Eindelijk is het zover de tickets naar bali zijn geboekt! We gaan een maandje heerlijk op bali, lombok nusa lembongan & de Gili eilanden rondreizen.
Nu willen wij vanaf Bali eerst een tussentop maken op Lombok en daar drie dagen verblijven en vanaf lombok weer naar Gili trawangan.
Heeft iemand ervaring hierin? Waar kan ik het beste de tickets boeken voor bali-lombok? ( daar verblijven we de eerste paar dagen) En hoe kom ik vanaf lombok weer naar Gili? Ik heb mijn hotel een mailtje gestuurd en die kunnen voor mij alleen een transfer boeken en dan de chauffeur bij de haven ticket laten boeken, maar is dit niet te laat op de dag zelf? Is het ook handig om alvast op bali zelf de terugreis van Gili naar Bali te boeken of is dat beter om te regelen op Gili zelf?
Tevens verblijven we in het uluwatu gebied voordat we naar lombok gaan neem aan dat dat geen probleem hoeft te zijn voor de pick up service van de bootmaatschappij waarbij ik boek?
Voor nusa lembongan is dat een must dat je de tickets in sanur boekt of kan dat bij elke touroperat winkeltje op seminyak of canggu?
Sorry heel veel vragen, maar daar is dit reisforum voor toch?:chin:
Als iemand verder nog tips heeft voor onze reis hoor ik het graag we verblijven in seminyak , canngu, ubud, uluwatu gebied (dreamland, binginbeach) , nusa lembongan, lombok, gili, candidasa, seminyak eindigen we weer.
Begrijp ik dan goed dat je van Canggu naar Ubud gaat en dan weer terug naar het zuiden, Uluwatu? Dat is echt een lange rit hoor.
Een beetje onlogische route als je het mij vraagt…
En wil je met de Ferry naar Lombok of met het vliegtuig?
Onze reisroute is nu Seminyak 3 dagen, Ubud 3 dagen , Canggu 3 dagen, Dan naar Nusa lembongan 4 dagen vervolgens naar Uluwatu gebied 4 dagen, Dan naar lombok 3 dagen, Dan naar Gili trawangan 6 dagen, en dan naar Candidasa 3 dagen en vervolgens eindigen in Seminyak 4 dagen.
Daar ben ik weer…[emoji6]
Ik weet niet of jullie alle overnachtingen al hebben vastgelegd of dat je nog wijzigingen kan maken? Maar jullie route is steeds een soort van backtrack.
Je kan ook vanuit Nusa Lembongan met de boot meteen doorsteken naar Lombok (balifastboats.com) . Je komt dan in Sengigi aan. Paar dagen Lombok en dan met de boot naar Gili Trawangan en dan weer terug met de boot naar Bali. (candidasa)
Vervoer is relatief best duur in Bali, vind ik ten minste…
Boot van Bali sanur naar nusa lembongan geen probleem overal te boeken. Van nusa lembongan naar sengigi lombok is goed te doen.
Lombok is erg leuk en veel te zien en te doen. Je wil 6 dagen naar trawangan vind je dat niet lang. Ga je voor de feesten of het duiken.
Als je terug komt in Bali adviseer ik ook lekker naar amed of candi dasa te gaan, heb je net iets meer gezien en de omgeving is super mooi.
Wat betreft de boten zijn erg goedkoop.
Hoop dat je er iets aan hebt help je graag voor vragen .
Na jullie advies heb ik onze reis route aangepast het is nu : seminyak, ubud, canggu , uluwatu, nusa lembongan, lombok, gili t, candidasa , seminyak. 6 dagen gili t ja omdat ik graag wil snorkelen en je ook nog eilanden zoals gili air en meni hebt waarbij je een dagje op kunt vertoeven! We hebben genoeg dagen zijn een maand op Bali en gili trawangan lijkt me gewoon een lekker eiland! Ben er ooit een x 2 dagen geweest plus ik ben er niet 6 volle dagen- 2 dagen reisen is alweer 4 dagen echt daar ! Wat vinden jullie nu van de route ?
Updated - - -
Ohwja en van nusa lembongan naar lombok gaat alleen naar sengigi en waar kan ik het beste de tickets boeken?
Deze route lijkt me beter maar is ook persoonlijk toch. Wat betreft trawangan is voor mij 1 dag genoeg maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde ������.
Wat de boot betreft Bali fastboat ik dacht dat die vanaf lembongan gingen en ook naar trawangan in elk geval wel naar sengigi.
Ik zelf heb nog een kleine opmerking je gaat van cangu naar uluwatu waarom niet naar sanur daar vertrekken de boten naar nusa lembongan en kun je de tickets boeken. Maar is een advies ik zelf ben een grote fan van sanur en seminyak en uluwatu liggen vrij dicht bij elkaar kun je daar al kijken als je in seminyak zit.
Maar je gaat een prachtige reis tegemoet en snorkelen is op lembongan ook prachtig.
En weet je waar het ook prachtig snorkelen is op menjangan kun je ook nog overwegen .
Hoop dat ik je niet aan het twijfelen maak maar wil je zoveel mogelijk helpen.
Een jaar of 2 geleden heb ik een artikeltje geschreven over het reizen van en naar de Gili-eilanden: Reizen naar de Gili-eilanden | In de Archipel . Wellicht heb je daar iets aan. Ik heb het zowel beschreven vanaf Bali als vanaf Lombok. Omdat het een tijdje geleden is zijn de prijzen wellicht iets veranderd, maar voor het algemene idee over de mogelijkheden is het wel nuttig denk ik.
Tickets zou je evt. ook online nu al kunnen boeken. Kijk eens op balifastboats.com. Aan de ene kant fijn om alles geregel te hebben, aan de andere kant kan je niet evt. afdingen.
Op gilibookings.com zag ik net ook iets van Island Hopping service van Bali naar Lombok en een free stopover op Lembongan. Misschien ook wel interessant…?
Je zou Ubud ook kunnen doen op de terugweg van Candidasa naar Seminyak.
Of beginnen in Sanur i.p.v. Seminyak zodat je daar meteen de boottickets kan regelen.
misschien een vreemde vraag maar waarom naar Uluwatu? Dat is niks bijzonders. En als je daarnaartoe wilt gaan zou ik dat meteen vanuit Seminyak (op een dagtrip) aan het begin of einde van de reis doen. Vanaf Sanur kan je gemakkelijk naar Lembongan gaan(mooi eiland). Ferry’s naar Lombok gaan vanaf Padangbai(dag en nacht). Vanaf de Gili eilanden gaan er boten direct naar Padangbai(viceversa)