Op de bonnefooi naar Bali midden augustus?

Hallo,

We vertrekken half augustus naar Sumatra en zijn van plan rond 20 augustus aan te komen op Bali.

Wat ik niet kan ontdekken is of er rond die tijd voldoende hotels zijn die plekken beschikbaar hebben. We zijn met 5 personen, 2 volw. en 3 kinderen in de leeftijd van 13/12 jr. en vinden het wel lekker als we hotels hebben met een zwembad.

Als ik kijk naar georganiseerde reizen lijkt het soms goedkoper te zijn dan de hotels los te boeken. Ik ben echter niet van het vastleggen van te voren en hoop eigenlijk dat we zonder problemen voldoende leuke hotels kunnen vinden. De vraag is dan ook even: Kun je deze gemakkelijk ter plaatse zelf boeken/regelen of ben je dan toch fors duurder uit. Of, scheelt het als je bijv. reist met een gids?

Laten jullie iets weten?

Alvast bedankt,
Lien

Voor wat betreft de beschikbaarheid in die periode zijn de meningen hierover verdeeld:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=89037

Wij hebben in ieder geval altijd met gemak een hotel kunnen vinden…

Ik ook :slight_smile:

Hotels worden overigens over het algemeen niet goedkoper wanneer je met een lokale gids reist. Sterker nog, de gemiddelde Balinees kent geen leuke hotels. De hotels die hij wel kent, zijn hotels waar vriendjes van hem werken en/of waar hij commissie krijgt. Ik geef er derhalve de voorkeur aan om zelf te zoeken.

Midden in het hoog-seizoen. Het zal dus (iets) lastiger zijn om in de leuke / populaire hotels iets te vinden m.n. omdat jullie meer dan 1 kamer nodig hebben en waarschijnlijk ook nog dicht / naast elkaar.

Probeer daarom zelf op voorhand een lijstje te maken / bij de hand te hebben met hotels in plaatsen waar je zou willen verblijven en neem indien op Bali steeds een paar dagen vantevoren met die hotels contact op om naar de kamerbeschikbaarheid te informeren en evt. te reserveren. Scheelt je ter plekke zoeken en van hot naar her rijden.

Helemaal eens met Jenny “Balinezen kennen geen leuke hotels”: Ze brengen je slechts naar een hotel waar zij de hoogste commissie krijgen of waar hun familie werkt / belangen heeft.

Als je in 3 tot 5 sterren hotels wil verblijven is boeken vooraf zeker aan te raden. Want als je die hotels zo binnen loopt ga je walk in rate betalen. Ik heb dit wel eens gedaan en dat is bijna het dubbele van wat ik via internet betaal.

1 like

Ik ben benieuwd wat jullie plannen zijn voor 5 dagen Sumatra…:wereld:

We trekken een week uit voor Sumatra en gaan er vooral heen voor de jungle. Bukit Lawang en Tangkanhan willen we bezoeken, vooral voor de Oerang oetangs en olifanten.

We hebben hiervoor ook nog niets geboekt. Heb je nog leuke tips?

Bedankt voor jullie tips.
We hoeven niet in de meest luxe hotels te zitten maar willen ook niet al teveel tijd kwijt zijn met zoeken naar een accomodatie. En een zwembad is met boven de 30c toch ook niet overdreven toch?

Is afhankelijk van de plek en regio waar je naar toe gaat. Het kan soms heel erg lastig zijn. Zit je in Kuta, Sanur, Lovina, Amed of Ubud?? Of wil je daar buiten een hotel of onderkomen zoeken?
Je loopt de kans veel meer te betalen als men weet dat de hotels in die periode erg vol zitten. En wat anderen reeds hebben aangegeven. Ze zullen je naar hotels van relaties en of vrienden sturen. Er zijn wel goede hotels maar die zijn meestal het eerst volgeboekt.

Fijne vakantie, geniet ervan.

Kijk eens hier voor meer informatie…
Goede reis…

De laatste jaren ben ik ook altijd de hele maand bali naar augustus gegaan. De eerste 2 a 3 weken van augustus zitten de toeristenplaatsen echt goed vol. Tegen het einde van de maand wordt het al stukken rustiger en zie je ook het soort toerist veranderen. Gezinnen verdwijnen en stelletjes/ouderen komen hiervoor in de plaats.

Ik weet dat er in Lovina voldoende beschikbaarheid is het gehele jaar door, Permutaran zal lastiger worden. De luxe hotels in Nusa Dua zaten allemaal helemaal vol. De eerste week van augustus (2009) was er zelfs een congres voor asian pacific over aids in Nusa Dua.

Dus mijn mening:

Hoogseizoen vooraf boeken hangt af van:

• Soort hotel (simpel tot en met extreem luxe)
  • Aantal kamers (eventueel naast elkaar)