Wij willen vanaf Ubud naar Lombok en de Gili’s
Nou schrok ik nogal van de prijzen van de snelle boot. Dat kwam geloof ik al snel op 160 euro enkele reis voor 2 personen!! Maar ik las dat de trage boot er soms wel een hele dag over doet.
Eigenlijk hebben we die tijd niet (dat zijn tenslotte twee hele dagen voor de heen en terugweg)
Een andere optie is om naar Mataram te vliegen vanaf Denpasar. Ik zag tickets voor 30 euro p.p.
Alleen moeten we dan daar natuurlijk ook nog met de boot van Lombok naar de Gili’s.
Heeft er iemand een idee wat het goedkoopst en snelst is? We willen geen twee volle reisdagen kwijt zijn aan een bootreis, maar ook geen 400 euro armer zijn alleen voor vervoer omdat we 3 dagen op de Gili’s willen verblijven
Uiteindelijk willen we denk ik 3 dagen op Lombok rondkijken en 2 of 3 dagen Gili’s
Maar dan moeten we natuurlijk ook nog van en naar de eilanden reizen. Idealiter zit dat bij die dagen al in
Op deze site vind je tickets voor de snelle boot voor US$ 90 voor een retourtje. Dat is inclusief vervoer van Zuid-Bali naar Padangbay: http://www.giliboat.com/online-ticket-booking/. Ik heb vorig jaar tickets bij hen geboekt. Niks mis mee.
Wellicht is het ook mogelijk dat ze je oppikken in Ubud. Vast wel. Gewoon even contact met ze opnemen.
Vroegah (2006) heb ik ook wel eens de ferry genomen. Dat is inderdaad tijdrovend. De ferry ligt een hele tijd voor de haven te wachten op het juiste tij als je pech hebt. En ben je eindelijk op Lombok, dan moet je ook nog eens een keer een heel stuk met een busje om naar Bangsal te gaan waar de kleine bootjes naar de Gili’s vertrekken. Deze manier van reizen is een paar euro goedkoper als je goed kan afdingen, maar je loopt ook het risico om teveel te betalen. Met name in Bangsal.
Ik lees ook dat je vanuit Senggigi op Lombok naar de Gili’s kunt voor zo’n 75.000 rupiah. Klopt dat? Dan zou wellicht vliegen vanaf Denpasar en dan met zo’n bootje naar Gili Air goedkoper zijn dan zo’n snelle boot.
Bedankt voor de site Jenny, die is in ieder geval handig!
Je vergeet de taxiritten van en naar het vliegveld op Bali en in Lombok. Het nieuwe vliegveld van Lombok heet weliswaar Mataram, maar het ligt in het zuiden van het eiland in de buurt van Kuta (Kute). Een ritje met de taxi van het vliegveld naar de haven zou zo maar eens 250.000 rp kunnen kosten.
Kijk gewoon eens op Google maps. Vliegveld Denpasar ligt net ten zuiden van Kuta op Bali, Bij Tuban.
Als je geen files hebt ben je misschien in 1,5-2 uur vanaf het vliegveld in Ubud, maar ik zou eerder rekenen op 2-2,5 uur. Het zuiden van Bali kan heel druk zijn!
Van de stad Denpasar naar Ubud zal ongeveer een uurtje zijn.
Kan iemand advies geven hier over wat nou het handigst is?
We beginnen onze route op Bali met een paar dagen ubud. Daarna willen we dus een paar dagen Lombok (is drie genoeg of zie je dan net niks??) en een paar dagen Gili’s (ook drie).
Daarna willen we eigenlijk naar Java maar wat is dan het slimste?
Om van Lombok naar oost java te vliegen? We zullen namelijk aan het eind van de reis vanuit Bandung naar Singapore vliegen en reizen dus langzaam die kant op
Of moeten we met de boot vanaf de Gili’s gewoon terug naar Bali en dan over Bali naar Java reizen? Is dat in 1 dag te doen?
Zijn er nog dingen op Bali die we echt moeten zien? Ik heb zelf het idee dat Ubud het leukst is.
Hangt er ook een beetje vanaf wat je graag wilt doen/zien op Bali Lombok en Java er is genoeg en neem er vooral de tijd voor als het een eenmalige reis is.
Wat betreft vervoer naar Gili dan kun je ook kijken op http://www.peramatour.com/ ze halen je op bij je hotel en verzorgen de bootreis ook terug boot en afzetten bij het gewenste hotel.
We weten nog niet zo goed wat we allemaal willen zien. Maar ik wil een beetje een beeld krijgen van hoeveel tijd het kost om van Lombok of de Gili’s weer door te reizen naar Java en welke manier daarvoor dan het beste en goedkoopste is.
Op basis daarvan kunnen we dan een planning gaan maken voor de rest van de reis.
Ik kan gewoon niet goed inschatten of we in één dag van de Gili’s naar Java kunnen komen en waar het dan het handigst is om naartoe te gaan. Meteen naar yogja? Of reizen we beter over helemaal terug naar Bali en steken we over naar Ketapang?
En hoeveel tijd kost het vanaf daar dan weer om naar Yogja te reizen?
Wij hebben in november de overtocht naar Gili gedaan met Bluewater Express. De kosten voor een retour zijn 134 dollar.
We verbleven vooraf in Ubud, de boot vertrekt 's ochtends om 8 uur. We vertrokken bij ons hotel om 6 uur en toen was het slechts een half uur rijden naar de haven. De boottocht duurde 2 uur, dus rond 10 uur waren we op Gili T.
Wij zijn afgelopen zomer van Ubud met de taxi naar het vliegveld van Denpasar gegaan. Een half uurtje vliegen naar Mataram €30.
In de hal van het vliegveld bij de taxicorner koop je een kaartje voor je taxi. Dit zijn vaste prijzen. 250.000
De taxi brengt je naar de boot in ongeveer anderhalf uur. Daar aangekomen proberen ze van alles aan te smeren. Dure kaartjes voor de boot. Maar je moet gewoon links bij de haven naar het loket gaan en daar een kaartje kopen. Wij zijn mee gegaan met de localboot voor nog geen paar euro’s. De overtocht duurt 15 a 20 minuten.
Wij hebben bewust gevlogen omdat mijn man gauw zeeziek is.