Wie heeft er zin om mee te reizen in augustus 2008 over bali en lombok?
Hi Menno
Ik ben in augustus op Bali en naar alle waarschijnlijkheid ook in die periode een paar dagen naar Lombok (daar heb ik tenminste wel mn malariapillen voor gehaald…)
vanaf 8 juli ben ik op Java, en wil dan in een week of drie weer naar Bali toe trekken. Ik hoop daar dan ook rond 1 augustus ergens aan te komen.
ik geloof dat jij ook nog contact heb gehad met Larissa. Die schijnt ook in die periode daar te zitten (althans, de laatste keer dat ik haar sprak)
Ben eventueel bereikbaar op [EMAIL=“vincent_bijman@hotmail.com”]vincent_bijman@hotmail.com voor de mail en/of msn.
Cheers, vinnie
hey, ik ben waarschijnlijk vanaf 6 augustus op bali, daarvoor 1 week op kalimantan voor werk en 1 week op java
Ik ben nog steeds de gehele maand augustus op bali en lombok te vinden :d
He vinnie tot zaterdag op awakenings?
Groetjes
Ja, zeker wel! Echt onwijs veel zin in die party
geef je me een belletje, of smsje? (liefst even daarvoor, want als ik eenmaal aan t dansen ben vergeet ik wel s op mn mobile te kijken )
Groetjes, Vincent
Hey allen,
Ik heb ook een ticket geboekt naar Bali van 21 juli t/m 8 aug. Ik ga een maatje opzoeken maar die gaat ook weer eerder terug. Daarna wil ik het eiland verkennen en allerlei andere vette dingen doen.
Ik ben zeer benieuwd wat jullie plannen zijn en waar jullie eventueel zitten op Bali.
Ik hoop op een reactie, en anders via de mail op [EMAIL=“Floris46@hotmail.com”]Floris46@hotmail.com
Wie weet tot op Bali!
Ik ga eerst twee dagen (va. 8 tot 10 juli) bijkomen van al het gereis op Kuta (ja, lekker touristisch ja…) Vandaar ga ik proberen een vlucht te regelen naar west Java, of eventueel Sumatra. Vanaf daar dus weer omhoog.
De plannen voor Bali (va 3 augustus ofzo) bestaan toch wel voornamelijk uit duiken nabij napoleon reef enzo. Waarschijnlijk de Gili eilanden meepakken om daar ook naar beneden te gaan. Beetje feesten in Kuta, en Ubud verkennen.
Klinkt allemaal relaxed!!:nod:
Gili eilanden liggen ook in mijn planning, duiken zeer zeker ook! Daarnaast is elke dag op zo’n eiland een feeestje
Maar heb jij ook enig idee wat een beetje leuke hotels of hostels zijn, waar meerdere backpackers komen? Met name in Kuta…??
Precies het zelfde idee voor de maand augustus, vooral veel duiken (padi halen) feesten, en leuke tochten maken door de landschappen met een brommertje. Vanaf dan gaan veel mensen toch weer richting nederland en ga ik pas richting java. Gelukkig zijn jullie er dan al geweest en kunnen jullie precies vertellen waar ik wel en niet heen moet
Ik ben vanaf 6 augustus op bali (kuta beach) en blijf daar dan 3 nachten in een hotel een bij te komen… vanaf dan zien we het wel weer. Maar wil weker nog naar lombok en de Gili eilanden. Lijkt me ook erg gaaf om een boottocht te maken. (misschien wel een idee als we toch nog een groepje kunnen vormen om er een samen te huren?)
Zijn genoeg hotels en hostels in kuta waar veel backpackers komen… vooral oldat de meeste backpackers ook daar hun reis beginnen. Zijn een aantal in de lonely planet te vinden. Maar die heb ik zelf nog niet thuis liggen.
ik kom rond 6 augustus aan op bali nadat ik 1 week op kalimantan heb gezeten voor werk en 1 week in yogakarta ben geweest. de eerste dagen ben ik in kuta, ergens in de buurt van popies lane, zitten veel guesthouses (zie lonely planet) daarna is de bedoeling om richting lombok en gili’s te gaan, beetje chillen en diving daar. 30 augustus vlieg ik weer terug vanaf denpassar. zullen we met een clubje afspreken op kuta in de week van 6 augustus? ik zal even de naam het guesthouse opzoeken waar ik verblijf.
Hi allen, ik heb opeens het idee dat ik mijn reisschema ga aanpassen, waarbij ik in eerste intstantie langer op Bali verblijf.
De tekst hieronder is een fragment van dit:
Zo’n ceremoniele verbranding heb ik één keer op nostalgienet gezien (uit de jaren 30 meen ik) en het lijkt me geweldig om zoiets mee te maken. T schijnt vrij uniek te zijn.
Misschien een tip voor iemand die dit ook nog leest. Het stuk tekst waarin wordt gesproken over de plechtigheid staat hieronder gequote. De meeting op Bali zie ik zitten. Het lijkt me leuk om daar met wat hollanders te spreken over reiservaringen en wat uitstapjes te doen. PADI Openwater heb ik gelukkig al op Curacao gehaald, dus ik plons er graag in met één van jullie.
Groetjes, Vincent.
…charmant als ze is, was ze binnen de kortste keren in een geanimeerd gesprek met de met goud versierde vorst uit wachtrij. hij vertelde dat de plechtigheid de 15e juli zou plaatsvinden en dat het hele bevolking van het dorp, waarvan een groot deel deelneemt aan een heuse wake - waarbij het leven van de verscheiden 67 jaar oude koning o.a. wordt gevierd door in vermakelijke dialoog zijn bijdragen aan de gemeenschap van ubud te declameren. op basis van vrijwilligheid werkt grotendeels de rest van de gemeenschap aan de niet geringe voorbereiding van de ceremonie. dat betekent een brandstapel en tribunes voor de vele uit het land toe te stromen toeschouwers bouwen, het dorp versieren en heel, heel veel kleine bamboepak…
Hooi,
Ik ga met mn familie in de tweede helft van augustus naar Bali. ( Lovina, Sanur & Ubud)
We heben hotellletjes in 3 verschillende steden, maar willen veel gaan rondrijden.
Ben benieuwd of er veel Europeanen zullen zijn. In Kuta en Lovina zal het best wel toeristisch zijn, toch? En Ubud zal ook wel druk zijn
Heb er zin in! Ik wil echt veel gaan ondernemen om zo een luilekkervaantie te voorkomen.
Een beetje cultuur proeven. Vinnie, wat jij ook schreef, zo’n ceremoniele verbranding lijkt me heel bijzonder om mee te maken!
Xx Sophie
Het spektakel heeft inmiddels plaatsgevonden,
check www.vincentbijman.waarbenjij.nu voor de foto’s
Ubud is zeker een aanrader, veel plezier daar!
Ik zit weer op Bali en lombok vanaf de 5e denk ik. Zo eerst naar Sumatra ;Danau Toba, en dan op naar Atjeh wat tegenwoordig prima te bereizen schijnt te zijn. Mocht je nog willen meeten dan is mn email vast wel ergens te vinden op deze site.
Groetjes, Vincent
Hoi!!
Wat leuk, allemaal Bali-gangers in augustus op het forum. Zelf ga ik 25 augustus naar Bali, kom in de nacht van 26/27 augustus aan. Blijf in Bali 2 weken en ga dan voor een half jaar naar Australië.
Ik denk dat ik maar even online een hostel boek voor de eerste 2 nachten in Kuta of Seminjak.
Wie weet er een leuk hostel om even bij te komen?
Wil vanuit daar rondtrekken op Bali, naar de Gili’s en Lombok.
Misschien leuk om samen te gaan met een groepje?
Ben 30 jaar, ondernemend, gezellig en makkelijk in de omgang.
Groetjes Sandra