In dec is het eindelijk zover…
dan vlieg ik naar bangkok voor 2 weken en dan gaan mijn vriendin (thais) en onze zoon (9mnd) mee naar nederland voor 3 mnd.
Op dit moment zijn we bezig paspoorten te regelen voor hun.
Ook een visumaanvraag gaan we binnenkort regelen.
heeft iemand tips voor het vliegen met zo’n klein manneke?
Kan je bijv bij een airline bepaalde stoelen reserveren?
krijg je een aparte stoel of moet de baby 12 uur op schoot?
Is er miss een bepaalde airline die goede referenties heeft met vliegen met baby?
Mijn vriendin gaat helaas na 3 mnd weer terug in afwachting van def visum…dan moet ze alleen reizen mt mn zoon,dus het zou fijn zijn dat we alles goed voorbereiden met de beste mogelijkheden.
alle tips zijn welkom
Ik ken geen airlines die in het bijzonder rekening houden met baby’s, maar wel dat er in ieder vliegtuig betere en minder goede zitplaatsen zijn. Als je weet met welke maatschappij je vliegt en welk type vliegtuig (als je het eerste weet, is het laatste is niet moeilijk uit te vinden), dan kun je via http://www.seatguru.com uitvinden wat de betere plaatsen zijn en wellicht die vooraf reserveren.
:chin:Als je een baby bij je hebt mag je vaak wel als eerste aan boord en krijg je vaak een plaats waar je een een kleinbedje(stoeltje) neer kan zetten voor je alleen bij stijgen/landen moet je hem vast houden met een speciaal tuigje informeer anders recht streeks bij je maatschappy wat de beste oplossing is .laat eens horen hoe het allemaal verlopen is als het eenmaal zo ver is:THAILAND:
De meeste vliegtuigen bieden op de voorste rijen van de cabine de mogelijkheid om een babybedje / bassinet te gebruiken. Dit is echter alleen geschikt voor een baby tot een paar maanden oud en binnen een bepaald gewicht en lengte. Ook is er maar een beperkt aantal bassinets per vliegtuig. Een bassinet dien je vooraf bij de luchtvaartmaatschappij aan te vragen.
Bedankt voor de reacties!
Ik ben aan het kijken wat de kosten zijn…
Valt toch vies tegen…
Dan lees je dat voor een baby 90% korting krijgt mits hij op schoot zit,maar dan is niet op de tax…dus betaal je nog steeds minstens 300 euro.
idioot veel lijkt me.
Is dat bij elke airline hetzelfde? Of zijn er airlines die wel relaxed zijn wat dat betreft…?
alle tips zijn welkom
:chin:300 euro lijkt me nog al schappelijk en volgens mij kan je vaak wel een bedje/stoeltje plaatsen zo als al eerder beschreven
bij Emirates en China airlines heb ik dit wel eens gezien .
Dat hoort niet te kloppen… Baby betaalt in de meeste gevallen 10% van het kale basistarief + enkele taxen, maar zeker niet de volle mep.
Kijk je bijvoorbeeld bij Malaysia Airlines (willekeurig data, BKK-AMS in okt, AMS-BKK in nov), dan betaalt de volwassene 16.200 Baht aan tax, de baby slechts 640 Baht.
Ja,vond het al zo vreemd.
heb bij 2 reisbureaus info gevraagd.
kan dus beter direct bij een maatschappij boeken.
Ik ga eerst concrete data bespreken met mn vriendin en dan eens goed op zoek naar de beste tickets…
zal ook bij malaysian air kijken,mar het liefst een directe vlucht(eva,china of klm) want 12 uur vind ik meer dan genoeg voor de kleine man:chin:
Ja, kan me voorstellen dat je liever een nonstop vlucht wilt. Ik had gewoon maar even een website van een willekeurige maatschappij erbij gepakt.
Maar je hebt dus een retourticket Bangkok-Amsterdam-Bangkok nodig voor 1 volwassene en 1 baby. Wat zijn de exacte reisdata ? Moeten het wijzigbare tickets zijn of staan de data helemaal vast ? Stuur mij anders ff een PB’tje, dan kan ik hier in Bangkok eventueel ook eens bij onze lokale agent vragen voor een prijs met China Airlines of EVA Air.
Mijn vrouw is met ons zoontje een paar jaar geleden met de KLM naar Bangkok gevlogen ondanks dat er stoelen vrij waren in de rij naast haar moest ze hem toch de gehele vlucht vasthouden.
Nu wil ze nooit meer met KLM vliegen.