rondreizen op Bali zonder hotels of hostels te reserveren

Het duurd nog even maar ik ben alvast wat info bij elkaar aan het zoeken.
omdat ik volgend jaar juni 2 weken minimaal naar bali wil gaan, ik zou de eerste week dan willen gaan surfen in omgeving van kuta omdat daar een surfschool van billabong zit (volgens inet, ben er namenlijk nog nooit geweest), daarna wil ik nog wat van de omgeving verkennen en dus niet alleen de toeristische gebieden.
vandaar een paar dingen die ik wil weten om verder een idee te krijgen wat ik zelf nog moet regelen en wat ik natuurlijk mee moet nemen (zonnebrandcreme etc.)

-zijn er goedkope plekken om te overnachten (met stroom om telefoon bij te laden) sites? ik wil niet van te voren boeken dus alles ter plekken
-is het idd beter om een simkaart met beltegoed daar te kopen? (vanwegen bereik met NL providers en bel kosten om dat enigzins te beperken)
-wat zijn plekken die je gezien zou moeten hebben (waarscheinlijk heb ik een week om het eiland te verkennen en wil niet gaan haasten) omgeving sanur kuta

alle andere tips zijn ook welkom. ik ben nog niet verder dan cyprus geweest dus dit word mijn eerste grote reis en de eerste keer dat ik op vakanty rond ga trekken zonder ook moaar iets van te voren te boeken (op de vliegtickets na natuurlijk:P)

alvast bedankt!!

Sanur -Kuta ja Spanje met zijn costa’s is goedkoper en daar heb je alles , ook Turkije , ik vraag me altijd weer af waarom zo/n lange reis te maken en op de bestemming aangekomen zijn er alle nationaliteiten vooral Nederlanders-Duitsers -Belgen etc locale mensen kom je niet mee in contact . Ja het is je kamermeisje of kelner, jammer jullie missen zoveel

Omgeving kuta is alleen om te leren surfen daarom vraag ik ook om tips waar ik verder heen kan gaan als alleen reizende om toch wat moois van het echte bali mee te krijgen. Ik heb niet gezegt dat ik in de omgeving kuta/sanur wil blijven.

Sorry dan heb ik verkeerd gelezen, het oosten van Bali is “nog” authentiek , bv Candidasa daar kan je goedkoop en goed logeren bij Ari’s homestay 15 euro voor een grote schone kamer met een heel uitgebreid en goed Australisch ontbijt incl. ook het noorden van Bali is mooi, maar ik ben Candidasa fan en woon hier zo,n 14 jaar.
Je kan alles hier regelen ,en als het kan een Indonesische simkaart in je telefoon. Een nieuwe simpele nokia kost ca 18 euro, opwaarderen kan je bij de indomaret
en de simcard kost ca 2-3 euro omgerekend . Goedkoper logeren kan ook ,maar dan is de kwaliteit toch minder heb ik gezien. Weet niet of je van uitgaan houdt ?
Van Nl niets meenemen, alles is hier te koop tegen lagere prijzen dat geldt ook voor pijnstillers -diarree remmers etc.Deze omgeving is ideaal voor het maken van trips.

Zo beter ? Had alleen Kuta gelezen Sorry nogmaals ,en een fijne vakantie

Hahaha geeft niet, dacht al ik wil helemaal niet in gebieden vergelijkbaar met de costa van spanje ik ga naar een land om ook te zien hoe het leven daar is en om de echte bewoners niet om het echte uitgaansleven dat kan hier namelijk ook. Het gaat mij om de cultuur.
Zo is het beter idd😉 thanks. Maar dan nog een vraagje qua veiligheid als ik bij een losmen/homestay verblijf zoiezo altijd waardevolle dingen bij je houden maar hoe zit dat dan verder? Is het meestal een kamer waar iedereen in en uit kan lopen? En qua eten neem ik aan dat je waar je ook verblijft wel wat op zou kunnen lopen? (Ik heb hier namelijk geen ervaring mee)
Thanks!

sommige hostels/hotels hebben kluisjes en het is niet zo dat jan en alleman je kamer inloopt, ik laat mijn spullen altijd afgesloten op mijn kamer ik heb slotjes op mijn rugzak. Nog nooit meegemaakt dat er iets weg was. Vaak houden de eigenaren van de homestays de boel goed in de gaten dat merk je vanzelf als je bij ze op de stoep staat.

Niets aan toe te voegen is een top antwoord.

thanks hier heb ik zeker wat aan:) zit er ook aan te denken om via de oostkant richting het noorden te gaan om een keer dolfijnen te spotten en het scheint dat je ook ergens wat met olifanten kan doen. dat is natuurlijk ook iets dat je niet dagelijks doet dus misschien ook leuk maar daar moet ik nog even wat meer informatie voor achterhalen waar dat precies is enzo.
voor die homestay in Candidasa moet je hiervoor reserveren of kan ik er zo terecht?

‘Iets met olifanten doen’ is misschien heel leuk voor de toeristen, maar olifanten horen niet thuis op Bali. Die zitten daar alleen in een park voor toeristen…

Voor mij persoonlijk is dat een goede reden om niet naar zo’n park te gaan.

Wat het al dan niet reserveren betreft: als je perse in een bepaald hotel wilt zitten, kunnen je beter even bellen. Wil je in een bepaald soort hotel zitten, dan vind je altijd wel wat. (Gisteren was het hotel van mijn eerste keus vol in Indonesie, maar waar ik nu zit is een prima alternatief.)

Zag alleen maar wat voorbij komen zag niet dat het in een park is. Dan hoeft het idd niet.

En wat die homestay betreft ik weet nog niet precies welke route en waar ik wil overnachten en voor hoelang bij lovina beach moet ik ook nog kijken waar een homestay zit.

Ik kan je Homestay Gede in Anturan aanraden

Mijn laatste keer Lovina was geen homestay, ik kan je dus niks aanbevelen. Misschien het adres hierboven?

Zelf reserveer ik een hotel meestal 1-2 nachten voor aankomst (of helemaal niet). Dat is over het algemeen voldoende. Zeker op plekken waar hotels/homestays verder uit elkaar liggen kan het handig zijn te weten waar de taxi heen moet :slight_smile:

highlights van Bali zijn Het National park in het nord westen, tempels Tanah lot, pura Besakih, voorstelling van de Balinese (traditionele dans), kecak dans/ apen dans. Dat olifanten park ligt in Ubud, maar daar ligt ook in de buurt Goah grot- vleermuizen/ vliegende honden.
In het zuide/ westen heb je nusa dua (erg prijzig) turlte island. Maar je kan liever schildpadjes in de vrije natuur tegenkomen.
In het zuid oosten heb je Pura ( tempel) Ulah watu. Bij Tanah lot ligt de tempel Mengwi.
Ubud staat bekend om zijn artistiek karakter. Verder als je van meer actie houdt raften ( Ubud), snorkelen weer in / bij Nusa lembongan.
En inderdaad het oosten schijnt nog authenthiek te zijn. En oh… in het noorden heb je van de heet water bronnen en watervallen!!
Dus ik hoor het wel hoe je het gevonden heb…en wat je ervaringen waren.

Grtz. Debby

Dank jewel Debby.

Thnx iedereen!!! Ga morgen alle gegevens doornemen met Kilroy travels zodat ik een vrijblijvende offerte krijg en daaruit kan beslissen wat ik wil qua vlucht etc. Zet alle andere locaties op papier zodat ik ter plekke kan beslissen waar ik heen wil!

Echt heel erg bedankt dat iedereen met tips komt!!
Natuurlijk als er nog een (top) locatie te binnenschiet is dat altijd welkom.

reisgids of lonely planet wil ook helpen…

Op m’n website heb ik meer tips verzameld dan wat iemand in één vakantie kan zien. Veel plezier met lezen en plannen :wink:

En wanneer ga je nu eens juiste info verstrekken ??
De Goa Lawah oftewel de vleermuizen grot ligt helemaal niet in of bij Ubud, Monkey forrest is in Ubud , olifanten in Ubud ? zou kunnen maar als dieren heb ik ze daar niet gezien.

Groet uit Candidasa

Correctie Paulana maar er zijn wel zeker olifanten in Ubud, van die mooie uit hout gesneden. Misschien hangt er ook nog wel een vleermuis tussen.
Maar 14 km ten noorden van Ubud ligt Taro daar is het Elephant Safari Park daar kun je kennelijk ook olifanten berijden. info op
www.baliadventuretours.com

Waarschijnlijk komt candidasa ook op de planning. Maar nog 1 vraag wat is de beste manier om te reizen per taxi of minibus?