ik reis met 3 jongens van 15,16 en 17 jaar van Bali naar lombok.
Weet iemand waar ik het beste de ferry kan nemen en wat de kosten zijn?
Kan ik ook met de ferry rechtstreeks van Lombok naar Java?
Ik twijfel tussen overnachten in Sengini of op de Gili-eilanden.
Mjn voorkeur gaat uit naar een accomodatie waar ze direct naar zee kunnen lopen. We willen vooral snorkelen en lekker uitrusten, want we hebben eerst 1 week Bali bezichtigd en hierna gaan we nog 18 dagen door Java trekken.
groet,
Er gaan geen boten van Java naar Lombok. Als je op de kaart van Indonesie kijkt zie je vanzelf waarom: Bali ligt er precies tussen
Om van Bali naar Lombok te gaan kun je in Padangbai een ferry naar Lembar nemen. Deze is traag, maar niet duur. Je kan ook een boot van Perama nemen, deze is sneller (gaat meteen naar Gili’s of Sengigi) en is comforabeler. Je kan ook een fastboat nemen, dan ben je in 2-3 uur op je bestemming. Tickets (en prijzen) voor die laatste boot zijn te vinden op Gili Fast Boat - Book Tickets Online.
Persoonlijk vind ik de Gili’s leuker dan Sengigi. Er zijn geen auto’s op de eilanden, en je loopt zo vanuit je hotel het strand op. Op Gili Trawangen moet je even het voetpad oversteken, maar dat is de moeite niet. Je kan er prima vanaf je hotel snorkelen, maar je kan ook eerst richting de noordpunt van het eiland lopen (minder dan 30 minuten lopen, het eiland is klein). Of je kan een dagje mee met de glass bottom boat.