Wij een jonge stel 23 gaan in Augustus ongv. 3 week naar Bali.
Het idee was om 9 nachten sanur te doen en 9 nachten Kuta te boeken. Is het nou beter om dit vanuit hier al te boeken of daar ter plekke te doen.
En heeft er iemand tips of suggesties over andere plekken waar we heen kunnen? We twijfelen of we ook niet naar 3 plekken beter kunnen en overal 6 nachten
Wat willen jullie doen en zien op Bali? Wil je strand en feesten, wil je duiken of wil je ook cultuur?
Kuta is met name goed voor strand, feesten en surfen, terwijl Sanur voor strand is. Wil je cultuur dan zou ik zeker een aantal dagen in Ubud blijven. Wil je duiken dan zou ik voor het noorden kiezen (Pemuteran, desnoods Lovina) of het oosten (Tulamben/Amed).
Augustus is redelijk druk, maar je kan een hotel prima ter plekke boeken, desnoods 1-2 dagen voor aankomst.
Juli-augustus is een drukke periode in Indonesie. Je kan iets ter plekke boeken maar dan moet je wel flexibel zijn en misschien in een accommodatie verblijven die niet helemaal voldoet aan hetgeen je in gedachte had.
Pas ook op voor hotels die misbruik van de situatie proberen te maken zoals ze bij ons vorig jaar augustus probeerden toen ik een hotel in Sanur belde met de vraag of ze nog 2 kamers hadden: “Ja, we hebben nog twee kamers maar dan moet u nu meteen “ja” zeggen en het kost USD 250,- per kamer”. Veel hotels in het wat duurdere segment (USD 75 a USD 100 per kamer) waren vorig jaar augustus in Sanur helemaal volgeboekt.
Als jullie niet gebonden zijn aan schoolvakanties zou ik zeker iets buiten de vakantieperiode boeken (september of zo). Het is dan nog steeds prima weer in Indonesie (nog geen regentijd) en overal een stuk minder druk.
Afhankelijk van jullie wensen en wat jullie graag willen doen tijdens je vakantie zou ik persoonlijk kiezen voor of Sanur of Kuta. Sanur is een stuk rustiger en meer voor gezinnen en zij die zich niet in het grote nachtleven en drukte willen begeven. Kuta daarentegen is een paradijs voor zij die willen surfen en houden van een chaotische mensenmassa. Bali heeft echter meer te beiden dan deze 2 plaatsen.
Wanneer je een leuk hotel wilt hebben tegen een redelijke prijs zul je nu moeten boeken. Het is hoogseizoen en de beste locaties zijn tegen die tijd bezet. In juli heb je daarbij nog de Ramadam waardoor je een extra drukte krijg van mensen die deze ontvluchten uit andere gedeeltes van Indonesië.
Ik logeer altijd in het goedkopere segment Helaas ben ik gebonden aan schoolvakanties, die helaas de afgelopen jaren ook nog eens samenvallen met de ramadan, maar ik heb dus nooit moeite gehad een paar dagen voor aankomst te boeken.
Mijn eisen zijn echter heel simpel: het moet schoon zijn, er moet een bed staan en ik wil op Bali eigen faciliteiten. Voor 200.000 - 300.000 rp vind je een kamer op Bali die hieraan voldoet. In de hardcore backpackers plekken betaal je zelfs iets minder.