Boot Bali naar lombok en gili air

Hi
Mijn vriend en ik gaan van de zomer vanuit Singapore naar Bali. We hebben 2 nachten op lombok en 1 nacht op gili air geboekt. We vroegen ons af hoe het met de boten geregeld is. Liefst willen we dat van te voren gereserveerd hebben. Voor de overtocht zijn we in candidasa.
Help?!

Hoi tru,

Een paar jaar geleden heb ik dit artikel geschreven: Reizen naar de Gili-eilanden | In de Archipel. In grote lijnen klopt die informatie allemaal nog. Van Bali naar Lombok kan je dus met een ‘fast boat’, met de gewone veerboot, of met het vliegtuig. Van Lombok naar Gili Air is het de makkelijkste (en verreweg goedkoopste) optie met de gewone openbare bootverbinding vanaf Bangsal, en van Gili Air weer naar Bali is de enige optie de fast boat (of omreizen via Lombok).

De fast boats vertrekken vanaf verschillende plekken op Bali. Als je in Candidasa zit dan is Padangbai het dichtst bij. De fast boat-bedrijven bieden over het algemeen ook ‘hotel pick up’ aan (ook vanuit Candidasa).

Over van tevoren boeken: de fast boats (en ook het vliegtuig natuurlijk) zijn te boeken via internet. Als je al een paar dagen eerder op Bali bent kan je het ook ter plekke nog makkelijk regelen bij een reisbureautje. De openbare bootjes Bangsal (Lombok) - Gili kan je niet reserveren, maar die vertrekken vrij vaak ('s ochtends; na een uur of 14:00 gaan er niet veel boten meer, of alleen nog naar Gili Trawangan).

Groeten,

Erwin

Hoi Tru,

Deze maatschappij gaat naar Lombok en Gili air: Blue Water Express from Serangan to Gili Trawangan - Gilibookings.com
Ik heb ook eerder mijn tickets geboekt via Gilibookings. Maar in Bali en Lombok word je doodgegooid met boten die naar de gili’s etc. varen. Als je het online regelt dan betaal je dus €50 voor een enkeltje. Als je het daar regelt, dan betaal je 150.000 rs (€10) van Padang bai naar Lombok en €5 om van Senggigi naar Gili air te gaan (van deur tot deur).

Mail anders het hotel waar je verblijft om dit te regelen.

Groetjes,
Evy

Wow evy dat is wel een heel verschil.
is die 10 euro ook met de fastboot?
we gaan in augustus dus ik ben zo bang dat we er hendig lang moeten wachtten.

Ehm, dat durf ik niet te zeggen of dat ook met de fastboot is. Het is in ieder geval met pick up service van het hotel naar de haven en dan met de boot. Heb je al een hotel geboekt in Candidasa? Dan zou je het daar eens kunnen vragen.

Ik ben in 2016 ook in augustus geweest en als je pech hebt dan moet je sowieso lang wachten voordat de fastboot er is… Als de zee wild is dan vertragen de boten namelijk. Wij hadden ook tot twee keer toe 2 uur vertraging :frowning: (met de fastboot dus).

Wij zijn een paar jaar geleden bewust met de gewone (niet de snelle) veerboot van Lombok naar Bali gegaan.
Het is al weer even geleden, maar ik herinner mij dat ik dat een leuke ervaring vond.
Aan boord worden allemaal lokale lekkernijen verkocht.
Weet de exacte prijzen niet meer, maar volgens mij was het erg goedkoop. :slight_smile:

Twee jaar geleden betaalde ik lokaal na afdingen minder dan €40 voor een retourtje met de fast boat. Incl hotel transfers Candidassa en Sanur. Overtocht PBay / Gilis

weet je nog met welke maatschappij en hoe je dat hebt geregeld?

Via een taxi bestuurder waar we al een aantal maal op stap waren geweest. En volharden in het afdingen. (Maar met respect, dus dat kost wat tijd)

je vond zelf lombok en gili tegenvallen?