Veerboot Bali-Lombok

In juli/augustus gaan we voor de 5e keer richting Indonesië. We willen graag Bali + Lombok bezoeken. Hoe zijn de ervaringen met de veerboot Bali-Lombok? Er schijnt ook een draagvleugelboot te gaan. Ik kan er echter weinig over vinden. Wie helpt?
:confused:

Veerboot vanaf Padang bay naar Lombok neem ik zelf altijd.Het duurt een paar uur voor je er bent,maar best wel gezellig/leuk aan boord, behalve bij te veel wind… Laatste keer werd mij daar aan boord vervoer (gratis) op Lombok aangeboden in zo’n echte oude,gammele vrachtwagen, was al een belevenis op zich…

Wel raad ik je aan je spullen op zo’n boot in de smiezen te houden,niet alle Indonesiers zijn eerlijk, maar dat is overal ter wereld zo…

Heb ook vernomen dat er ergens een snellere boot verbinding is, maar heb daar nooit naar geinformeerd omdat ik daar geen behoefte aan had, ik reis op mijn gemak…

vanaf padang bay de public ferry duurt een uur of 5. Ik ben in een keer door gegaan naar de gili eilanden (moet je heen, het ware paradijs). dan duurt de trip van deur tot deur een uur of 10, ong. 12 euro. Er zijn ook speedboten doen het in twee uur, 50 euro.
Jojo

Perama tours heef eigen boten die iets sneller zijn dan de ferry. Deze boten vertrekken vanuit Padangbai op Bali of vanaf Gili Islands/Sengigi op Lombok. Je koopt een ticket bij een van de Perama burootjes, een Perama busje haalt je op bij je hotel, zet je af bij de boot en een ander busje pikt je aan de overkant weer op. Heel makkelijk!

hallootjes

Leuk joh dat je naar Bali-lombok gaat… ga zelf ook in mei weer. Zoals al eerder gezegd is de ferry vanaf Pandangbay prima te doen, alleen één klein tipje; Let als je in pandagbai aankomt erg op je tas, want er zijn daar allemaal tassen/koffer dragers die je tas al te pakken hebben als jij nog in je taxi busje zit. Op zich niet erg, want ze brengen hem netjes voor je op de boot, maar eenmaal op de boot vragen ze een belaggelijk bedrag (in verhouding dan) wat je moet betalen anders heb je zo 20 indonesische mannetjes om je heen staan. Ik heb nu een keer of 10 met die ferry gevaren en nadat het mijzelf een x was overkomen heb ik het ook regelmatig bij andere toeristen zien gebeuren. Verder zie ik de tocht van Balie naar Lombok elke keer weer als een leuk avontuur aangezien er altijd wel wat leuks gebeurt of uit voort komt. Oja en als je 1x met de ferry wel genoeg vind, kun je vrij goedkoop terug vliegen(15min) Veel plezier

Ik lees alleen maar over tochten naar de gili eilanden.
Ik ben zelf van plan om naar Lembar te gaan omdat ik ook andere dingen wil doen/zien op Lombok. Is Lembar een slecht idee?

ik zou niet weten waarom, het is een prima plek om richting de zuidkust te reizen, of het binnenland in. Ik heb zelf nooit voor die oversteek gekozen omdat ik graag mijn bezoek vanuit sengigi start, heerlijk plaatsje vind ik, maar wellicht geld bovenstaande tip die ik gaf ook wel daar. Vergeleken bali moet je je iets meer aanpassen aan lokale gebruiken, omdat de mensen er vrij strikt islamitisch zijn, maar het binnenland en die kustlijn is zeker de moeite waard om te bezoeken. Als je gewoon wat rekening houd met hoe je je kleed (word gewadeert) merk je weinig van het ietwat negatieve imago van de lombokse mensen en zul je net als overal in indonesie hartelijk worden ontvangen. Veel plezier!!

Lembar zelf is niets aan, is een iets te drukke en te smerige havenplaats, niet echt de moeite van een verblijf waard. Reis dan bijv. door naar Sekotong / Sekotong Barat en verblijf daar ergens aan de kust, met een schoon en rustig strand, voor de deur.

Het zuiden van Lombok, zeker aan de kust, is absoluut de moeite waard om te bereizen. Het binnenland is iets minder.

Het zuiden van Lombok is prachtig!

Als je iets van vertier zoekt, is Kuta Lombok (ook wel Kute genoemd) een aanrader. Er zijn daar verschillende plekken om te overnachten, mooie uitzichten over de zee, maar het is allemaal vrij kleinschalig en absoluut niet TE druk.

Ook de uitzichten in het binnenland over de Rinjani zijn zeker de moeite.

Hallo,

reactie bali lombok, wij gaan zelf ook weer in augustus en ben een paar keer met de ferry gegaan maar gaf ons echt een onbehaaglijk gevoel.
Daarna met perama tours is iets duurder maar iets relaxter. en ook wat veiliger mijn gevoel.
Wat betreft de plaatsje vind ik ook kuta echt leuk, ook sengigi is super hotel puri saron is daar echt een aanrader.
In kuta hebben wij in coralia novotel gezeten super de luxe.
Ook moeite waard vinden wij de gilli eilandjes en vooral gilli nemo.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

Puur gemak een perama boot ze halen je op bij het Hotel en droppen je op de plaats van bestemming even regelen bij een Peramakantoor even voor je gegoogeld en ja hoor een perama site www.Perama.com
Kan ietsje duurder zijn dan gewone boot maar dan heb je ook iets.

Dat geintje van je koffers sjouwen heb ik meegemaakt bij de boot van Java naar Bali men griste de koffers weg en bracht ze aan boord een bescheiden tip gegeven ze sputterden wel tegen maar kennelijk maakte ik genoeg indruk om ze te laten afdruipen. Ik maakt in het Engels duidelijk dat als ze van tevoren hadden gezegd wat het zou kosten ik zelf kon beslissen of ik er gebruik van wou maken. Nu hadden ze zich overgeleverd aan mijn goodwil.

Dit soort praktijken gebeuren overal. Op vliegvelden het meest. Voor je het weet loopt er iemand met je koffer weg. Hou het zelf in de gaten en laat niemand je koffer pakken tenzij je er toestemming voor hebt gegeven. :slapen:

Wel goed Googlen dan he… Ik denk namelijk dat je deze bedoelt (correct me if i’m wrong…) http://www.peramatour.com/

Helemaal geweldig Brittt, fijn dat je me een handje helpt

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon14.gif

Daar zijn we toch voor op een forum (al denk ik soms dat mensen hier alleen zijn om elkaar af te zeiken).

Ik vond je link namelijk heel nuttig, althans, het feit dat er een ‘Perama Tours’ bestaat. De link is dan een detail :wink:

Inderdaad jammer dat gezeik soms, misschien de frustratie van hier in Nederland zitten ipv ergens op een vd eilanden van Indonesie.
een vriendelijke groet Graatje

Al dat gezeik over gezeik is ook zeiken…:chin: Negeer het gewoon anders zeik je zelf ook. :dag: