Budget 4 weken Bali

Hallo!

Mijn vriend en ik gaan in juli voor 4 weken naar Bali en Lombok. We willen hier zelf gaan rondtrekken en alles ter plekke regelen. Nou vroeg ik me af wat je per dag ongeveer kwijt bent aan alles (accomodatie, eten, een tour, etc.). Het hoeft niet allemaal super luxe, als het maar schoon en gezellig is. In Thailand hebben we ook al meerdere keren rondgetrokken en daar verbleven we voornamelijk in guesthouses. Zelf zat ik aan zo’n €50,- p.p. te denken. Is dit te doen? Ik heb al een beetje hier rond gekeken, maar kon het antwoord niet echt vinden. Misschien dat iemand het mij kan vertellen.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

groetjes Marjolein

Ik neem aan dat je een typfout hebt gemaakt? 50 euro per persoon voor 4 weken gaat niet lukken…

Voor accomodatie, vervoer per OV en eten moet je makkelijk rond kunnen komen voor 15 euro pppd. Wil je echter regelmatig een tourtje boeken waarvoor je een auto huurt, dan moet je rekenen op 10-15 euro extra per dag. Wil je ook een keer gaan duiken of raften, dan mag er ook 30-70 euro bovenop. Fietsen kun je echter huren voor een paar euro per dag, en wandelen is gratis. Aan uitgaan kun je zoveel besteden als je zelf wilt.

hoi Marjolein 50 euro per dag pp. is lekker riant samen nu met de huidige koers ca 1.3 miljoen.
zoals je zelf al schrijft ter plekke alles regelen moet dit zeker lukken.
veel plezier met de voorbereiding van jullie reis
gr. emcee>>>

Ik vind 15 Euro per dag ook wel heel weinig. Natuurlijk hangt het van persoon tot persoon af, maar om accomodatie te vinden, die wat hygiene biedt, en eten waar je ook geen Bellie Bali (diarree) van krijgt, zal je toch méér moeten neerleggen

50 euro = Rp 630.000:vak02:

Voor dat bedrag kun je eten en dan ook nog met mate…:slapen:

Ja, voor 15 Euro, de hele dag eten, neen je zal niet veel over hebben. Zit je bijvoorbeeld in hotel dan is het meestal met ontbijt inbegrepen. Dus kan je dan al goed eten. Met die 15 Euro moet je dan nog de hele dag doorkopen. ja het kan maar dan mag je niet naar de toeristen restaurantjes gaan…
Het hotel zelf moet natuurlijk ook betaald worden, dat kost ook geld.
We mogen de mensen hier geen valse hoop geven.

In nov’09 ben ik oa op Bali geweest. Ik heb alles gedaan wat ik wilde (qua eten, reizen, redelijke accomedaties, etc) en gem tussen 25 en 30u per dag uitgegeven. Persoonlijk hoef ik niet in een resort te zitten. Als je even verder kijkt heb je de leukste huisjes, vaak met zwembad, en erg betaalbaar.
Veel plezier

als grove vergelijk-en omdat ik al jarenlang groot deel v.h. jaar in Thaild verblijf-op titfortat basis (dus A met A en niet met B vergelijken) is Bali even duur tot ietsje goedkoper als Thailand. het KAN er goedkoper-maar dan moet je de weg weten, lokaal kunnen denken en meedoen-en dat gaat daar toch weer net wat moeizamer als in Thaild.
het is echter veel kleiner-dus reiskosten vallen lager uit-maar omdat de meesten dan weer auto’s gaan huren en de lokale busjes niet aandurven-valt dat toch weer weg.
het is net zo gevarieerd als Thaild (zelfs met Pattaya-achtige toestanden in Kuta)-op een veel kleiner oppervlak. en met wat geluk kan je er zelfs met NL terecht-en tenminste alles lezen en een makkelijke taal.

Ik ben in 2011 geweest voor twee weken. Ik was om de nabij €30- € 35 kwijt. Dat was voor eten, uitgaan en souvenirs. Dus in totaal zo’n
500 euro

Bali is heel duur geworden, je kan wel nog goedkoop logeren maar dan moet je goed zoeken

Hey Dekarre leuk je hier te ontmoeten!!

Je hebt gelijk Bali is erg duur geworden, maar meer in het Zuiden oa Carrefour
en idd het kan nog goedkoop wbt eten en drinken ( geen alcohol dat is buitensporig duur in restaurants en hotels ).

Maar neem de moeite eens de advertenties te lezen die men hier aan bomen en muren plakt, interessante zaken kom je dan tegen,
ook onderkomen ed.

Groet Paulien

Hallo
wij hebben zeven weken in bali en lombok als gigi gebleven en geslapen in goedkope en minder goedkope plaatsen en ook touren gedaan met een auto kortom
we hebben een heerlijke tijd gehad hoor (10 januari tot 28 februari! het was wel laag seizoen,
altijd lekker gegeten in restaurants hoor
we waren 1750 euro kwijt de man zonder de vlieger hoor dus per dag kwam dat uit op 40 euro de man
het kan goedkoper als ge uit kijkt

Beste Jose, Is dat dan met slaping inbegrepen?? Ter plaatse gevonden ?
Groetjes.

Bali voor 40 euro per persoon per dag is inclusief overnachting (2 personen per kamer) zeker te doen.

1 like

1750,- euro per peroon…voor 2 personen met vlieger, ja ca 2000 euro voor2 personen is wel reeeler

vanaf ca 7 euro zit je in een keurig losmen, voor 2 personen ,wellicht hier in het oosten, met aansluiting als je wil met de locale familie, en kan je tegen een kleine vergoeding eten wat de pot schaft

Thanks, dat lijkt allemaal goed, was eerst van plan een pakket-reis te boeken, maar daar ik meer wil zien lijkt het me leuker verschillende plaatsen te doen, en zal waarschijnlijk nog goedkoper uitkomen ook, zodoende ik wat budget over heb om dingen te doen :wink:

Het is een misvatting dat je van goedkoop streetfood Bali Belly krijgt, kan evenzo goed in de duurdere hotels/restaurants. Ook Hygiëne is niet perse gebonden aan Hotels/restaurants in zeer goedkope homestays heb ik heerlijk geslapen op een fris gespreid bedje met een overheerlijk ontbijtje onder de €10 voor twee personen. Heb ook in de duurdere Hotels rondgekeken en soms geslapen waar het beduidend minder fris was.
Ga op je eigen gevoel en heldere waarneming af en persoonlijk raadpleeg ik meestal de Lonely Planet, heeft me nog maar een enkele keer in de steek gelaten.

Hoe meer ik lees over Bali, hoe enthousiaster ik word !!! Ben enkel beetje bang om in december te gaan omdat het regenseizoen is… Iemand die ervaring heeft met het weer in december ?!