Wij gaan volgend jaar 3 weken naar Bali. Wij zijn gewend om te reizen zonder vantevoren hotels te reserveren. Dit geeft ons volledige vrijheid om naar andere plaatsen te gaan wanneer wij dat willen. Is dit goed te doen op Bali. Wij gaan midden juni. 19-7 begint pas de eerste bouwvak in NL. Alvast bedankt voor de reacties.
Het is prima mogelijk om rond te reizen zonder reserveringen. Ik heb een enkele keer gehad dat het hotel van mijn eerste keus volgeboekt was, maar in dat geval kon ik altijd zonder enig probleem bij de buren terecht.
Dit geldt zowel voor de drukte rond de kerst, als in de zomervakantie (welke minder druk is dan eind december).
Bedankt voor de snelle reactie. Hoe zit het qua prijzen cq onderhalen hierover?
ik heb nooit duidelijke verschillen gemerkt in prijzen tussen de verschillende seizoenen. prijzen hangen meer af van het eiland waar je zit, en het soort accomodatie wat je boekt.
persoonlijk onderhandel ik meestal niet over prijzen, tenzij ik echt ergens langere tijd verblijf (meer dan 5 nachten ofzo). als ik te weinig geld heb voor een bepaalde kamer, dan zoek ik wel iets goedkopers
slaapplaatsen zijn te verkrijgen vanaf ongeveer 3 euro per nacht, maar verwacht dan geen plek met enige luxe. voor 10 euro per nacht kun je een hele redelijke schone kamer krijgen, vaak inclusief een eenvoudig ontbijt. hotels met een zwembad en warm water kosten vaak iets meer, maar meer dan 20 euro per nacht hoeft het echt niet te kosten. al kun je veel en veel meer uitgeven als je dat wilt.
jenny heeft 5** antw-klopt helemaal. Waarom je trouwens zou denken dat dat in Indo niet kan wat elders wel kan, snap ik niet zo goed-Indo wordt nog steeds geplaagd door slechye verbindingen etc-dus zeer veel mensen komen gewoon ‘‘bonnefooien’’. De echt goedkope plekken verwachten ook niet anders en nemen geen reservaties aan. dat je dan mogelijk misschien naar het volkgende losmen of HTl moet zal je ook wel kunnen begrijpen, maar er staan er altijd 10tallen naast elkaar. De NL bouwvak heeft er echt helemaal totaal niks mee te maken. Indo is spotgoedkoop-voor 5 EUR kun je vrijwel overal prima kamers vinden-voor 8/10 nog betere-dus zelfs met onderhandelen kan je er mogelijk 50/60 ct afkrijgen-is dat het je allemaal waard? wel hebben veel HTLs kamers in soorten-dus als de 1e te duur is (superluks)-dan vraag je of ze wat goedkopers hebben. (mahal sekali=te duur, murah=goedkoop). Op Bali spreekt de handelsman echter altijd australies-engels.
In Indonesie is er altijd wel plaats. Was verleden jaar in Pekalongan een dag voordat pres. SBY de stad zou bezoeken, de ongkos beca waren veel hoger dan de kamer die ik uiteindelijk na uren vond. Ik ben ook vaak op plaatsen geweest waar geen hotels of losmen waren, dan kan je gewoon bij mensen in huis. Even aan de Kepala desa of dusun vragen. Je hoeft echt niet onder een brug of op het stasiun te slapen. Als muslim kan je altijd in de moskee terecht.
Die zijn er niet zo veel op Bali… :hihi:
Tegenover het vliegveld ligt een grote, en verder zou je de westkust kunnen proberen tussen Tabanan en Gilimanuk.
Ik vermoed dat het aantal muslims dat dit form bezoekt en naar Bali gaat ook vrij gering is, dus voor allemaal ister een plekkie ![]()