Kindertehuis bezoeken?

Wij (2 volw. en 2 kids van 10 en 8) maken een rondreis van 4 weken door Java en Bali.
Nu zouden we graag een kindertehuis bezoeken.
Ik wil het mijn kinderen laten zien, hoe het ook kan zijn maar ook nemen we spullen mee voor de kids daar.
Ik vraag me af waar de kinderen daar blij mee zijn? Is het speelgoed?
Of shampoo? Of kleding?
Heeft iemand hier ervaring mee?
En kan ik dan zo een kindertehuis binnen stappen? Ook als iemand een naam heeft van een kindertehuis of meer informatie, graag!

alvast bedankt,

Tessa

Hey,

ik wil ook een kindertehuis gaanbezoeken dus ik volg dit topic even.
Ik heb al een aantal dingen gekocht.
balonnen, pennen, schriften, stiften, kleurpotloden, bellenblaas en een buitenspel.

volgens mij is tandpasta en dat soort dingen ook altijd wel gewild.

Weet jij dan ook al een kindertehuis die je gaat bezoeken??
Ook op Bali?

Waarom kopen en meenemen vanuit NL??? Alles is hier op Bali te koop, veelal goedkoper dan in NL.

hoi,

je hebt natuurlijk helemaal gelijk!! Welke supermarkt kan ik dan goed terecht??
En waar hebben ze dan belang bij??

alvast bedankt,

gr Tessa

Ik vond toevallig vandaag een link naar een kindertehuis op Bali

http://members.multimania.nl/helpingbali/

Lijkt me goed om er heen te gaan om te helpen.

hoi Chester,

bedankt voor je berichtje, maar denk dat deze site behoorlijk veroudert is, geloof ik nog van 2004.
Nu kun je op hun nieuwe website maar daar kom ik niet op??
Ik ga hun een mailtje sturen om het eea te vragen, maar lijkt mij idd wel geschikt.
Bedankt!

groetjes Tessa

@ Tessa1968:

Iedere Hardy’s Supermarkt en Tiara Dewata supermarkt, maar ook de Circle K, AlfaMart en IndoMaret verkopen schoolspulletjes zoals schriften, pennen, potloden, etc. Voor (buiten) speelgoed zul je bij de grotere zaken zoals Hardy’s en Tiara D. moeten rondkijken. Wil je iets groots (een combi-klimrek e.d.) kado doen aan een school of weeshuis dan is ACE Hardware een mogelijkheid om een rond te kijken.

Laat je niet bedotten: Niet alle maar veel van de kinderen in “weeshuizen” zijn in het geheel geen wees. Zij worden daar slechts “geparkeerd” door hun (arme) ouders en tegen de tijd dat ze enige schoolopleiding gehad hebben (en dus kunnen gaan werken, geld kunnen gaan opleveren, etc.) worden ze weer opgehaald. Dit overkomt m.n. meisjes.

Hallo Tessa,
De meeste kindertehuizen hebben vaak behoefte aan andere zaken dan die jij op noemt. Misschien is het verstandig dat je er eerst 1 opzoekt. Maar heb je ook el eens gedacht aan invalide kinderen en doven/slechthorende en slechtziende (wees) kinderen. Met name deze kinderen krijgen in verhouding minder aandacht dan de kinderen van weeshuizen.

Warme groet,:chin:
Marcello

hoi Marcello,

jazeker heb ik daar ook aan gedacht…
Ben nu met iemand aan het mailen die me meer kan vertellen over een weeshuis op Bali met gehandicapte kinderen.
YPAC Bali is het.
Ben heel benieuwd!
En wat voor zaken zou ik dan wel aan moeten denken? Misschien dat jij me daarmee kunt helpen, graag!

gr Tessa

Hoi Tessa,

YPAC is dicht bij ons huis, Super dat je daar mailverkeer mee hebt.
Zij kunnen op vele vlakken hulp gebruiken. Zefs ipv spullen geven, een dag meedraaien en activiteiten met hen doen is al een geschenk!

Heb je contact met Tonny , tonny_buijzen@yahoo.com ? Hij woont op Bali en is heel erg begaan met YPAC en coordineert vele sponsoringen uit Nederland.
Hij weet exact wat de behoeft is bij de YPAC!
Tonny is tevens op facebook te vinden.

Zo ook hebben we hier op Bali ook Syta & Peter wonen, en zij zetten zich in met hun Kolewa foundation,voor doven en slechthorenden van het swara swari instituut :

Zij hebben ook behoefte aan sponsoringen.

email van Syta : syta@syta.nl

Groetjes,
Marcello :dag:

hoi Marcello,

ja klopt, ik mail idd met Tonny van YPAC! Dat is super om te horen, dan zit ik dus wel aan het juiste adres!

Ik hoor het wel van hem, waar de meeste behoefte ligt.

Kan nu gaan aftellen, want volgende week donderdag is het zover, dan beginnen we op Java.
Heerlijk!!

groetjes Tessa

1 like

Hoi Tessa,

Leuk te horen dat je contact hebt Tonny, doe je hem de groeten van ons!

Als je het leuk vindt , kom je nog even bij ons langs.

Fijne vakantie gewenst,

Marcello :dag:

P.S.
Als je facebook hebt , kan je me opzoeken, vandaag zij er gasten van ons naar Swara Swari instituut geweest en hebben diverse materiaal uit Nederlaand meegenomen.