Er vliegen meerdere maatschappijen van Bali naar Lombok, bv Merpati Lion Air en Trans Nusa. Even googelen levert devolgende website op: http://www.merpati.co.id/ (de rest mag je zelf zoeken).
Online tickets boeken vanuit Nederland kan echter (nog) niet.
Reizen van Bali naar Lombok, Bali naar Gili of Bali naar Lembongan is soms een lastige reis. Maar er zijn nu een aantal boot exploitanten die je met hun snelle boot tussen deze paradijselijke eilanden kunnen brengen. Elk eiland heeft iets anders, dus of u wilt ontspannen op een strand op de Gili-eilanden (Gili Trawangan, GiliMeno, Gili Air), snorkelen in het kristalheldere water, duiken met schildpadden en manta’s, of gewoon wil genieten van een cocktail, er is voor ieder wat wils. Je kan een snelle boot boeken via www.gilibookings.com.
Ik ben ook gewoon met de gewone ferry naar Lombok gegaan. Het duurde 5 uur. Vond het best te doen.Ik weet alleen niet meer precies wat het kost (kan m’n schriftje niet vinden sorry). We hadden wel veel afgedongen maar handige bijkomstigheid was dat we op Lombok opgewacht werden door een chauffeur die ons naar het hotel in Senggigi bracht en we werden daar toen we weer terug moeten 1½e week later ook weer opgehaad. Dit zat bij de prijs van de ferry in ! )we hoefden dus niet hiernaar verder te zoeken en niet steeds opnieuw over de prijs te onderhandelen.
Via Lombok heb ik bij Perama tours de 5 daagse bootreis langs de Sunda/eilanden gedaan ontzettend gaaf. en een snorkeldag langs de 3 Gili-eilanden (ook met Perama)
PADANG BAI (EAST BALI) TO LEMBAR (WEST LOMBOK) v.v
TYPE OF TICKETDESCRIPTIONPRICEA. PassengerAdultIDR 41,000ChildrenIDR 29,000B. VehicleGroup IBICYCLE IDR 69,000Group IIMOTORBIKEIDR 101,000Group IIITHREE WHEELS VEHICLEIDR 220,000Group IV (passenger carrier)SEDANIDR 580,000Group IV (goods)OPEN PICK UPIDR 548,000Group V (passenger carrier)MEDIUM SIZE BUS IDR 1,182,000Group V (goods)MEDIUM SIZE TRUCKIDR 1,182,000Group VI (passenger carrier)BIG BUSIDR 1,974,000Group VI (goods)BIG TRUCKIDR 1,934,000Group VIITRONTONIDR 1,540,000Group VIIITRAILERIDR 2,863,000
ben sinds augustus terug van 6 maand Gili Trawangan/Lombok/Java…
De ferry van Bali naar Lombok was toen iets van 36.000 IDR, vliegen van Denpasar naar Mataram was toen euh… gmmm… kan ik me precies even niet meer herinneren. Dacht zo rond de 160.000 IDR, maar als ik tijd heb dan ga ik liefst met de ferry… Ik hou erg van deze manier van reizen, traag en genietend.
O ja, als je met de ferry gaat, dan moet je eerst van Kuta tot aan de kust zien te raken, daar betaal je ook al snel 50.000 IDR voor. En dan éénmaal in Lombok (Lembar) moet je van de haven naar het kleine haventje in Pemenang zien te raken. Je raakt van Lembar voor 20.000 IDR (goed afdingen) tot in Mataram en dan nog es 20.000 IDR van Mataram tot in Pemenang. Dan stukske te voet (2km) of met paard en kar voor 20.000 IDR tot aan het water en dan voor 10.000 met de boot tot op Gili Trwanagan.
De prijzen die hier staan, ga je 300% zeker nooit van de verkoper horen, maar het is een richtlijn om af te dingen.
Als je alles optelt is deze trage manier van reizen niet zo veel goedkoper als vliegen en met de taxi tot aan Lembar. Maar het is zooooo mooi op Lombok, prachtig om je traag door dat landschap te verplaatsen.