Geweldig Indonesia!!

Ik heb het helemaal Geweldig gehad in Indonesie; het reizen, een Kampung bezoeken, een kindertehuis bezoeken, de Borobodur en Prambanan zien, reizen naar Bali, een echt Balinees huis voor 1 week, reizen met een speedboot naar Gili Trawangan, met een kleinere speedboot naar Lombok en weer terug naar Bali met een klein vliegtuig. Alles was geweldig en voor wie mijn gehele reisprogramma zou willen weten of vragen heeft; stuur gerust een emailtje. Tot snel !!! Indesco

Hoi,

ik wil dus ook graag een kindertehuis bezoeken op Bali.
Heb de nodige spullen al in huis gehaald, waar ik denk dat ze heel blij mee zijn.
Maar wat hebben ze nu eigenlijk het allerliefst?
En kan ik zomaar een kindertehuis binnen stappen?

Alvast bedankt voor je antwoord,

groetjes Tess@

Hoi Tessa,

wat leuk om een berichtje te ontvangen, het is nl. alweer 2 jaar geleden dat ik in Indonesie ben geweest. Wij zijn in een kindertehuis geweest (waar de ouders van mijn vriend ieder jaar komen) op Java maar ze zullen er ongetwijfeld ook op Bali zijn (google even ‘kindertehuizen Bali’ en zie dan bijv. in Denpasar maar ook andere plaatsen). Het is misschien wel fijn om vantevoren contact met elkaar te hebben, via internet (als dit mogelijk is) of iemand die hier in Nederland woont en daar een kindertehuis heeft opgezet. Daarnaast zou je een kindertehuis ook binnen kunnen lopen en vragen of je rond mag kijken en spullen af mag geven voor de kinderen, Indonesiers zijn niet zo moeilijk, hoewel het wel kan zijn dat ze op dat moment een soort van kerkdienst o.i.d. hebben en dan kun je je voorstellen dat dit even lastig is, maar probeer het gewoon, het is zo’n geweldige ervaring en vooral als je iets hebt gegeven, geeft dat je zo’n geweldig gevoel, althans zo heb ik het ervaren. Wij zijn er een paar dagen geweest en de kinderen waren dol op ons, hingen om onze nek en we speelden met ze. Ik had graag een meisje mee willen nemen, zij heeft mijn hart gestolen, maar dat is onmogelijk, want ondanks dat er veel kindertehuizen in Indonesie zijn en er kinderen gewoon op straat worden gezet i.v.m. armoe, zul je nooit een Indonesisch kindje kunnen adopteren.

Wat hebben ze het liefst; waar je ze vooral blij mee kan maken is natuurlijk kleding maar ook speelgoed en je zou het hoofd van het kindertehuis wat roepias kunnen geven v.w.b. het eten voor de kinderen of zelf rijst e.d. op een markt aldaar kopen. Een kinderhand is snel gevuld. Wat heb je allemaal al bij elkaar gekocht/gekregen e.d.; ben natuurlijk wel een beetje nieuwsgierig hihihi.

Ga je heel Bali over of ook nog andere plaatsen/eilanden; ik raad je aan om ook een dag (of wat) naar Gili Trawangan te gaan met de Gilicat; is zo’n geweldig eiland; je kunt er heerlijk zwemmen, snorkelen, duiken (als je daar van houdt), het is echt een Bounty-eiland. Blijf niet alleen op Bali, maar reis Bali wel zoveel mogelijk rond met een chauffeur, het kost allemaal niets, maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken.

Wanneer ga je ? Als je nog meer informatie nodig hebt, dan hoor ik het graag van je.

Veel plezier, Indesco :dag:

hoi Indesco,

er zullen ongetwijfeld meerdere tehuizen zijn, daar moet ik nog even naar op zoek…
En idd ook contacten via de mail.
We hebben pennen, stiften, schriften, wat speelgoed
Ik heb nog niet teveel gekocht want ik werd er al op geantendeerd dat het op Bali veel goedkoper is dan hier en ook makkelijker natuurlijk.
Dan zit ik niet met koffers vol te slepen vanuit Nederland.

We willen ook nog graag naar de Gili’s heen, en misschien ook nog naar Lombok…
We hebben niets geboekt dus we kunnen alle kanten op. We zien het wel…

We vertrekken do 28 juli, en dan komen we 20 augustus weer terug.
Ik heb er verschrikkelijk veel zin in!!
Als je nog tips hebt…?? Graag !!!

groetjes Tess

Lekker een maand naar Indonesie, ik ben jaloers op je, hoewel ik zelf net terug ben van Cuba (ook een geweldig eiland) maar dat heb je wel nodig, het land is zó groot. Boek in ieder geval wel je (retour)vlucht (wij hadden dit gedaan en moesten 8 uur wachten op Kuala Lumpur, maar het scheelde wel Euro 1.000,-- en daar kun je veel voor doen in Indonesie) en voor de 1e dag een hotel aldaar, dat geeft wat rust en verder zie je wel. Wij hebben ook het meeste daar geregeld. Via www.gotobali.nl kun je in Ubud een leuk Balinees huisje huren via Emile en ook via hem een Balinese chauffeur (Ketut) en korting vragen als je een paar dagen hiervan gebruik gaat maken. Daarnaast hebben ze ook een hotelletje in Ubud, is ook erg leuk; wij zijn daar toen gaan zwemmen in het zwembad en hebben even wat rondgekeken. Naar de Gili-eilanden moet je zeker gaan, dat raad ik je echt aan, met de Gilicat, is zó gaaf en het is allemaal zó mooi daar. In Lombok zijn wij naar Puri Mas hotel geweest, bleek later van mijn vroegere dansleraar te zijn, zijn ook huisjes maar heel leuk ingericht en een open badkamer, geweldig.

Wat jij zegt over pennen/stiften/schriften e.d., ik weet niet wie dit gezegd heeft, maar dat ben ik allemaal niet tegengekomen in Indonesie, maar ze zullen het helemaal geweldig vinden als je dit meeneemt. Leuk ook dat je hier aan denkt.

Wij zijn ook in Sanur geweest, hotel Puri Santrian Villa; is niet echt goedkoop maar een geweldig hotel (ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken hahahah), maar ik wil je wel wat ideetjes meegeven voor enige hotels.

Ga een rondreis maken over Bali en zie de mooiste waterval, de meren en onderweg aapjes die loslopen, het is zo’n geweldige ervaring. Indonesie is niet duur en je kunt er zoveel doen.

Op Gili Trawangan zijn wij gewoon naar een hotel gegaan (Manta Dive), die ik vantevoren al had gezien op internet, en hebben toen gevraagd; hoeveel kost het als ik 3 nachten wil blijven en dan moet je ook gewoon weer afdingen, dat is heel normaal daar, als je het niet doet, ben je een dief van je eigen portemonnee.

Mocht je nog meer dingen willen weten, dan hoor ik het graag.

Veel plezier alvast en groetjes, Indesco

Lekker enthousiast ben je Indesco:zon02:
Ik ga 26juli voor t eerst naar Bali. OOk helemaal zin in.
Ik heb inderdaad schriften, pennen,stiften,kleurpotloden,bellenblaas en balonnne gekocht voor de kids daar.

Bali lijkt me zo mooi groen, lekker eten, vriendelijke mensen en veel te ontdekken! leuk kijk er erg naar uit!

Ik ben altijd enthousiast Travelgurly, omdat ik niet zoals de meeste mensen zeggen; ik ben in Indonesie/Jamaica/Cuba geweest; oh ja, en wat heb je dan gezien ? Alleen mijn resort en het strand hahahahaha. Ik wil echt cultuur opsnuiven, anders heeft het geen zin om 14/11/10 uur in een vliegtuig te zitten; kun je net zo goed naar Spanje gaan toch ? Ja, je moet echt gaan touren door Bali, het is zo mooi qua natuur e.d. Bali is een stuk rustiger ook qua verkeer dan Java, de mensen zijn wat minder gestresst, het is wat schoner dan Java, maar let wel op (TIP); de hygiene in Indonesie is niet helemaal je-van-het; eet NIET op straat, neem evt. diarree-remmers mee en gebruik alleen water uit flesjes.

Ga je alleen maar naar Bali ? Nee toch, Gili-eilanden zijn ook zó geweldig, al doe je dit maar in ieder geval 1 dag.

Mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik het graag van je.

Veel plezier, Indesco

Zeker mee eens! Ik ben reisadviseuse…en had pas mensen aan mijn buro die voor 1 week Bali wilden…ja t lijkt me een prachtig land…maar verder dan het zwembad komen we niet! …ehm okay?

Ik ga samen met mijn vriend. Zaten ook te denken misschien 1 dag Gili te doen. Hoor ik veel positiefs over.

Wij willen veel niet toeristische dingen zien, hahaha. Hebben al een 2daagse toch de jungle in met bezoek aan watervallen etc.

Mijn vriend wil ook heeeeel graag cultuur snuiven, ervaren hoe mensen daar leven,eten,werken etc.
prachtig, komt helemaal goed!

Cuba ook genoten? welke kant heb je gezien van cuba?

Ja, de Gili-eilanden zijn helemaal geweldig; iedereen pocht zo over Bali, en het is daar mooi, maar de Gili-eilanden hebben toch wel mijn hart gestolen; echt een bounty-eiland en ik heb er vliegende vissen gezien tijdens het zwemmen; jammer genoeg had ik op dat moment geen fotocamera bij me.

Van Cuba zeker genoten, hoewel Jamaica nog steeds mijn voorkeur heeft. Wij hebben een rondreis gemaakt van Holguin tot aan Varadero en onderweg dus Holguin, Santiago de Cuba, Bayamo, Camaguey, Trinidad, Sancti Spiritus, Topes de Collantes, Cienfuegos, Havana gezien en een extra week op Varadero om uit te rusten van de rondreis over het hele eiland hahahahah. Was helemaal geweldig. Jammer dat de meeste mensen alleen Varadero hadden gezien.

Ik hoop echt dat jullie gaan genieten daar; laat het mij weten als je terug bent. Veel plezier en tot horens. Indesco

Schrijfspullen zijn heel makkelijk te krijgen op Bali, en ik zou het zeker daar kopen in plaats van in NL. Ten eerste omdat het daar goedkoper is, maar ook omdat je de lokale economie steunt wanneer je dingen koopt in het land zelf.

Iedere stad in Bali heeft wel een kantoorboekhandel waar dergelijke dingen te koop zijn, of gewoon een klein winkeltje met schrijfwaren. In de toeristische gebieden is het misschien net wat lastiger dan daarbuiten, maar om een paar adressen in het zuiden te geven: in de Discovery Mall aan Jl. Kartika Plaza in Kuta zit een grote boekhandel (ook leuk als je voor jezelf een boek wilt!), en ook onder de Matahari in Kuta is een winkeltje dat schrijfspullen verkoopt. In de Matahari zelf is uiteraard ook het een en ander te vinden.

In elke winkeltje kun je wel schriften, pennen en stiften kopen, er zitten ik weet niet hoeveel Indonesische kinderen op school, denk jij misschien dat die allemaal met een krijtje op een lei schrijven, of afhankelijk zijn van toeristen uit Nederland. Er is al wel vaker geschreven dat jij nog niet veel weet over Indonesië, en dat jij je het moet houden met wat jij wel weet.

En wat is dat toch met toeristen uit Nederland, waarom moeten vele een geselecteerd weeshuis op Bali of Java bezoeken, is dat de nieuwe dierentuin, vooral als er dan nog word geschreven dat dit het hoogtepunt was van hun vakantie. Er is zoveel ellende en armoede in langs de Indonesische wegen waar jullie (waarschijnlijk zingend van “brandend zand” of “Surabaya”) met de toerbus langs crossen maar niet (willen) zien. Maar weeshuizen hebben wel zo veel aantrekkingkracht, dat ze zelfs worden opgenomen in de programma van verschillende touroperators, waarschijnlijk hebben deze speciaal geselecteerde weeshuizen een extra kamer moeten reserveren voor pennen en schriften uit het buitenland.

Er zou eens moeten worden onderzocht wat de verhouding weeshuizen, kinderen en bevolking van Bali is, wat volgens mij loopt dat helemaal spaak. Er heeft hier op het wereldwijzerforum eens een oproep gestaan voor het steunen van een weeshuis op Bali voor kinderen uit Sumba wat volgens hen een eilandje voor de kust van Bali is (Sumba ligt zeker 750 kilometer naar het oosten). Maar Sumba is helemaal niet interessant voor de gemiddelde toerist, dus worden deze kinderen maar naar Bali gehaald. Om deze praktijken kan ik mij erg druk maken, op deze manier wordt er geld verdiend over ruggen van kinderen. Er worden namelijk kinderhuizen opgericht door buitenlandse organisaties op Bali, (prima voorzieningen voor de ontwikkelingshelper, na de gedane arbeid even naar Kuta voor het broodnodige vertier. Goed doen oké, maar er moet niet voor ingeleverd worden) maar bij gebrek aan kinderen worden deze uit heel Indonesië gehaald.

Tsja Indoosco is weer terug van weggeweest en komt hier weer verwarring stichten (pennen, schriften en stiften en ook NIET eten op straat). Hahahahaha welkom bek! :retard::wacko: