Ik ga 24 augustus samen met mijn vriendin naar Bali. We blijven 22 dagen waarvan de 1ste 5 dagen op Bali, we zitten dan in Sanur (hotel Sativa Sanur)
Daarna gaan we naar Lombok voor 4 dagen, hier verblijven we in Sengiggi in Hotel Puri Mas & Villa.
Daarna gaan we naar Gili Trawangan voor 3 dagen en verblijven in Villa Ombak.
Als afsluiting gaan we weer terug naar Bali en verblijven we in Hotel Legian Beach.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met 1 van deze hotels?
Ik heb ook gekeken voor een binnenlandse vlucht van Bali naar Lombok, maar bij verschillende aanbieders heb ik gezien dat je maar max 15 kg incheck bagage mag meenemen met een binnenlandse vlucht. Is er misschien iemand die weet hoe we dit het beste kunnen aanpakken aangezien we met onze internationale vlucht 20kg bagage mee mogen nemen.
Zijn er verder nog mensen die tips hebben wat we allemaal kunnen doen, ook met name in Lombok.
Ik heb hier op het forum al verschillende dingen voorbij zien komen maar alle informatie is welkom.
Ik heb alleen ervaring met het laatste hotel; Legian Beach Hotel. Prima hotel. De garden bungalows liggen het leukst (in de tuin), de ‘gewone’ kamers liggen wat minder aantrekkelijk, aan de toegangsweg en parkeerplaats. Leuk zwembad (handoekje leggen, maar dat is eigenlijk overal zo), direct (zit een voetpad tussen) aan het brede (publieke) zandstrand. Wij vonden de bar tussen het strand en het kleine zwembad wel erg relaxed; luxe ligbedden waar je mag liggen met als enige voorwaarde dat je af en toe een drankje of wat te eten besteld, met lekker uitzicht op het strand. Centrum van Kuta is op loopafstand (15 minuutjes lopen) of voor nog geen euro per taxi (Bluebird nemen). Heel lekker en uitgebreid ontbijt. 's Avonds zou ik er niet eten, duur en niet bijzonder. Er zijn tientallen leuke tentjes in de directe omgeving waar je lekkerder en goedkoper kan eten.
We hadden er graag dit jaar nog een keer naartoe gegaan, maar ze hebben de prijzen met bijna 40% verhoogd, en dat gaat er bij mij echt niet in, dus we gaan de laatste week naar Discovery Kartika Plaza in Tuban (aan de andere kant van Kuta).
Als je perse 20 kg aan bagage mee wilt nemen naar Bali, dan kun je misschien beter met de boot gaan in plaats van met het vliegtuig. Of je moet een deel van je spullen in je handbagage doe, en hopen dat ze het niet wegen. Maar waarom zoveel bagage, ook tijdens je vakantie kun je spullen (laten) wassen!
Bedankt voor de reacties.
Ik heb inmiddels al een vlucht gevonden via Garuda, hier mag je gewoon 20 kg meenemen.
Ik weet dat je je kleren uit kunt laten wassen, dit zou idd ook een optie kunnen zijn.
we hebben ook gekeken om met de boot te gaan maar had ergens gelezen dat de tocht er naar toe vrij lang duurt en dat de boottocht ook vrij onrustig. En daarbij een vliegticket kost in principe ook geen drol.
Als je gebruik wilt maken van een prive chauffeur is het dan verstandig om van te voren iets te bespreken of kun je daar ter plekke ook iets regelen.
En wat zijn nou echt DE plekjes die je gezien moet hebben.
Ik ben net terug van m’n reis Bali/Lombok.
Verbleef ook in Sanur maar dan in Puri Kalapa. Mooi en rustig gelegen in een klein zijstraatje van het strand maar toch centraal.
Daar ook nog gezwommen met dolfijnen wat een hoogtepunt van m’n reis was. Wel goed van tevoren boeken want ze hebben erg veel aanmeldingen. Ze hebben zelfs al reserveringen voor de zomer. Sabar ya
Ik ben met de gewone langzame boot naar Lombok gegaan. Wel even rottig met je koffer op de smalle trappetjes op de boot zelf maar om tussen de gewone bevolking te zitten vond ik heel leuk. De overtocht duurt ± 4 uur.
Had er een transfer naar en van het hotel in Senggigi bij.
In Senggigi verbleef ik in een backpackersroom van Beachclub Lombok http://www.thebeachclublombok.com/index.html.
en ook in Mascot Beach Resort (zonder zwembad maar de zee is daar zo goed zwembaar…)
Vanaf Senggigi heb ik een 5 daagse boottour met Peramatour gedaan langs div. eilanden zoals: Moyo, Rinca, Flores, Komodo etc. Primitief maar zooooo gaaf! (zie filmpje op http://www.peramatour.com/HKC0102en.php
Dit heb ik gedaan i.p.v. de Gili-eilanden. Daar ben ik wel 1 dag geweest om
te snorkelen. Ook met Peramatour met een glazenbodem boot langs alle 3 de eilandjes. Het hotel wat jij bedoelt Ombak dat heb ik gezien en het zag er heel erg mooi uit. Goede keuze denk.
Ik heb de tocht meer dan 5 keer gemaakt, en nooit een ruwe zee gehad. Ik vind de boot dan ook leuker dan vliegen. De ferry is vrij traag, Perama is sneller, en Gilicat het snelste. Ik heb alleen ervaring met de eerste twee, waarbij de eerst als voordeel heeft (voor sommige is dit een nadeel) dat je tussen de lokale bevolking zit.
Nu heb ik eens gekeken op de site van Peramatour. Maar zo’n boottocht lijkt me ook niet verkeerd. Je ziet wel meer als met vliegen.
Maar moet je zo’n boottocht van te voren reserveren of kunnen we als we daar zijn ook iets regelen.
De boot gaat dagelijks, en er kunnen best veel mensen mee. De kans dat hij vol zit is dus niet heel groot.
Reserveren vanuit Nederland lijkt me dan ook niet nodig, maar je kan wel overwegen om je ticket een paar dagen voor vertrek al te boeken. Dat kan bij een van de vele bureautjes van Perama (in bijna elke Balinese stad zit er wel een, ze staan meestal ook aangegeven in de Lonely Planet), of bij een tourbureau wat kaartjes voor Perama verkoopt. Zeg wel heel nadrukkelijk dat je met Perama mee wilt, anders loop je (een klein) risico dat je alsnog op de langzamere ferry zit!
Hey Jenny bedankt voor je reactie.
We zullen bij aankomst in Bali wel eens informeren naar de bootreis richting Lombok.
Had nog zitten kijken voor een vlucht naar Lombok maar dan heb je echt ongunstigge vliegtijden, als we met de boot gaan dan hebben we de 1ste dag op Lombok ook nog.
Leuk! ik heb dezelfde route gedaan.
Van Bali met de boot naar Lombok (fast boat) ging prima nergens last van en binnen 2 uur zaten we al op Lombok.
Vanaf Lombok met een soort houten bootje tussen de locals naar Gili’s gevaren. Dit is een tocht van een half uurtje en daarom erg leuk om dit op deze manier te doen! Laat je met een taxi afzetten bij de haven en de rest wijst zich vanzelf daar.
Terug vanaf Gili’s met de fast boat naar Bali, dit keer een ander soort boot en een best wel ruige zee, dat was iets minder! Duurde ook iets van 5u daardoor. Maar goed, wel weer veilig op Bali aangekomen.
De fastboat die ik had heet overigens Bleu water express, die kan je per email vanuit NL al reserveren.
Er zijn verschillende maatschappijen die met de fastboat van Bali naar Lombok/Gili gaan. Regel dit inderdaad gewoon op Bali zelf dat scheelt ontzettend veel. Geloof dat ze in de eerste instantie 660.000 idr per enkele reis vragen. Wij zijn uiteindelijk voor 450.000IDR op en neer geweest. Er zitten overal bookingskantoortjes in Kuta/Legian/Ubud.
Bij ons was trouwens de zee op de terugweg wel erg wild…heb 2 uur kotsend boven een plastic tas gehangen Je moet dus een beetje geluk hebben.
Er zijn plusminus 9 rechtstreekse vluchten van Bali naar Lombok. De eerste om 07:30 uur de laatste rond 19:00 uur, en daartussen ongeveer om het anderhalf uur.
De eerste vlucht, met Merpati, gaat al om 07:30 uur, je bent dan iets na 08:00 uur op Lombok. Regel een taxi naar Bangsal, een rit van nog geen uur, Schaf hier je ticket aan naar Gili Trawangan, Gili Meno of Gili Air en voor 11:00 uur kun je op het eiland van je keus zijn.
Ik had idd al gezien dat er meerdere maatschappijen vliegen maar het probleem wat wij hebben is dat wij dus extra spullen mee hebben, en Garuda is de enige maatschappij waarbij je dus 20 kg mee kan nemen.
Dat is dus waar we mee zitten.
Dus de boot is dan ook een optie. Het maakt ook niet zo heel veel uit eigenlijk. In ieder geval bedankt voor de tips m.b.t. het vliegen
Heb je ook al contact opgenomen met Legian Beach Hotel of je daar wat bagage op mag slaan? Is een groot en modern hotel, dus dat zou geen probleem moeten zijn en het is in de buurt van het vliegveld, dus qua vervoer is het ook geen enorme omweg.
Sorry voor de late reactie maar we zijn ff een paar daagjes op vakantie geweest.
Heb nog geen contact opgenomen met het hotel, maar we hebben besloten om met de boot te gaan en dus alles meenemen.
Maar toch bedankt voor je reactie.
Bij het Legian beach hotel je bagage laten staan is geen probleem. Dat hebben wij iig 2x zonder problemen gedaan. Ik zou zelf niet met al mn baggage gaan sjouwen naar de Gili’'s.