Hallo allemaal,
Wie heeft er tips om te reizen met kleine kinderen met het vliegtuig?
De kinderen zijn 3j, 2j, 9mnd.
Tips mbt eten, drinken, slapen?
En hebben jullie ook nog tips mbt eten in Indonesie met kinderen?
alvast bedankt, gr Mieke
Hallo allemaal,
Wie heeft er tips om te reizen met kleine kinderen met het vliegtuig?
De kinderen zijn 3j, 2j, 9mnd.
Tips mbt eten, drinken, slapen?
En hebben jullie ook nog tips mbt eten in Indonesie met kinderen?
alvast bedankt, gr Mieke
Hallo Mieke
Ik ben in maart met mijn 2 kids van 3 en 4 jaar verhuisd naar Bali.
Ik had via KLM gevraagd voor seats met meer beenruimte zodat ik hen voor me kon leggen om te slapen.
Ivm je baby van 9 maand: doe een aanvraag bij je luchtvaartmaatschappij voor een babycot: is een soort slaapwieg die ze vastmaken. Mijn vriendin kwam hier vorige maand zo met haar kindje van 1 jaar.
Ivm eten Indonesie: je kan als je dat wens overal europese getinte maaltijden eten. Ik heb in gans die periode hier nog geen problemen gehad met het eten. Mijn kids gaan zelfs mee naar plaatselijke warungs.
Groeten
Sophie
Het kan helpen om je kinderen in NL al te laten wennen aan het Indonesische eten. Dus af en toe rijst, kroepoek, kruiden.
Hoi Fietje,
Bedankt voor je reactie, helaas hebben we niet zo,n babycot we vliegen nl niet met KLM maar vliegen eerst naar Caïro en het vliegtuig waar we mee gaan heeft deze niet omdat dit vliegtuig te klein is.Van Caïro naar Bankok hebben we er wel een gelukkig. Of we er een hebben als we van Bankok naar Denpassar hebben weten we nog niet, konden we niet van te voren aanvragen.
We reizen er iets langer over omdat we de 3 kinderen mee hebben en dachten dat dit beter voor hen zou zijn.We overnachten in Bankok dus de kindjes kunnen dan even goed slapen voor de rest van de reis. We gaan naar Lovina dus vanaf Denpassar moten we nog een stukje met de taxi.
Heb je misschien nog andere bruikbare tips dan hoor ik dat braag van je. gr. Mieke
Hoi Mieke,
Met welke luchtvaartmaatschappij vlieg je?
Wij hadden uiteindelijk op onze vlucht geen extra beenruimte (- die plaatsen van de babycots). Ik heb dan gevraagd om achteraan in het vliegtuig te zitten. Ik vond dit relaxer: als ze dan lastig zijn dan kon ik eens met hen rond de ruimte van het toilet zitten.
Uiteindelijk hadden wij een nachtvlucht: ze hebben geslapen van in Amsterdam tot in Signapore. Ik heb onmiddellijk meer kussens en dekens gevraagd. Ik heb een ‘bedje’ geïnstalleerd voor mijn dochtertje op de 2 vliegtuigseats. Voor mijn zoontje heb ik een ‘bedje’ geïnstalleerd op de grond (onze beenruimte). Het lukte niet anders voor hen om te slapen.
Ik had extra koekjes mee voor hen, kleurboeken, hun lievelingsboekjes. Ik had hen thuis zelf een rugzakje laten maken met hun lievelingsspullen voor op het vliegtuig. Ze vonden dit super om thuis al te doen.
Toen we het vliegtuig opstapten had ik voor hen een klein cadeautje mee. Ze vonden dit heel erg leuk: een nieuw speelgoedje.
Ivm je baby van 9 maand: toen mijn dochtertje 9 maand was ben ik naar Curaçao gevlogen. Ik had toen zo’n mobiele wip mee op het vliegtuig. Ze heeft daar een paar uur op geslapen.
Ivm het eten zou ik me geen zorgen maken voor je kids van 3 & 4 jaar. Ik denk dat ze wel makkelijk wat kip met friet eten of met rijst, of spaghetti. Indien je wenst om veel locaal te eten is het misshien handig om hen al te laten wennen aan rijst, kroepoek, groentjes, stukjes kip.
Ivm je baby van 9 maand: indien je potjesvoeding geeft: breng zoveel mogelijk mee van thuis. Ik heb in Lovina niet veel babyvoeding gezien. Je vindt in alle supermarkten wel melkpoederproducten. Maar: indien je een specifiek melk nodig hebt eens checken of je het niet beter van thuis mee brengt.
Ook ivm pampers: ik vind deze hier redelijk prijzig. Mijn vriendin die hier was met haar baby was blij dat ze deze meebracht van thuis.
Indien je nog vragen hebt: geef maar een seintje.
Groetjes
Sophie
Hoi Sophie, we vliegen eerst met Egyptair en daarna met AirAsia.
Bedankt voor de goede tips vooral het achterin zitten en het bedje op de grond maken is iets waar ik nog niet aan gedacht had. Deze vragen stel ik voornamelijk voor mijn kinderen, we gaan nl met het hele gezin naar Bali we hebben daar een huis gehuurd omdat we 30 jaar getrouwd zijn.
Het gaat dus om mijn kleinkinderen.We gaan met 9 personen dus dat is een hele onderneming.
Heel erg bedankt dus en als ik nog vragen heb zal ik ze zeker stellen… Groetjes Mieke
Niet elke maatschappij vind het goed dat kindjes op de grond liggen. Dit zogenaamd in verband met veiligheid. Maar je kan het altijd proberen!
Air Asia heeft volgens mijn geen faciliteiten voor babies. Althans, ik heb ze nooit gezien (en ik ben wel al heel vaak met hen gevlogen).
Dat is waar Jenny. Wij hadden geluk met KLM.
Air Asia heeft geen faciliteiten voor kids. Wij vlogen van Signapore naar Denpasar met hen. Erg klein vliegtuig: op de grond leggen is daar uitgesloten. Ook op deze vlucht is alles betalend qua eten. Wij hadden via onze maatschappij een maaltijd besteld vooraf: maar dit was te pikant voor onze kids. Maw: laat ze vooraf eten in Bangkok of neem voldoende mee.
NU ja Mieke: indien je met 9 bent: genoeg mensen om hen even op schoot te nemen vanuit Bangkok. Ik veronderstel dat je voor de 3 & 4 jarigen een stoel zal moeten hebben.
Probeer ook maar vervoer te regelen vooraf vanuit Denpasar naar Lovina.
Snap dat ivm de veiligheid het slapen op de grond niet altijd wordt toegestaan, maar we proberen het gewoon.
Air Asia heeft ze wel als je er om vraagt bij het inchecken, alleen hebben ze er niet veel dus we moeten er op tijd bij zijn. Dit vertelden ze ons via de mail.
Het is misschien een beetje een kritische reactie, maar als ik de maatschappijen lees waar je hebt geboekt heb je puur op prijs gezocht en dus zo’n goedkoop mogelijk vlucht. Dat beperkt je heel erg in de mogelijkheden om iets voor je kids te regelen. Zeker zo’n reiswieg in die vliegtuigen voor je jongste is enorm handig, dus het is misschien handig om voor een volgende keer eerst te kijken wat je reiswensen zijn en dan eens naar de prijs te kijken.
Ik weet niet of je kinderen al eerder hebben gevlogen, maar het kan heel goed zijn dat ze met stijgen en vooral dalen last hebben van hun oren. Zorg dat ze op die momenten wat te kauwen/slikken hebben. Verder is het handig om pilletjes tegen reisziekte bij de hand te hebben. Als er wat turbulentie is kunnen ze misselijk worden zo’n (half) pilletje kan dan heel goed helpen. Daarnaast wordt je er ook altijd wat rustiger van…
Tuurlijk gaan de kinderen dan weer bij de een en dan weer bij de ander zitten, ik maak ook het probleem niet maar de moeders zien erg tegen de reis op met de kinderen. Wel raar dat ze in de mail tegen ons hebben gezegd dat er wel van die babycots zijn, maar goed we zien het wel.
Goede tip om ze eerst goed te laten eten, we ontbijten in ons hotel in Bankok dus daar zal goed gegeten worden.Het vervoer naar ons huis is al geregeld we worden opgehaald met 2 busjes, de eigenaar van het huis wat we huren heeft dat al voor ons geregeld. De kinderen zijn niet 3 en 4 maar 2 en 3 dus voor die van 2 hebben we geen stoel. Ach het zal allemaal best los lopen…de vakantie begint gewoon op het moment dat we de deur uitgaan…bedankt Sophie en Jenny…gr Mieke
oei, wat een lange vlucht zonder eigen stoel…
Wij hebben niet naar de prijs gekeken maar naar een vlucht die onderbroken wordt omdat ons dat beter leek dan een hele lange vlucht voor de kinderen. Een vlucht die ook zo min mogelijk wachttijd geeft tussendoor en met speciaal voor de kinderen een overnachting in Bankok.
Of we er goed aangedaan hebben dat weten we pas achteraf, maar dit leek ons het beste. Wij hebben dus wel degelijk gekeken wat we het beste konden doen voor de kinderen, het ging ons dus niet om de prijs want voor 9 pesonen en een huis betalen dan kunnen er best dure tickets vanaf hoor.
vandaar dat we reis opgesplitst hebben in 3 delen
Veel succes Mieke.
Een goede ingesteldheid om vanaf het begin van de vakantie te genieten.
Ik heb me vooraf ook zorgen gemaakt over de vlucht. Het is uiteindelijk vlekkeloos verlopen.
Een positief gevoel is de helft van het werk :-).
:chin:
Waarom verdedig je de keuze die jullie hebben gemaakt. :chin:
omdat ik dat nodig vond, mensen denken dat het altijd om geld draait en hebben soms niet in de gaten dat het daar niet altijd om gaat en zeker niet als er kinderen in het spel zijn.
Dan draait alles alleen maar om het de kinderen zo aangenaam mogelijk te maken.
Dat en niets anders is dus belangrijk.
ik vind Cairo - Bangkok nog steeds een lange zit. Je vertrekt om 23.30 (lokale tijd) en je komt om 14.00 (lokale tijd) aan. Om dat een kindje op schoot te moeten houden is behoorlijk lang!
Dat is geen aanval, maar gewoon hoe ik tegen vliegen aankijk.
De overstap in Cairo van 3 uur is inderdaad wel lekker Cairo is de laatste dagen heel erg gemoderniseerd, en het is een fijn vliegveld.
Wij gaan al jaren met 2 kleine kinderen (nu 4 en 6) naar Azië.
Mijn advies: als jezelf relaxed het vliegtuig in gaat, zijn de kinderen dat ook!
Wij hebben ze gelukkig altijd voor ons op de grond kunnnen leggen, waardoor ze vaak de hele reis konden slapen (zelfs bij de KLM).
Dit jaar voor het eerst naar Indonesië, maar dat zal vast weer geen probleem zijn.
Ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier!
gr Claudia
@ Claudia: met die ingesteldheid vertrok ik ook. Mijn kids hebben op de doorreis heerlijk geslapen.
Misschien nog een tip Mieke: ga na bij de luchtvaartmaatschappij of ze privé tv-schermpjes hebben. Wij hebben op een eerdere vlucht als een mobiele tv schermen meegedaan (in België te kopen in de Fun of Dreamland). De kids konden zo naar hun favoriete dvds kijken.
Vergeet ook niet dat je voor de kids een internationaal reispaspoort moet meedoen.
En nog een tip die voor mij prima werkte: ik deed hen kort na het opstijgen hun pyama aan. Voor hen was dit duidelijk het teken dat het tijd was om te slapen.