Hallo iedereen
mijn vriendin en ik zijn op wereldreis en indonesië is ons volgende bestemming. We krijgen een visum van 30 dagen (kan men dit verlengen??) en zouden graag Bali bezoeken. We zouden ervoor kiezen om het noorden van Bali te bezoeken omdat we van natuur houden en de stad Ubud omdat iedereen hierover praat. We zijn ook geinteresseerd om lombok te bezoeken en de gili eilanden.Wat is het beste en goedkoopste transportmiddel om vanuit de luchthaven naar ubud te geraken?
Iemand die tips heeft over lombok mag het ook laten weten accomodatie,transport,interessante activiteiten en dergelijke.
Zijn de gili eilanden de moeite waard voor mensen die het na een paar uur op het strand wel gehad hebben, maar graag eens willen snorkelen of duiken?
iedereen die ons kan helpen met nuttige info zijn we uiteraard dankbaar
groeten
Hoi!
Vanaf de luchthaven Denpasar kan je naar een taxiloket lopen (gelijk als je buiten bent rechts), dat is altijd goedkoper dan gewoon een taxi aanhouden langs het vliegveld. Stuk van het vliegveld lopen helpt ook als je een taxi wilt. Hoe het zit met busjes of iets dergelijks weet ik niet.
Duiken op Gili heb ik erg leuk gevonden, snorkelen is ook echt goed te doen (ik snorkelde daar voor het eerst met een schildpad).
Buiten strand, snorkelen en duiken is er niet heel veel te doen. Je kan wel alledrie de eilandjes bezoeken want elke dag is er een bootje die heen en weer vaart. (2x per dag)
Verder is er op Gili Trawangan een plein die 's avonds gevuld is met kraampjes met heel lekker eten! Heel goedkoop en gezellig.
De Rinjani beklimmen op Lombok schijnt heel tof te zijn en het zuiden van Lombok ook. (hier ben ik niet geweest)
1 like