Boek op voorhand

Hallo

We willen voor de mensen die nog naar Indonesië willen vertrekken toch één goede raad geven. Als jullie hotel willen in Bali… boek dit op voorhand. De prijzen ter plaatse zijn heel erg hoog, soms wel het dubbele van de prijs je hier kan boeken via het internet. Wij zochten een hotel in Sanur, we deden zowat 8 hotels, de prijzen lagen tussen de 150 à 200 euro/nacht. Dat vonden wij er helemaal over. Het zijn wel een beetje luxere hotels, maar dan nog… wetende dat de lokale mensen 1€50 per dag verdienen…
Wij waren in bali van 28 mei tot 8 juni 2010. Wie denkt om voor de goedkoop op reis te gaan naar Bali… dat is de dag van vandaag zéker het geval niet meer. De prijzen voor dranken zijn hetzelfde zoals hier, alcohol is veel duurder. Eten is wel goedkoop.

Veel plezier.

Ik ben net eind mei en begin juni in Bali geweest heb eerst in Legian gezeten in het All Season hotel en heb daar een superdeal voor gehad van 34 euro per nacht zonder ontbijt. Verder in Sanur gezeten en die ongeveer 2 dagen voordat ik er naar toe geboekt en heb daar een 1 bedroom huisje gehad voor 50 euro per nacht dat was in Sanur. Dus prijzen tussen de 150 en 200 euro die ken ik niet. Alcholol was het goedkoopste vond ik in Bali betaalde namelijk op Java veel meer dit komt dat dat deel moslim is. Verder was het eten ook niet heel duur hebben we vooral lokaal gegeten. Mijn ervaring is dus wel anders dan de ervaring die jij hebt.

In dure hotels zijn drankjes vaak duurder… Ik ken genoeg restaurant waar je een grote Bintang voor minder dan een euro te krijgen, dat vind ik niet duur.

Tja, dure hotels kun je beter vooraf boeken, voor de goedkopere plekken is dat niet nodig - daar kun je juist afdingen als je zonder boeken binnen komt lopen.

Ja ik boek zelf ook altijd mijn hotels zeker als het 4 a 5 sterren zijn dat is altijd goedkoper als je het via internet boekt. Ja ik vond bier ook niet echt duur op Bali betaalde zo’n 1 euro a 1,25 euro.

Deze prijzen zijn te gek voor woorden, in een grote plaats als Medan (ligt natuurlijk niet op Bali) boek je een 5 sterren hotel via internet voor zo’n $60 per kamer inclusief een uitgebreid ontbijt, super de luxe. Een biertje kost je daar rond de €1,50. Op naar Sumatra zou ik zeggen…:vak01:Overigens begrijp ik nog steeds niet de drang om naar Bali te gaan, het lijkt wel of dat voor de meeste toeristen Indonesië is. Jammer. :slapen:

Hallo,

Ja Bali trekt mij ook totaal niet moest er zijn om dingen te regelen waaronder een medisch onderzoek voor mijn verblijfsvergunning die ik heb aangevraag voor Nieuw Zeeland.

Ik heb vorig jaar niets vooraf geboekt. Had alleen wat hotels hier in Nederland uitgezocht en de gegevens opgeschreven. Ongeveer 4 per plaats waar ik ongeveer heen wilde.
Ik belde ze een dag of 2 dagen van tevoren voor plaats en info. De prijzen waren gewoon goed rond de € 21 a 24 euro. 1 zelfs 14 eerst maar heb een duurdere kamer genomen omdat die niet beviel. Ik was in april, misschien scheelt dat.

In maart ga ik weer (vandaag vliegticket geboekt :slight_smile: ) doe het op dezelfde manier. Misschien alleen het eerste wel.
bovendien had ik vorig jaar dat ik het in een plaats leuker vond dan verwacht, nou, toen kon ik lekker nog een dagje bij boeken omdat ik niet persé die en die datum naar de volgende plaats hoefde.

Heb ook op voorhand geboekt via internet. Ik ga komende zomer in juni met echtgenote en dochter van 16 een week naar Ubud in het Pertiwi Resort & Spa (9 dagen = USdollar 920,00) en daarna naar Sanur een week in Diwangkara Holiday Villa Beach Resort (8 dagen = USdollar 455,00). Heeft iemand ervaring met deze resorts of anders nog een goede tip voor een ander Hotel c.q. resort. Ik kan deze nml nog kostenloos annuleren. Wij willen vanuit Ubud en daarna vanuit Sanur Bali gaan bekijken. Als er nog tips zijn m.b.t. dingen die we absoluut niet mogen missen op Bali hoor ik dat graag:wereld:

Nee, beide hotels ken ik niet. Ligt boven mijn budget ook.

Ik heb wat dingen over Bali bijv. Ubud (Sanur ben ik ook geweest) in een Worddocument gezet en opgeslagen. Kan ik zo als bijlage toesturen. In Ubud bijv. een wandelroute die je heel goed zelf kan doen. Ik heb een batikschildercursus van 1 dag gedaan (heel leuk), en waar je goede en goedkope massage kan krijgen. In Sanur heb ik vooral veel uitgerust bij het zwembad van m’n reis, daar alleen naar de markt geweest en naar Hardy’s (supermarktcomplex haha, waar echt alles maar dan ook alles te koop is, ook souveniers) Maar als je de info wil hoor ik het wel ingrid.m@ziggo.nl
gr. Ingrid

De vraagsteller heeft zeker niet helemaal ongelijk en zelfs groot gelijk dat hij anderen hier voor wil waarschuwen.

Voorbeeld: Hotel Sanur beach in Sanur is ter plaatse boeken 2 a 3 keer duurder als via een reisagent in Europa.
Het verschil zit hem gewoon in prijsafspraken die de grote jongens wel kunnen maken (vaak in combinatie met rondreis) en jij als enkeling niet.
Wij komen daar al vele jaren en hebben dit probleem ook al aan de Directie voorgelegd en zij snappen het probleem maar kunnen of willen er niets aan doen.

Harry:wereld:

De grote ketens zijn vaak goedkoper als je vooraf boekt, de kleinschalige goedkope hostels niet. Het ligt er maar net aan waar je interesse ligt.

Dat is helemaal waar.:wereld:

Wat je wel kunt proberen is vooraf al onderhandelen over de prijs. Op sites als booking.com moeten de hotels vaak nog kosten betalen. Wanneer je ze rechtstreeks benaderd en zegt dat je wel wilt boeken maar dat het op booking.com net iets te duur is, dan doen sommige hotels je nog wel een leuke aanbieding.