Overtocht Bali - Gili Trawangan

Hoi allemaal
ik ga deze zomer met een vriendin voor 3 weken naar Bali. We willen gaan feesten in Kuta voor een weekje en vanuit daar wat dingen gaan bekijken. De twee weken erna willen we de rest van Bali zien en naar Gili gaan. Heeft er iemand tips? Mooie bezienswaardigheden? Leuke of bijzondere dingen die je daar kan ondernemen? Goede restaurantjes of hotels? Ubud lijkt me ook mooi. Kan je daar ook naar het strand of ergens zwemmen?
Alvast super bedankt!

groetjes, marjolein

Wat betreft de fastboat naar de Gili’s…de prijzen varieren nogal. 2.500.000 idr voor 2 personen is echt heel erg duur! Wij betaalden met z’n 2en 900.000 voor een retourtje en we kwamen er in Ubud achter dat het daar nog goedkoper kon :wink:

Klopt het dat het in augustus met de fastboats erg druk is en je beter vooraf kunt boeken?
Ik heb laatst eens naar het verhuurbedrijf van die boten gemaild, giligil fastboat ocean star express, die ook een transfer service hebben vanuit Ubud.
Zij raden erg aan om van tevoren te boeken als je specifiek op een bepaalde dag wilt ( zeker in aug) en ook nog met een bepaalde boot ’ s ochtends… ( dit is bij ons het geval omdat we hotels van tevoren willen vastleggen, we willen van tevoren kijken wat we willen doen en waar we naartoe willen, we hebben ook niet zo heel veel tijd dus moeten wel wat plannen…)
Dan betaal je natuurlijk wel de hoofdprijs… Of we moeten gokken dat het i.d.d. niet vol is en een paar dagen ervoor boeken… Zoveel plekken zijn er natuurlijk op die ene dag heen en die ene dag terug ook weer niet…
Het zou vervelend zijn als we op Gili Trawangan een acc. geboekt hebben en dan blijkt dat we niet met de boot kunnen… ( giligili of ocean star)
Onze eerste keus qua hotel, Danima resort, is al vol.

Ja, Augustus is RETEdruk en je kunt maar beter een boot / overtocht vastleggen i.p.v. proberen om e.e.a. kort vantevoren te regelen.

Zelfde geldt voor je accommodatie op de Gili’s. Zeker voor een verblijf in Juli en Augustus moet je dat vantevoren reserveren, (aan)betalen en de bewijzen meenemen om te voorkomen dat je daar na aankomst alleen nog voor de HOOFDPRIJS in een ( letterlijk ) kippenhok kunt overnachten.

Dat verwachtte ik al…
Nog tips voor accomodatie op Gili Trawangan?
Kunnen we het beste in het noordoostelijke of zuidoostelijke deel zitten of maakt het niet zoveel uit?
I.i.g. waar we geen last hebben van dat we door eb bijna niet meer kunnen zwemmen en het strand geen mooi wit strand meer is… Klopt het dat je dan het beste in het noordoostelijke deel kunt zitten? van waar tot waar ongeveer?
Kent iemand welcome inn? Deze is niet duur, wel goede recenties… heeft alleen geen zwembadje maar in Gili willen we toch naar strand en zee…

Ik ga van 21 april tot 15 mei naar bal en wil enkele dagen naar gili trawangan, moet ik in deze periode ook van tevoren reserveren?

1 like

Nee, zowel je overtocht als je accommodatie hoef je in die periode nog niet te reserveren.

Echter, m.b.t. de accommodatie op de bonnefooi vinden: de Gili’s zijn niet de makkelijkste eilanden om te “shoppen” voor accommodatie nadat je op een van de 3 eilanden aangekomen bent. Transport is naar verhouding erg duur, het lopen over de zandpaden met je spullen is ook niet echt lekker te noemen, etc.