Guesthouses / Hotels Bali

Beste Balinezen,

Ik zoek nog voordelige (rond de 25 euro per nacht) maar comfortabele guesthouses / hotels voor op mijn vakantie in oktober naar Bali. Graag zitten wij dicht bij / aan het strand en wij houden wel van enige luxe (airco). Is het nodig om deze eind oktober van te voren te reserveren of kan dit op de bonnefooi (is dit dan goedkoper?).

Wij doen sowieso de volgende plaatsen / dorpen aan:

Sanur, Ubud, Lovina, Gili Meno

Alle tips zijn zeer welkom! Ook voor restaurantjes / eetgelegenheden (warung)? En bezienswaardigheden (tips).

Graag willen wij ook met de boot van Bali naar Gili Meno, is dit nodig om te reserveren in oktober? Ik heb op dit forum al gelezen over een fast boat (wat zijn de kosten hiervan)? En waar vandaan gaat deze boot op Bali?

Wij willen reizen met een backpack, nou lees ik hier ook de mogelijkheden van privechauffeurs / taxi’s. Is dit allemaal gemakkelijk ter plaatse te regelen of kan je dit beter van te voren doen?

Nogal veel vragen, maar ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden.

Alvast bedankt.

:chin:

Mvg Maurits

Oktober is mid-seizoen. Meeste hotels en B&B’s zullen niet volgeboekt zijn. Reserveren vooraf zal niet nodig blijken te zijn, maar heb je werkelijk zin om om de zoveel dagen in je vakantie te gaan bellen / emailen / internetten om je hotel op je volgende bestemming vast te leggen? Goedkoper zal het zeker ook niet altijd zijn. BTW, laat even weten als je een guesthouse met enige luxe aan / dicht bij het strand hebt gevonden voor Euro 25,- per nacht.

Kamers in ons hotel (in Amed, misschien ook leuk om aan te doen en te combineren met je overtocht naar de Gilis ??) zijn allemaal voorzien van een terras of balkon met baai- en zeezicht (strand / zee op ca. 25 meter afstand) alsmede

• een marmeren badkamer met (direct) warm en koud stromend water, wastafel, douche en westers spoeltoilet
  • een “queen sized” 2-persoons bed met speciaal comfort matras en 100% katoenen lakens
  • een individueel regelbare airconditioning-systeem
  • een 55-cm kleuren TV met meer dan 30 digitale satelliet zenders (o.m. BBC World, CNN, Discovery Channel, Nat. Geo, Travel & Living)
  • een make-up tafel / schrijftafel met spiegel en 220V (DIN model) wand-contactdoos
  • een plafond fan, een safety deposit box, een rook- en brand melder en nood-verlichting
  • Wi-Fi Broadband Internet voor onze hotelgasten in het receptie-, restaurant- en zwembad gebied (Gratis en ongelimiteerd). Gasten dienen echter wel zelf te beschikken over een laptop of tablet computer met draadloze verbindingsmogelijkheid.

De 2-persoons kamerprijs bedraagt in de aangegeven periode Euro **€ 35,= **per kamer per nacht is reeds INKLUSIEF ontbijt en lokale belastingen.

Boten van Bali naar de Gili eilanden vertrekken vanuit Benoa, Sanur, Kusamba, Padang Bai en Amed. Kosten bedragen (afhankelijk van opstapplaats en eiland van bestemming) ca. Rp. 400 - 600,000,- voor een enkeltje per persoon.

“Free lance” chauffeurs boek je ter plaatse. Je moet de prijs uit-onderhandelen en oppassen voor allerlei chauffeurs-trucs. Duidelijk vaststellen dat de prijs voor het transport is en niet per persoon, dat het transport van de bagage inbegrepen is (geen toeslag per stuks bagage), dat brandstofverbruik inclusief / inbegrepen is in de prijs, dito het chauffeurs salaris en de lege rit terug vanaf jullie plaats van bestemming.

Beste MP2036,

Bedankt voor je snelle reactie. Wat is er zowel in Amed te doen? Is de Pura Besakih vanaf Amed gemakkelijk te bereiken of andersom?

Kan je vanaf jou hotel gemakkelijk met de boot naar de Gili’s?

Iemand anders nog tips naar aanleiding van mijn eerste bericht?

:chin:

Mvg Maurits