Hallo, eindelijk is het zover. Vorig jaar is het niet gelukt maar dit jaar gaat het wel door. We gaan naar Bali! Samen met een maatje van me willen wij minimaal 2 weken naar Bali gaan. Maar nu… er is zoveel aanbod… Ik heb wat zitten googlen en ik denk dat een los ticket en een appartement beter en goedkoper is. Wij willen namelijk allebei een aparte kamer en als je dan in een hotel gaan zitten wordt dat een dure reis. Via een maatje die jaren geleden is gegaan gaf hij mij de tip om naar Sanur te gaan. Wat vinden jullie? Wij zijn allebei in de 30 en hoeven niet meer perse op stap maar een borrel doen 's avonds met een goei stukje muziek is wel een must. Ook houden wij allebei van lekker eten. We willen ook graag wat dingen zien en ikzelf ben redelijk sportief en wil gaan duiken, wakeboarden en een poging doen tot surfen. Als er iemand nog tips heeft voor mij zijn die van harte welkom. :dag:
Ik ben inmiddels vaak op Bali geweest de probeer steeds iets nieuws te ontdekken. Voor tips verwijs ik naar m’n website: IkReis - Reistips en bezienswaardigheden Bali.
Ik zou inderdaad een los ticket boeken en accommodatie ter plekken huren. Het is wellicht lastig een betaalbaar appartement te krijgen voor korte tijd (dat concept kennen ze niet echt), maar je hebt een hotelkamer vanaf 15 euro. Goedkoper kan ook als het moet.
Ik zou niet de hele tijd op één plek blijven. Surfen kan het beste in Kuta, wakeboarden kan denk ik in Nusa Dua (daar zou ik echter niet overnachten, prima te bereiken vanuit Sanur/Kuta/Legian) en voor duiken zou ik naar het noorden of oosten gaan.
Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels al wat appartementen gevonden via google en marktplaats. Voor minder dan 25 euro p.p. heb ik al hele mooie appartementen gezien. Ik denk dat ik toch van te voren ga reserveren ivm de zekerheid. Ik ga je site bekijken :dag:
Niet van tevoren al vastleggen , ter plekke kan je ook nog van de prijs afdingen. A dream come true ,van jezelf, of de naam van een complex in Bali , het komt me zo bekend voor, als dat zo is : Ga daar niet heen , niets dan ellende en lawaai er is altijd wat aan de hand en zelden wat goeds.
Nee, geen naam van een resort of iets dergelijks. Gewoon een titel voor dit topic. Ik zie het niet echt zitten om niets van te voren te regelen en zomaar met mijn koffers daar rond te zwerven. Dat kleine verschil in prijs is het mij niet waard. En niet helemaal onbelangrijk, we willen gaan in december. Nu heb ik gegoogled en daar zijn de meningen over verdeeld. De meeste zeggen dat het niet zo is om daarvoor thuis te blijven. Wat vinden jullie? Ik kan eventueel iets eerder gaan maar de laatste maanden van het jaar is het regenseizoen ook nog aanwezig.
Let ook op de ligging van het appartement. Hotels en guesthousesiggen vaak heel centraal, appartementen soms iets minder. Je moet dan meer vervoer regelen.
Nadeel van alles vanuit Nederland regelen is niet alleen de prijs, maar met name dat je minder vrijheid hebt. Misschien wil je ergens wel korter of langer blijven? Op veel plekken is wifi, dus je kan ook een dag vantevoren vanuit Bali nog boeken.
Over het regenseizoen valt weinig te zeggen. Het kan regenen en het kan droog zijn. Het regent zelden een hele dag. En dat gebeurt voor m’n gevoel vaker in februari dan in december.
Nu zou het droog moeten zijn, maar de afgelopen nachten heb ik belachelijk veel regen gehad. Gisteren is mijn trekking later gestart om de grond de kans te geven op te drogen en de wolken te laten verdwijnen: Gelukkig afgelopen week alleen maar 's nacht regen gehad, dan slaap ik
Kijk eens op deze site Actief in de Tropen. Misschien dat je hier vindt, wat bij jullie tweeën past .
Een vraag : wie is jullie 2en, Jenny is een doorgewinterde Indonesie en Bali reizigster , en ikkuh woon hiero zo.n 14 jaar nu…
Hoi William,
Je kan eens op mijn website www.travelyourownway.com kijken voor toffe excursies. je kan hier actieve en culturele activiteiten boeken.
Verder kan ik je met surfen ook op weg helpen, ik heb het zelf geleerd van een local, die overal op Kuta beach onder de bomen zitten met hun surfplanken. dit is wel een gave ervaring en ik heb ook zeker goed leren surfen. ( betaal niet meer dan c.a. 100.000 rupiah per les)
Ik zou dit zeker adviseren in plaats van een grote surfschool, het past simpel weg beter bij de Bali lifestyle!
Als je meer vragen hebt kan je altijd mailen naar info@travelyourownway.com
Promoten van een website of reisbureau heel graag in uw signature .
Als posting wordt dat niet op prijs gesteld en het mag ook niet
Ik weet niet of je al weg bent geweest naar Bali?
Maar ik begrijp best dat je niet met je koffer langs hotelletjes wil gaan.
Wij zijn net terug en hebben daar mensen ontmoet die dat wel hebben gedaan maar in het zuiden de prijzen veel hoger liggen als je aanklopt als dat je ze vantevoren boekt.
Ik praat niet uit ervaring maar kom er nu al 11 jaar en heb de prijzen ook echt omhoog zien schieten.
Aan de noordkant en candidasa kun je best zo naar toe gaan.
Sanur echt erg vol nu wel nieuw hotel Swiss bell erg duur normaal maar net open dus heel veel promotie.
Veel plezier daar het is echt a dream come true.
Ik wilde eigenlijk geen oude topics omhoog halen maar… toch nog even een reactie, wel zo netjes. Het hele feest is (nog) niet doorgegaan. Beide partijen, zowel ikzelf als mijn reismaatje hadden last minute wat financiële tegenslagen gehad… Samen besloten om het feest niet door te laten gaan. Enorm spijt van gehad en natuurlijk nog steeds behoorlijk chagrijnig van. Ik ben nu rond aan het kijken wat er nog mogelijk is dit jaar. De reisgenoot is voor dit jaar ook al weer afgevallen omdat ze zijn auto vernield hebben met oud op nieuw…