Metertaxis (als bluebird) rijden niet buiten hun district, daarmee kan je niet naar midden en noord Bali.
Alternatief is een shuttlebus, bijvoorbeeld van Perama. Prijzen en tijden staan op hun website. Er zijn meerdere vergelijkbare maatschappijen. Tickets kun je op bijna elke straathoek kopen (of bij Perama zelf).
Je kan ook kiezen voor privevervoer. Voordeel is dat je niet vast zit aan de tijden van de busjes en dus flexibel bent. Ook kun je overweg bij verschillende bezienswaardigheden stoppen die op de route liggen (bv bij Bedugul als je van het zuiden naar Lovina gaat). Nadeel van een auto met chauffeur is dat het duurder is dan de shuttlebus.
14 km ten noorden van Ubud jazeker daar is het Safaripark, en misschien bedoelde ze houten olifanten , wie zal het zeggen, vleermuizen heb ik ook hier in de avond.
Op Bali ben je eigenlijk overal centraal om dingen te bezichtigen, Bali is klein en de meeste bezienswaardigheden kan je in 1 dag doen
Maar het gaat mij om jouw 1ste posting over VoA ed , daar klopt helemaal niets meer van.
Laat je eens goed informeren ,want zo zet je mensen op het verkeerde been. Bali is een en al highlight , bestudeer de kaart van Bali even voor je hier verkeerde info. geeft.
Bali is klein, maar het verkeer is soms niet fijn. Ik ben inmiddels 4,5 uur onderweg van Kuta naar Lovina (met Perama) en net aangekomen in Singaraja. Normaal zou je in 2 - 2,5 uur op de eindbestemming moeten kunnen zijn.
Lees eens iets op de site van Actief in de Tropen. Misschien vind hier wat tips, ik zelf ben ook een avonturier, ga altijd op de bonnefooi,organiseer alles zelf, ticket, verblijf, transport, enz.