Vliegen van Bali naar Lombok en dan naar Gili

Ik ben heel blij met een forum als deze. Gisteren ontmoette ik iemand die ons aanraadde ook de Gilieilanden te bezoeken. Hij adviseerde om de boottocht te vermijden en te vliegen van Denpasar naar vliegveld Lombok en vandaaruit naar de haven waarvanuit de boten vertrekken. Nu kan ik de vliegreis vinden…duurt ongeveer 30 minuten, maar heb geen idee hoelang je onderweg bent naar die haven. Heeft iemand een idee?

het lijkt me leuk om voor deze excursie twee dagen uit te trekken en op het kleinste eiland te overnachten en de overige te bezoeken. Is dit haalbaar of kan ik er beter een drie daagse van maken?
Wie weet een leuk verblijfplaats daar?
Graag jullie ervaringen en reacties!

Ja kan ook natuurlijk. Er leiden wel meer wegen naar Rome…maar dit is wel een heel omslachtig en kostbaar in mijn ogen… [emoji15]
Bootrit vanaf Padangbai is niet heel fijn maar ook weer geen ramp. Beetje bumpy [emoji6] Voordeel is; je bent er wel snel.
Op Lombok kom je aan op Praya, dan bagage ophalen en taxi of bus regelen.
Bus naar Sengigi, duurt volgens mij zeker ruim een uur. Maar volgens mij vertrekken daar ook alleen fastboats, correct me if I’m wrong.
Of je gaat naar Bangsal en dan met klein bootje over naar b.v. Gili Air, die ligt het dichtst bij Lombok. Maar Bangsal is ook weer verder met de bus/taxi.

Je kan ook met de fastboat vanuit Amed, dan is de afstand ook wat korter als vanuit Padangbai als je daar tegenop ziet.

Toen ik het uitzocht was vliegen een stuk goedkoper dan een speedboat. Ik heb dit jaar dus gekozen voor vliegen. Iedereen die ik spreek over de speedboaten geeft aan dat het wel heeeeel erg bumpy is en dat je bagage nat aankomt. Ander alternatief is de gewone Ferry. Die doet er wel erg lang over, maar vaart dus heeeel rustig!

Vanaf lombok kun je ook met een langzame Ferry naar de gili’s.

Ben zelf met vliegtuig gegaan naar lombok met de fastboot en met de Ferry .
De Ferry is een ervaring die ik niet had willen missen.
Fastboot nooit meer slecht weer en verschrikkelijk dat klappen van de boot op het water.
Vliegtuig doe ik nu ieder jaar en bevalt me goed.
Kunt ook aankomen praya door naar sengigi dan met de boot vanaf strand alle drie de eilandjes doen erg leuk.