Ik ga eind september (weer) naar Bali, en blijf hoofdzakelijk in Ubud.
Mijn gids, die ik vorige keer heb ontmoet heeft twee zoontjes, een van 7 en een van 3 of 4. Ik wilde wat speelgoed/educatieve dingen voor ze meenemen; klein en simpel. Iemand tips? Ik weet bijv, dat bellenblaas altijd leuk is voor kids, maar is dat daar ook ‘gewoon’ te koop? Verder dacht ik aan Lego, veelkleurige viltstiften bijvoorbeeld en misschien een klein computerspelletje?
Ik ga elk jaar met een extra koffer veelal kleren gekregen of in de uitverkoop gekocht. Zwembroekjes ook leuk kleurpotloden en spullen voor in zee luchtbed en dat soort!
Er zijn veel arme mensen verdeel het dan heeft iedereen wat.
Vr groeten
Ik koop ter plekke alles wat ik uitdeel. Niet alleen omdat het daar veel goedkoper is, maar met name omdat ik de lokale economie wil steunen.
Kleren, speelgoed, boeken, kleurpotloden, opblaasdingen voor in zee, het is allemaal gewoon te koop. Alleen vingerverf is lastig, en dat vinden kinderen wel heel leuk
Heb jij Jenny niet goed begrepen ?
Ze woont hier niet, de economie laat te wensen over, zelf woon ik op Bali dus kan ik dat wel schrijven. Jenny heeft groot gelijk, ook al omdat het niet de moeite waard is je koffer vol te gooien met speelgoed, wat je ook hier kan kopen. Maar goed ieder het ZIJNE toch ? :chin:
Nou wat een aangebrande reactie!
Ik ken veel Balinezen en of je wil of niet het gaat erg goed daar!
Neem Afrika ga daar in de winter naar toe daar is het slecht!
Ook lombok is veel armer. Maar ieder moet toch doen wat hij kan of wil!
Hoor wel dat je geen echte Balinees bent die zijn erg lief
Gr
Dames, wat vervelend dat mijn vraag deze reacties oproept. Niet zo bedoeld. Ik wilde gewoon even in Nl naar iets zoeken wat in Bali niet te koop is. In elk geval bedankt voor de tips zover. Groet van Lidwien
Nee hoor is niet vervelend bedoeld . Maar ieder doet op zijn manier wat hij of zij kan toch.
Dat was wat ik bedoelde ! En hoop dat iedereen gelukkig is.
Dus bij deze vind iedereen top die iets voor een ander wil doe n.
Aangebrand of niet, maar ik woon hier op Bali 11 jaar .
Mag aannemen dat ik weet waarover ik schrijf.
En nee ik ben geen Balinese ,goh zeg dat jij daar zo maar achter komt !!
Jij kent het echte Bali niet, alleen de toeristencentra en ja daar gaat het, dankzij julie die veel uitgeven en consumeren.
Bovendien spreek jij jezelf tegen : er wonen veel arme mensen en tevens is de economie erg goed .
Sorry maar gaat om mensen helpen toch !!
En economie gaat voorspoedig en toch is er in dat soort landen armoede!
En mijn ma woont al 20 jaar in munduk
Gr
Juist door bij de kleine middenstand te kopen help je mensen. Dus niet alleen bij de Matahari en andere grote ketens, maar juist op de markt en bij de winkel op de hoek. Je helpt de persoon aan wie je de spullen geeft, en de persoon van wie je spullen koopt,
Veel eigenaren van winkeltjes hebben schulden bij de bank, omzet is welkom. Want geloof me, er zijn veel dorpen die weinig profijt hebben van de bloeiende economie in het zuiden.
Meenemen uit nederland zorgt ervoor dat lokale winkels minder kunnen verkopen. Ik persoonlijk vind dat een groot nadeel. Vooral als het producten zijn die op Bali te koop zijn.
Ik woon trouwens niet op Bali. Zoals mijn profiel aangeeft woon ik in Utrecht. We’ll,heb ik er gewoond/vrijwilligerswerk gedaan.
Ik begrijp wat je bedoeld . Maar kleren die je krijgt en daar weggeeft is toch goed?
Heb vorig jaar en elk jaar geld in gezameld en heb dat besteed aan een weeshuis om bedeen te kopen ben ze zelf mee gaan kopen dat alles goed word besteed.
Maar ik praat veel met de mensen en kleren kunnen ze echt niet kopen dus probeer ik het zo.
Ook is er veel armoede omdat de rijke door de economie rijker worden .
En eet altijd op de lokale markten nooit in restaurants. Weet zeker niet veel van Bali maar wel dat het er niet slecht gaat in vergelijking met andere eilanden.
En mensen werken daar hard vooral op het land voor een paar centen, maar zie wel in tegenstelling tot Nederland dat ze gelukkig zijn met wat ze hebben.
Vr Gr.
Ik wilde eigenlijk niet meer op je reageren , maar probeer eens door die standaard glimlach heen te kijken als je hier bent. Voor alles is er een lach ,zelfs bij het overlijden van een geliefd persoon.
Dit is Of topic.
Verder heeft Jenny gelijk, het gaat om de kleine man -vrouw die proberen wat te verkopen, en zitten van vroeg tot heel laat met een paar vissen langs de weg, of wat fruit- een paar blikjes fris,
die moeten geholpen worden en niet die supermarkten als Carrefour ed.
Hoop dat je gelukkig bent! En snap echt wel wat jullie bedoelen.
En die glimlach is er inderdaad altijd.
Maar alles wat je kunt en wil doen voor de bevolking is toch mee genomen.
Ik snap ook dat je bij de locals moet kopen.
Maar het ergste vind ik ook dat je je halve vak aan het onderhandelen bent.
En ook wij moeten ervoor sparen en hard werken om er naar toe te gaan.
Hoop dat jullie ons begrijpen en bedoel alles goed!
Vr groeten