Hotels reserveren op Bali

Wij arriveren 18 juni 's avonds op Bali. Wij hebben verder niets geboekt. Afgelopen 3 jaar hebben wij ook zo door Thailand gereisd. Nooit geen problemen gehad met hotels/resorts die volgeboekt waren. In dit forum lees ik van de een dat dit ook geen probleem behoeft te zijn op Bali, maar van de ander dat reserveren wel noodzakelijk is. De plaatsen die wij aan willen doen zijn; Kuta, Ubud, Amed en Sanur (totaal 3 weken). Wij zoeken geen grote superluxe hotels/resorts, maar knusse bungalows van rond de € 40 per nacht. Wel vzv airco. Kan iemand mij vertellen of reserveren noodzakelijk is…

De meningen op dit forum zijn ook verdeeld. Mijn persoonlijke ervaring is dat reserveren niet noodzakelijk is.

De meningen op dit forum zijn ook verdeeld. Mijn ervaring is dat reserveren noodzakelijk is, zeker voor de maanden Juni, Juli, Augustus en September, wanneer het hier op Bali erg druk is.

M.n. de populaire hotels en/of de hotels met een (zeer) goede prijs / kwaliteit verhouding zullen in de genoemde maanden zeker volgeboekt zijn. BTW, waar verblijven jullie in Amed ? Ik ken nog een leuk hotel :slight_smile:

Ik adviseer om te reserveren,het is heel druk in juni/juli
Wat er misschien over blijft zijn de dure hotels/resorts:chin:

ik zou zeker de eerste nacht iets reserveren, en de volgende dag als je goed uitgerust bent verder gaan zoeken
goede vakantie, selamat jalan
emcee

Vastleggen in de hoogseizoen maanden !! Je wilt toch niet je hele reis bezig zijn met het zoeken van een bed? En zeker wanneer de schaarste toeslaat zullen de prijzen mee stijgen…

Ik ben er net geweest ben vandaag uit Bali vertrokken en ik werd gek zo druk is het hier al en dan is het nog niet eens hoogseizoen. Het hotel waar ik bleef was All Season hotel trouwens een zeer goed hotel was voor 3 kwart vol die ligt ook rond de 40 euro per nacht. Deze rate krijg je niet als je binnen loopt. Dit ligt trouwens in Legian. Ik verblijf volgende week in Sanur in Villa Puri Ari heb hun rechstreeks gemailt en heb een 1 bedroom apartement bij hun geboekt voor 50 euro. Deze prijzen vind je niet op hun website hier moet je ze apart voor mailen. Ze hebben ook een hotel kamer voor zo’n 40 euro.
De prijsklasse waar je in zit is wel een tip om vooruit te boeken anders kom je toch snel in de wat mindere hotels bij binnenlopen. Walk In rates kunnen goed hoog zijn.

Weet iemand waar je huizen/appartementen kan huren voor een langere tijd?

Groetjes!