zal je pas rond15h-15h30 uit de luchthaven komen . ik zou dan gewoon doorreizen naar padang bai daar overnachten en s’morgens de ferry nemen . wat ook kan is in de buurt vd luchthaven blijven en vragen of de mensen vd ferry u daar s’morgens komen oppikken . transfer zit meestal in de prijs vh ticket vd ferry .

De ferry van Padang Bai is iets heel anders dan een “fast-boat” naar de Gili eilanden.
De ferry vanuit Padang Bai doet er 4 tot 5 uur over om de overtocht naar Lombok te maken.
Vervolgens sta je dan in Lembar op Lombok en moet je een taxi / transport charteren om richting de Gili’s te rijden.
Bij de prijs van een ferry-ticket ( IDR 36,000,- voor een volwassene) zit helemaal geen pick-up waar dan ook op Bali inbegrepen.

Weet je zeker dat je gelijk na een hele lange vlucht en reistijd nog langer wil doorreizen?
Ik was echt doodop na de lange vliegreis en alle wachttijd van bij elkaar 23 uur. Wij kwamen om 12 uur 's middags aan ongeveer en moesten toen nog 1.5 uur in de auto naar de accommodatie en dat vond ik al tegenvallen. Laat staan nog een lange reis richting Lombok / gili eilanden. Alles bij elkaar duurt het altijd langer dan je verwacht.

Pff heftig hoor om na zo’n lange reis nog door te willen gaan. Wij waren echt kapot na de reis, en om dan nog maar niet te spreken van de enorme hitte waar je aan moet wennen, sta je daar in je reis outfit met al je koffers, plus de drukte in de havens, mensen die je vanalles willen ‘aansmeren’ daar moet je toch even met je volle honderd procent bij zijn om op te letten. Maar goed dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik zou de volgende ochtend lekker gaan als je goed uitgerust bent, maar 1 ding is zeker, de Gili’s zijn een paradijsje waar je zeker gaat genieten! Fijne reis.

We gaan nu doorvliegen naar Lombok, waar we op het vliegveld worden opgepikt door mensen van het hotel op de Gili’s en die regelen ook een boot en dat we op Gili Trawangan bij het hotel komen, kost vast meer dan het allemaal zelf even regelen maar omdat we daar nog niet zo bekend zijn is dit wel zo makkelijk. Dus vanuit het vliegtuig geen zorgen meer. Het blijft een lange reis, maar ook een luxe probleem natuurlijk. Bedankt voor alle tips

Heel veel plezier op de gili islands…:zon02:el

Hoi
wij willen in november een rondreis gaan maken, in die trip zit niet een bezoek aan een gili eiland, en als we al zo ver zijn wil ik dit eigenlijk ook zien we zijn 3 dagen op bali kun je daarvandaan met een boot komen of binnenlandse vlucht.
wie kan me helpen.
en is er iemand met ervaring rondreis kras

Als ik het goed begrijp zou je tijdens je 3 dagen Bali naar de gili’s willen gaan ?
Dan zou ik toch Bali doen als je er nog niet geweest bent.

omdat ik toch nog een trip moet boekn kras echt een leuk aanbod heeft van een rondreis en niet van het pakket af wil wijken,
en die eilanden echt een zo mooi moeten zijn was dit een vraag van me, maar je bent al onderweg benijd je zit met griep achter de pc reisverhalen te lezen, wat zou je doen 50plussers rondreis vanaf jakarts en 3 dagen bali of alleen bali en gili

Waar zit je op Bali? Want als je alleen voor strand gaat, kan je net zo goed naar Gili eilanden, maar als je ook wat meer wilt zien van Bali, bijvoorbeeld tempels of de mooie omgeving rond Ubud, dan zou ik lekker op Bali blijven, 3 dagen is al zo kort!

Als je maar 3 dagen hebt moet je tellen 1 dag om naar de gili’s te gaan en 1 dag om terug naar Bali te gaan , je kunt 1 avond en 1 ganse dag genieten .
Dan zou ik toch op Bali blijven en hier 3 dagen genieten daar heb je ook mooie stranden .

Ik weet niet hoe goed je bent op internet , maar ik regel mijn rondreizen zelf .
Als het de eerste keer is kun je bv het schema van kras nemen en dit aanpassen op je eigen maat .
Zo kan je je reis tijd zelf indelen , zelf hotels zoeken enz. zo kan je ook je budget bepalen .

3 dagen Gili vanuit Bali is goed te doen, reistijd is niet zo lang per fast speedboat…

Er staat niet dat ze 3 dagen op de Gili’s willen doorbrengen, maar dat ze maar 3 dagen op Bali zijn

Ja dan laten ze Bali toch schieten en gaan ze alleen naar gili, 3 dagen Bali is toch erg kort! kunnen ze beter aan het strand van een van de gili eilanden doorbrengen. Een grote touroperator als Kras kan vast wel het een en ander aanpassen in een rondreis…

Als je de speedboat neemt ben je rond 11u- 12u op de gili’s dan moet je je slaapplaats nog vinden en inchecken .
de 3de dag vertrek je terug op de gili’s rond 11u -12u .
dus bent anderehalve dag kwijt om anderhalve dag op de gili’s te zitten .
dit vind ik toch geen goede reisplanning .
wat scheelt er aan Bali ( buiten Kuta ) ?

slaapplaats vinden op zo klein eilandje duurt toch geen uren? maak het jezelf nog makkelijker en neem een paardenwagen. Resort van tevoren boeken bespaard ook weer tijd. Er is verder niks mis met Bali alleen moeten ze nou eenmaal een keuze maken uit waarschijnlijk een van deze twee bestemmingen…