Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met het vervoer van Bali naar de Gili eilanden.
Ik heb wat research gedaan op internet, maar ik kan geen recente reviews vinden. Het meest recente wat ik heb gevonden was uit 2016. Ik ben specifiek opzoek naar de prijzen voor mijn begroting. Daarnaast ontvang ik graag tips vanaf waar ik het best op de boot kan. Ik verblijf in Sanur.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Anouk.
p.s: andere tips&tricks / do’s & don’t zijn zeer welkom! Dit is mijn eerste grote reis!
Op mijn website staat een artikel met info over reizen naar de Gili-eilanden: Reizen naar de Gili-eilanden | In de Archipel (opties met de fastboat maar ook eventueel per veerboot of vliegtuig naar Lombok en dan vanaf daar naar Gili).
Als je in Sanur bent kun je met een boot van Scoot Cruise vanaf Sanur Beach vertrekken naar Gili Trawangan. Die vertrekt dagelijks om 9:30 en is om 13:30 op Gili Trawangan. Dat is wel een vrij lange reistijd omdat deze boot via Nusa Lembongan en Lombok gaat.
Snellere boten gaan vanaf Serangan (niet ver van Sanur): rechtstreeks vanaf Serangan naar Gili Trawangan met Gili Getaway of Blue Water Express in ongeveer 2 uur. Deze boten gaan vaak ook nog door naar Gili Air. Nog sneller is vanaf Padang Bai met met Blue Water Express of Gili Gili. Maar Padang Bai is weer iets verder vanaf Sanur.
Wat voor tips & tricks en dos & don’ts ben je naar op zoek? Zijn Sanur en de Gili-eilanden je enige bestemmingen?
Hi!
Fijn, dankjewel. Hier kan ik wat mee.
Weet je ook of ik het best online of op bestemming tickets kan halen?
Wat betreft de do’s & don’t, ik blijf op Bali en ik reis voor 3 dagen naar de Gili eilanden.
Welke dorpjes zijn aan/afraders? Tips voor eten, veiligheid en dat sooet dingen?
Als je in het hoogseizoen reist (check vooral de Indonesische feestdagen) is het wel verstandig om vooraf te boeken. Anders kan het ook nog wel als je al op Bali bent.
Aanraders qua dorpen ligt natuurlijk aan waar je naar op zoek bent. In het zuiden van Bali heb je enkele plaatsen met veel cafés en beach clubs enzo (Kuta, Seminyak) en de vismarkt van Jimbaran is bekend; hier kun je bijvoorbeeld op het strand vis eten met uitzicht op de zonsondergang (en landende vliegtuigen). Ubud staat bekend om de cultuur: o.a. musea, tempels, het monkey forest, en verder de beroemde rijstvelden. Meer naar het noorden is het eiland rustiger. Hier kun je de bergen in en hier heb je bijvoorbeeld de beroemde tempel Pura Ulun Danu Beratan. Enkele van de mooiste strandplaatsen van Bali liggen aan de oostkant, zoals Amed en Candidasa, plus aan de noorkant bij het Nationaal Park. Stranden aan de westkant zijn over het algemeen minder geschikt voor zwemmen maar meer voor surfen.
Lees over veiligheid ‘Is Indonesië veilig?’. Het grootste veiligheidsrisico op Bali voor toeristen is wellicht het verkeer, omdat veel toeristen scooter gaan rijden terwijl ze geen rijbewijs hebben. Als je van plan bent om zelf auto- of scooter te rijden, lees dan ook dit artikel.