Last minute beslissing bali voor eerste keer

Vrouw is herstellende van buikoperatie, allicht volledig hesteld einde nov 17. Wil met budget van 2000 euro pp een 3 weekse reis plannen’ inclusief vlucht. Haalbaar? Wat kost auto+rijder per dag? Is regenseizoen een afknapper? Houden van cultuur snorkelen en duiken. Is met booking .com van hotel naar hotel je vervoer gemakkelijk te regelen? Ervaringen?

Mvg chriz

Sent from my iPad using Wereldwijzer mobile app

Moet goed te doen zijn om een mooie reis te plannen voor dat bedrag, regenseizoen stelt over het algemeen niet zoveel voor, staat op dit forum al uitgebreid beschreven naar mijn idee. auto met chauffeur daar moet je rekenen op zo’n 50-60 € per dag ik regel het altijd bij de homestay of hotel waar ik verblijf.
als je van snorkelen en duiken houd dan is Amed zeer aan te raden en de wateren rondom Nusa Penida en Nusa Lembongan, een verblijf op Nusa Penida is mij niet zo goed bevallen alle bezienswaardigheden zijn moeilijk te bereiken, wegen zijn erg slecht. Sunshine bungalows in AMed zeer aan te bevelen.
Heb zelf zoveel mogelijk homestays en hotels geboekt via hun eigen websites, vaak goedkoper dan via genoemde sites. beterschap toegewenst en veel plezier met het plannen van de reis

Dank je voor het snelle antwoord!

We hebben nog nooit van hotel naar hotel doorgereisd, zelf zou ik wel durven, maar weet niet of ik m’n vrouw kan overtuigen… Ze houdt van zekerheid,… Dus je verblijf regelen telkens je’n hotel verlaat, driver regelen… Het geeft wat extra druk

Anderzijds vertrekken wanneer je zin hebt lijkt me leuker, dan n geplande rond reis,…

Sent from my iPad using Wereldwijzer mobile app

je kunt ook een voorlopige planning maken of hier je hotel boeken als dat meer zekerheid bied, soms staat er op de site van het hotel of homestay al info over vervoer. Bij Sunshine bungalows hebben ze een eigen driver, Hendra, die spreekt Engels, is ook leraar Engels op school. Bijzonder aardige jongeman.

Ben je van plan alleen naar Bali te gaan? Bali is ongeveer zo groot als (net iets groter dan) de provincie Gelderland, dus het is niet nodig om steeds door te reizen. Met hotels in drie (of misschien vier) verschillende plekken kun je het eiland goed afdekken. Kies bijvoorbeeld voor Amed zoals graatje suggereert, plus Ubud als cultureel centrum, plus iets aan de noordkant rond de bergen en/of iets in Zuid-Bali in het drukke toeristische gebied als dat je ding is.

Zoals je wellicht weet heeft de vulkaan Agung op Bali momenteel een verhoogde activiteit. Er is een evacuatiezone rondom de vulkaan van ongeveer 12 km. Bijna alle toeristische gedeeltes van Bali zijn daar vrij ver buiten. Amed is er ook buiten, maar wel dichtbij. Als de vulkaan dus uitbarst is er kans op evacuaties (niet iets om een reis nu voor af te zeggen, maar wel om in het achterhoofd te houden). Voor heel Bali geldt dat áls de vulkaan uitbarst, dit problemen kan geven, vooral door de aswolken.